Gå til innhold

Dere som er morsomme / "quick-witted"

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men er det sånn at tanken kommer først også gjør dere den tanken om til ord, eller bare snakker dere og plutselig hører dere dere selv si noe gøy? Hvis det gir mening 😅

Anonymkode: ac49d...5ce

Tanken kommer og gjøres om til ord. Som når jeg snakker generelt. Det går bare raskt.

Jeg har alltid vært opptatt av språk, og var det allerede som barn. Foreldrene mine jobber i kultur og akademia, og det var nok litt slik at det lå prestisje i godt språk. Da "oppmuntres" man tidlig til å være rask, og snakke godt for seg, også med humor.

Anonymkode: 2021f...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommentarene bare kommer av seg selv. Og dem kommer så brått at jeg ikke engang rekker å vite selv hva jeg sier. Så jeg ler ofte av meg selv også. Samtidig har jeg tråkket mye i salaten, hvor jeg har sagt ting jeg absolutt ikke burde si. Det er en del av gamet :) 

Anonymkode: 6c3a1...046

• Liker 2
Skrevet

Når du prøver å være morsom, så vil du som oftest være minst morsom. Bare sånn at du er klar over det. Eneste man må ha i bakhodet er tid og sted, og ikke minst; hvem du snakker med. 

For min del så glipper det bare ut, uten at jeg tenker stort over det. 
Min humor er forbeholdt psykisk syke, i terapirommet og for de som forstår mørk humor. For psykologen så er jeg hysterisk morsom og kjappjapp i replikken. For andre så hører jeg til på lukket avdeling så fort jeg åpner kjeften.  

Anonymkode: 89d71...2da

• Liker 2
Skrevet

Det kommer som en tanke, idé eller bilde og så sier jeg det. Jeg har lagt på litt filter og timing med alder og erfaring.

Har noen ganger blitt kvass, utidig eller frekk, fordi jeg ikke tenkte meg skikkelig om før jeg snakket.

Jeg har for så vidt også en base med kommentarer som jeg bruker, men mye oppstår spontant i øyeblikket (Litt som mr. Collins der med andre ord :Knegg:).

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når du prøver å være morsom, så vil du som oftest være minst morsom. Bare sånn at du er klar over det. Eneste man må ha i bakhodet er tid og sted, og ikke minst; hvem du snakker med. 

For min del så glipper det bare ut, uten at jeg tenker stort over det. 
Min humor er forbeholdt psykisk syke, i terapirommet og for de som forstår mørk humor. For psykologen så er jeg hysterisk morsom og kjappjapp i replikken. For andre så hører jeg til på lukket avdeling så fort jeg åpner kjeften.  

Anonymkode: 89d71...2da

Uenig. Hvis man går gjennom livet og tar alt bokstavelig, f.eks. svarer bokstavelig hver gang man blir spurt kjedelige spørsmål (hva spiste du til middag i går) osv. blir man en ganske kjedelig person. Jeg har noen sånne venner... Hvis man derimot i stedet stopper litt opp og tenker gjennom om det er en annen måte man kan svare på det spørsmålet, om det er noen dobbeltbetydninger, ordspill, om man kan svare ironisk (dette jeg kaller å scanne hjernen etter svar) så blir man i hvert fall litt mer underholdende enn om man bare svarer "jeg spiste fiskekaker i går" liksom. Og det er ikke alltid jeg finner en morsom måte å svare på, da svarer jeg jo bare kjedelig i stedet for å prøve å mane frem noe. Men av og til har jeg levert noen morsomme replikker på den "måten." 

Tror du refererer mer til folk som er krampaktig morsomme. For da er jeg enig med deg...

Skrevet

Dette må jeg innrømme at jeg aldri har tenkt over, det kommer jo bare av seg selv. Men det dukker opp en tanke og så sier jeg det høyt. Jeg har alltid vært rask til å se forbindelser og assosiere, og det hjelper sikkert litt. Det er ikke noe jeg tenker over og jeg planlegger aldri å være morsom, det er noe som bare skjer der og da.

I likhet med flere andre her så har jeg moderert meg litt med årene, og har lært å se an mitt publikum. Mine morsomheter er nå først og fremst forbehold folk jeg kjenner, hvor vi vet hvor vi har hverandre. De vet hvordan jeg er og om noe skulle komme litt uheldig ut så vet de at jeg ikke mener noe vondt. Av og til hender det også at jeg møter nye mennesker hvor jeg bare vet instinktivt at jeg kan være ufiltrert, det hendte sist på en konferanse for noen år siden med en foredragsholder som la opp til humor allerede i presentasjonen sin. 

Skrevet
38 minutter siden, Synne-Marie said:

Jeg har for så vidt også en base med kommentarer som jeg bruker, men mye oppstår spontant i øyeblikket (Litt som mr. Collins der med andre ord :Knegg:).

🤣

Skrevet

Ingen planlegging, det bare kommer ut. Til tider får jeg lyst til å slå meg selv i bakhodet idet jeg sier det, for publikummet er jo ikke alltid det rette.. 🙈😂

Anonymkode: 65e99...f77

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen planlegging, det bare kommer ut. Til tider får jeg lyst til å slå meg selv i bakhodet idet jeg sier det, for publikummet er jo ikke alltid det rette.. 🙈😂

Anonymkode: 65e99...f77

Sånn er jeg også!

mange ganger får jeg nesten panikk da jeg forstår hva jeg har sagt, men som oftes sier jeg bare det andre tenker🤔 

Anonymkode: b7c2d...ae8

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er jeg morsom. Noen ganger driter jeg meg ut.

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
Skrevet

Jeg bare er sånn. Ramler ut ord og setninger ut av munnen min, tenker ikke en gang, det bare er der, klart på tungespissen. 

Jeg har sånn galgehumor og ellers sier jeg sykt mye rart som ingen forventer noen skal si. Jeg bare er sånn, synes ikke det er rart selv. 

Anonymkode: 174d6...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...