Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Dere som er morsomme / "quick-witted"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere sier noe morsomt, hvordan er det dere kommer på det? Popper det bare opp i hodet deres og alt dere trenger å gjøre er å si det høyt? Snakker dere før dere tenker dere om og hører den morsomme setningen i det dere selv sier den? Går dere hele tiden rundt og tenker på morsomme ting å fortelle og måter dere kan "flette" dette inn i samtalene dere har?

Personlig har jeg øvd meg opp til å bli (i hvert fall mer enn før) vittig og morsom. Når noen sier noe til meg og jeg vil svare litt morsomt kan jeg nesten kjenne hjernen scanne etter måter å gi en respons. Jeg har også tilfeller hvor jeg bare umiddelbart vet hva jeg skal si og alt jeg trenger å gjøre er å si det høyt, men det er mer unntaket enn regelen. Det hender også at jeg av og til har en umiddelbar respons, men likevel "scanner" litt etter andre responser for å se om jeg har noe bedre, og hvis jeg ikke har det går jeg for den første jeg tenkte på. (Av denne grunn er jeg også mye morsommere over tekst enn når jeg snakker for da har jeg mer tid til å tenke og "scanne" etter svar)

Føler meg litt rar som holder på sånn, så begynte å lure på hvordan det er vanlig for folk å komme på morsomme ting å si. Så da spør jeg dere på kvinneguiden. Inkluder gjerne også om du er naturlig morsom, eller om det er noe du har øvd deg opp 😊

Anonymkode: ac49d...5ce

Skrevet

Bare er sånn 😂😅 planlegger ingenting, bare ramler inn. Har vært naturlig for meg, men er ingen klovn, men er hun artige ja. 

For min del handler det mye om at jeg sier det jeg og andre tenker i stedet for og ikke si det 😂 forteller ting som faller meg inn osv.

Anonymkode: b4341...290

• Liker 11
Skrevet

Det bare kommer uten at jeg tenker meg om 😅

Anonymkode: 7b978...1ee

• Liker 3
Skrevet

Morsom og morsom...men quick-witted, ja. Det ramler bare inn i hodet på meg, og jeg må ofte ta meg sammen for ikke å la det ramle ut av munnen. Er ofte assosiasjoner, ordspill osv. I jobbsammenheng skjerper jeg meg for ikke å være useriøs, med venner også, litt avhengig av hvem jeg er sammen med. Litt for rappkjefta for mitt eget beste i blant. 

Anonymkode: 03d30...4f7

• Liker 8
Skrevet

Men er det sånn at tanken kommer først også gjør dere den tanken om til ord, eller bare snakker dere og plutselig hører dere dere selv si noe gøy? Hvis det gir mening 😅

Skrevet

Jeg bare hører meg selv si det. Blir litt overrasket selv noen ganger.

Anonymkode: d81b8...e77

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er det sånn at tanken kommer først også gjør dere den tanken om til ord, eller bare snakker dere og plutselig hører dere dere selv si noe gøy? Hvis det gir mening 😅

Etterhvert som jeg har blitt eldre tenker jeg ofte litt før jeg snakker. Klok av skade 😅😅 var mer rappkjefta og artigere før.

Anonymkode: b4341...290

• Liker 1
Skrevet

Åh, nå bare ramlet inn i hodet mitt den middagscenen fra BBC´Pride and Prejudice der Elizabeth Bennet spør sin snodige fetter om han tenker ut komplimenter til damene på forhånd eller om det kommer intuitivt 😂

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Som regel bare ramler det ut av munnen, tenker etterpå. det er vel det som er greia med å være "quick-witted" eller "munnrapp" som det gjerne heter på norsk. Et morsomt svar eller en morsom kommentar gjør seg best når den er fersk. Ting man bruker mer tid på og tenker over kan også være morsomme, men på en annen måte.

Anonymkode: 5f0e2...056

• Liker 4
Skrevet

Men noe jeg merker av og til er at jeg tenker på en morsom respons men sliter med å finne ordene til å gi den... Vet ikke om noen kan relatere til det? En viktig del av å være morsom er jo å være litt ordfattig også

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det å være ordfattig en del av å være vittig? Det må i såfall ha med selvironi og situasjonshumor å gjøre? 😛

Eller ikke nødvendigvis ordfattig, men flink til å formulere seg. Det hjelper ikke å ha et morsomt poeng hvis det drukner i alle ordene du må bruke for å formulere deg liksom

Oi, glemte anonym, jaja

Endret av helloAdele
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet
Cleo88 skrev (2 minutter siden):

Ok. Det blir noe HELT annet enn å mangle ord. Å være velformulert og komme med kortfattede treffende bemerkninger er vel heller det motsatte av ordfattig 👍 Kanskje vi burde bli standup komikere hele hurven her. KG crew 

Ja kortfattet er et bedre ord, var det jeg var ute etter ☺️

Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke den morsomste eller mest quick-witted, men det kommer noen kjappe morsomheter av og til. Jeg klarer ikke å snakke før jeg tenker, men av og til kommer jeg bare på noe morsomt og så sier jeg det. Jeg er ikke av dem som hører meg selv si morsomme ting og først skjønner at det var morsomt etter at jeg sa det. Mine morsomme utspill er morsomme ting jeg kommer på 1 sekund før jeg sier dem. Et kjapt smil for meg selv, og så sier jeg dem. Av og til var de litt lite gjennomtenkte og var enten for lite politisk korrekte, eller bare ikke morsomme for de andre. 

Men komikk er ikke bare å si de riktige tingene, men de riktige tingene til riktig tid. Timing er utrolig viktig.

Anonymkode: 08627...898

• Liker 2
Skrevet
onyx skrev (26 minutter siden):

Åh, nå bare ramlet inn i hodet mitt den middagscenen fra BBC´Pride and Prejudice der Elizabeth Bennet spør sin snodige fetter om han tenker ut komplimenter til damene på forhånd eller om det kommer intuitivt 😂

😄 

Anonymkode: 3664a...892

Skrevet

Jeg blir overrasket av meg selv av og til. Det kommer bare helt automatisk

Anonymkode: 109db...d71

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Det dukker bare opp i hodet mitt.

Jeg bruker endel humor/referanser i dagligtale. Aner ikke hvorfor, mitt tankemønster bare er sånn. 

Standupmateriale er jeg dog virkelig ikke. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet

Det bare plopper ut av munnen min automatisk, har alltid vært slik.

Anonymkode: 15944...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...