AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Del Skrevet 18. februar 2021 — engelsk uten at jeg merker det selv! Og jeg er ikke engang flink i engelsk! Jeg er faktisk ganske dårlig i engelsk og sier aldri engelske ord eller uttrykk høyt, snakker kun norsk. Er så rart... Ser ikke på engelske serier heller, er bare YouTube, tiktok, sosiale medier generelt, men alle gjør jo det, og man tenker jo fortsatt på morsmålet sitt. Føler jeg snakker til meg selv om om jeg er en youtuber som skal «vlogge» livet sitt og fortelle om alt hun gjør og tenker, er litt slitsomt at jeg er sånn. Hva kan jeg gjøre for å stoppe å snakke til meg selv på engelsk når jeg tenker?😂 Anonymkode: 1c73d...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Del Skrevet 18. februar 2021 Det gjør jeg også! 😁 Anonymkode: ef135...248 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør jeg også! 😁 Anonymkode: ef135...248 Er det vanlig?? Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn!😂 Er så slitsomt siden jeg ikke kan snakke bra engelsk engang, så anstrenger meg for å komme på de riktige ordene, jeg er jo mye mer flytende på norsk selvfølgelig! I tillegg synes jeg ikke engelsk er et fint språk å høre på, så blir gæren av å «høre» på meg selv hele tiden😂 Anonymkode: 1c73d...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Del Skrevet 18. februar 2021 Ikke på engelsk men har også indre stemmer, dvs. mine egne tanker som ligger der som et j**** kommentatorspor. Det er ok for deg å gjøre dette, hvis det ikke plager deg. Jeg overdøver med musikk, fysisk aktivitet som krever alt fokus o.l. Risiko: Narrativet blir musikkvideo istedenfor 😱😄 Anonymkode: 946d9...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det vanlig?? Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn!😂 Er så slitsomt siden jeg ikke kan snakke bra engelsk engang, så anstrenger meg for å komme på de riktige ordene, jeg er jo mye mer flytende på norsk selvfølgelig! I tillegg synes jeg ikke engelsk er et fint språk å høre på, så blir gæren av å «høre» på meg selv hele tiden😂 Anonymkode: 1c73d...357 Jeg vet ikke hvor vanlig det er...Man blir kanskje påvirket av engelsk som vi hører daglig på Netflix/Spotify osv. Anonymkode: ef135...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det vanlig?? Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn!😂 Er så slitsomt siden jeg ikke kan snakke bra engelsk engang, så anstrenger meg for å komme på de riktige ordene, jeg er jo mye mer flytende på norsk selvfølgelig! I tillegg synes jeg ikke engelsk er et fint språk å høre på, så blir gæren av å «høre» på meg selv hele tiden😂 Anonymkode: 1c73d...357 Å ja... Ja. Da blir det litt anstrengende, med stadig språkkorrektur... Det vil jo kreve mye av din konsentrasjon og gjøre deg sliten? Skaff deg distraksjon eller "[...] should go see and see a psychiatrist" Det er en sang 😛 Anonymkode: 946d9...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å ja... Ja. Da blir det litt anstrengende, med stadig språkkorrektur... Det vil jo kreve mye av din konsentrasjon og gjøre deg sliten? Skaff deg distraksjon eller "[...] should go see and see a psychiatrist" Det er en sang 😛 Anonymkode: 946d9...560 *[...] you should go see a psychiatrist Anonymkode: 946d9...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 18. februar 2021 #8 Del Skrevet 18. februar 2021 Det gjør ofte jeg også. Mye av den indre monologen er på engelsk. Men jeg snakker mye engelsk, flere timer hver dag. Det er ikke bare engelsk, også andre språk jeg kan forekommer, men ikke like ofte. Oftere når jeg har snakket eller brukt språkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. februar 2021 #9 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) Jeg tenker både på norsk og engelsk. Om jeg tenker noe som handler om meg selv da tenker jeg på norsk, Men om jeg bare går rundt eller sitter og tenker opp historier i hode mitt og tenker i tredje person altså at jeg tenker at jeg er en annen person og det jeg tenker er det denne personen eller personer opplever da tenker jeg som regel på engelsk. Hvorfor det vet jeg ikke. Endret 18. februar 2021 av Aragorn ll Elessar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Del Skrevet 19. februar 2021 Aaaaaahhh Anonymkode: 1c73d...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Del Skrevet 19. februar 2021 Fikk tilbakemelding nå. Stemmenivået mitt var tydeligvis altfor lavt til at de kunne høre hele presentasjonen... Jeg må si ifra om jeg vet at jeg snakker lavt automatisk sånn at hun kan tilpasse... Ååååå vil bare gråte. Det er så flaut at hele klassen har hørt på den presentasjonen og jeg har trodd det gikk bra! Hun kunne jo bare spurt meg om å snakke høyere i stedet for å la meg snakke lavt i 15 min! Anonymkode: 1c73d...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Del Skrevet 19. februar 2021 Hahaha ser det tydeligvis er andre også som gjør det! Jeg trodde jeg var den eneste! (nå snakker jeg til tider på engelsk til meg selv også da🙈) Anonymkode: 2825b...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå