AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Nå er jeg så sliten at jeg sliter med å fungere og skrive langt innlegg. Beklager på forhånd for rants! Baby 2 mnd, født til termin med sugekopp. babyen sover ikke what so ever, ikke i seng, vogn, bæresele, bil. Jeg må bruke sikker 1 time for at han skal sove max 30min på dagen og kvelden. Han tar ikke pupp og flasken spiser han for å bli mett har vært til utredning på sykehuset for reflux og annet, hos kiropraktor, manuell terapeut, klipt tungebånd, osteopat. Ingenting har ledet fram. nå skal vi leie tyngdepose og slyngevugge med membantu motor fra kokolikk.no varene kommer snart. i påvente er jeg så nedbrutt og sliten at jeg vurderer en gråtekur. Har hørt at det er skadelig for barnet, men det er vel mer skadelig å ikke sove og bli såpass nedbrutt. Hva tenker dere? Anonymkode: ac925...d58
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Hvis du vil gjøre at barnet ditt mest sannsynlig vil slite psykisk i voksen alder, kjør på. Anonymkode: 2e762...9b3 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 «gråtekur» kommer i mange varianter og trenger ikke å være skadelig, men alle eksperter er enige om at man tidligst kan bruke den metoden (ekstinksjon) når barnet er 4 mnd. Kanskje prøv newborn class med takingcarababies? Anonymkode: aeef1...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er jeg så sliten at jeg sliter med å fungere og skrive langt innlegg. Beklager på forhånd for rants! Baby 2 mnd, født til termin med sugekopp. babyen sover ikke what so ever, ikke i seng, vogn, bæresele, bil. Jeg må bruke sikker 1 time for at han skal sove max 30min på dagen og kvelden. Han tar ikke pupp og flasken spiser han for å bli mett har vært til utredning på sykehuset for reflux og annet, hos kiropraktor, manuell terapeut, klipt tungebånd, osteopat. Ingenting har ledet fram. nå skal vi leie tyngdepose og slyngevugge med membantu motor fra kokolikk.no varene kommer snart. i påvente er jeg så nedbrutt og sliten at jeg vurderer en gråtekur. Har hørt at det er skadelig for barnet, men det er vel mer skadelig å ikke sove og bli såpass nedbrutt. Hva tenker dere? Anonymkode: ac925...d58 Stor styrkeklem til deg. ❤️❤️❤️❤️ På spørsmålet om gråtekur må du ta en vurdering. Du lan feks ta opp-ned metoden? Den er kanskje mer skånsom? Ville bare tipse deg om snoo smart seng. Vi brukte den MYE. Anonymkode: ac925...d58
Melena Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Skaff hjelp/ avlastning!!! Familie, venner, helsestasjon?? Du trenger nok bare noen timer «alene» så kjenner du igjen deg selv igjen, og får ny guts noen dager til... Krysser fingrene for at det løser seg, og sender en klem. 4
Melena Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Forresten, svøping og vippestol (i liggestilling) -begge deler, sammen- gjorde susen her når det stormet som verst... Roet seg etter 3.mnd. Hold ut! 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Melena skrev (17 minutter siden): Skaff hjelp/ avlastning!!! Familie, venner, helsestasjon?? Du trenger nok bare noen timer «alene» så kjenner du igjen deg selv igjen, og får ny guts noen dager til... Krysser fingrene for at det løser seg, og sender en klem. Takk for oppmuntring! TS Anonymkode: ac925...d58
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Gråter baby mye? Anonymkode: 864ca...f50
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Ikke gråtekur på en så liten baby. Du må ha avlastning, så må dere bytte på så dere tar halve natten hver eller annenhver natt feks. Du kan bli sykemeldt fra permisjonen slik at far kam hjelpe til Anonymkode: adfb7...2c2 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Gråter baby mye? Anonymkode: 864ca...f50 Ja! Mye er ikke dekkende. 😥 Anonymkode: ac925...d58
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ikke gråtekur på en så liten baby. Du må ha avlastning, så må dere bytte på så dere tar halve natten hver eller annenhver natt feks. Du kan bli sykemeldt fra permisjonen slik at far kam hjelpe til Anonymkode: adfb7...2c2 Ddt visste jeg ikke - takk for tips! ❤️ Anonymkode: ac925...d58
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 23.54): Ja! Mye er ikke dekkende. 😥 Anonymkode: ac925...d58 Dersom baby er 2 måneder hvis jeg forstår deg rett i hovedinnlegget, og gråter MYE så tenker jeg du bør få vurdert om baby har kolikk. En 2 måneder gammel baby gråter ikke uten grunn. Gråtekur er ikke rette løsningen for en så liten baby. Du er sliten, fortvilet, trøtt og sikkert på randen av sammenbrudd. Du trenger avlastning og hjelp. Jeg har selv vært gjennom 3 måneder med ustoppelig gråting fra den lille og vet hvor slitsomt det er. For min baby var tiden rundt da han var 6-8 uker verst, og det ble gradvis bedre til han var 12-13 uker. Hold ut, søk hjelp og avlastning. ❤ Anonymkode: 864ca...f50 1
laviniabcn79 Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 vet ikke hvordan du prøver å få baby til å sove- men samsoving er bedre enn å krangle med ei krybbe.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Skrevet 23. februar 2021 Jag hengar meg på her. du bør prøve snoo senga. den vugger babyen m svøpping og lyd/musikk/støy den kan gi deg avlastning <3 Anonymkode: ac925...d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå