AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg har blitt hekta på brødskive med ost og avokado på, og ønsker å utvide mathorisonten min slik at jeg ikke blir lei. Er det andre avokadopålegg du kan anbefale? Og andre pålegg som er i det mer sunne hjørnet? Det MÅ ikke være supersunt, men godt må det være 😅 Anonymkode: c0caa...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Del Skrevet 18. februar 2021 Avokadopålegg? Annet enn avokado? Anonymkode: 2d010...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Del Skrevet 18. februar 2021 Avokado med rødløk, salt og pepper. Du kan bruke alle slags mulige grønnsaker og pålegg i kombinasjon med avokado ettersom avokado er nøytralt på smak. Laks og avokado er en slager. Alt etter hva du definerer som sunt. Avokado har mye kalorier, men mange næringsstoffer, så i mine øyne er avokado kjempe sunt. Jeg ser også på hvitost og fiskepålegg som sunt. Det inneholder næring og metter. Anonymkode: df43d...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Del Skrevet 18. februar 2021 Det finnes sånn smørbart avocadopålegg i butikken, står i kjøledisken. Eggerøre er godt Jeg liker philadelphia-ost med noe form for kjøttpålegg på + kalkun. Eller du kan ha philadelphia-ost, tomatskiver og litt salt og pepper. Anonymkode: 25a74...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Del Skrevet 18. februar 2021 Tomatpurret underst, som om det er en pizza Anonymkode: 8d8df...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Del Skrevet 18. februar 2021 Hvis du egentlig spurte om ting å kombinere med avokado ikke erstatte/variere med så er det en liste her: https://coop.no/extra/oppskrifter/12-episke-avokadopalegg-som-vil-revolusjonere-brodskiven/ Her er pålegget jeg nevnte i forrige post: https://meny.no/varer/palegg-frokost/paleggsalat/gronnsakspalegg-7036110011172 De har et par andre i samme serie. Anonymkode: 25a74...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har blitt hekta på brødskive med ost og avokado på, og ønsker å utvide mathorisonten min slik at jeg ikke blir lei. Er det andre avokadopålegg du kan anbefale? Og andre pålegg som er i det mer sunne hjørnet? Det MÅ ikke være supersunt, men godt må det være 😅 Anonymkode: c0caa...4a8 100 gr valnøttkjerner 1 stk avokado (ca 230 gram uten stein og skall) 50 gr spinat 1 ss sitronsaft litt salt Ha alt i en hurtigmikser og bland sammen. 3 gulrøtter, kokt og avkjølt 1 boks kidneybønner (= ca 3,5 dl bønner) 1 neve frisk persille, grovhakket 2 ss soyasaus 2 ss tahini kanskje 2 ss vann kanskje litt salt Ha alle ingredienser, unntatt vann, i en food processor.Kjør til mos. 250 gram ferdigkokte kikkerter ( ca. 1 boks) + 2 ss vann fra kikertene 1 avokado, i terninger 2 ss tahini 1 fedd hvitløk, knust 1 ts spisskummen Litt grønn chili, finhakket ( kan sløyfes) 1 neve persille, hakket 1 lime, saften Litt havsalt Sort pepper Bland kikerter, avokado, tahini, hvitløk, spisskummen, persille,limesaft salt og pepper. Kjør alt til puré i kjøkkenmaskin eller med håndblender til hummusen får en myk konsistens og tilsett litt av kikertvannet om det trengs. Anonymkode: 5e3f0...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 19. februar 2021 #8 Del Skrevet 19. februar 2021 Avokado med: laks, speilegg, tomatskiver med salt og pepper, spekeskinke Ellers kan du bruke humus på samme måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 19. februar 2021 #9 Del Skrevet 19. februar 2021 Liker tomat på skiva, men olivenolje, salt/pepper og basilikum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Del Skrevet 19. februar 2021 Jeg vet ikke helt hva du mener med avokadopålegg. Mener du myke og fete smørepålegg eller ulike versjoner av å spise avokado på brød? -Tyyyyynne avokadoskiver på toast toppet med finhakket rødløk, salt, pepper, chiliflak, balsamico -Toast med most avokado, salt, pepper, et posjert egg, paprikapulver på toppen -To skiver godt brød, et tynt lag med tapenade på begge skivene, ricotta, tomatskiver, salatblad, en dæsj olivenolje, sandwich -Toast, god hummus, kalde skiver ovnsbakt paprika, rødløk, aubergine, osv med olivenolje -Brød med smørbønnedipp med ramsløk, stekt sopp med salt og pepper på toppen Anonymkode: e8966...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Del Skrevet 19. februar 2021 Dårlig formulert kanskje, jeg mente avokado som et av produktene på en brødskive. Men også andre lignende pålegg. Sånt som hummus har jeg ønsket å prøve, så det blir veldig bra 😊 Blir helt overveldet av alle forslagene her, tusen hjertelig takk! Nå har jeg mye å prøve ut, men setter selvfølgelig pris på flere kombinasjoner 😀 Anonymkode: c0caa...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Del Skrevet 20. februar 2021 Avokado med vanlig kaviar fra tube. Anonymkode: 57274...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Del Skrevet 20. februar 2021 Jeg elsker knekkebrød, most avokado, litt kvernet pepper og tomatskiver 😍 Anonymkode: f489b...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Del Skrevet 23. februar 2021 Kom på flere ting. Jeg synes det er godt med fisk på avokado. Fisk som er mulig å "smøre" litt utover. F.eks makrell i tomat, peppermakrell, laks, varmrøkt laks. Kan også blandes i litt majones dersom den ikke er så lett å smøre. Du kan også prøve tunfisk. Bland f.eks med litt majones og creme fraice, sjalottløk/rødløk og kapers. Anonymkode: cc119...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå