Gå til innhold

Kjæresten min vrir alltid situasjoner på seg selv.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er fryktelig slitsomt, han er kjempe snill. God person.. men det er bare at sånn hver eneste gang jeg for eksempel har det vondt, enten det er fysisk eller psykisk. Så er det "jeg også" type opplegg. Når han ikke har det bra så støtter jeg han 100% fullt ut å gir han all oppmerksomheten, fordi jeg vil han skal føle seg bedre. 

Om jeg sier "jeg har en dårlig dag i dag". Så sier han som regel "jeg også, har vært trøtt og sliten etter jobb" sånne typ ting? Føler meg fryktelig alene når det er responsen. Har begynt å gi meg med å prøve å være åpen om hvordan jeg har det. Siden jeg føler jeg ikke blir lyttet til..Føler meg skikkelig alene av dette. Har ikke noen venner å snakke med heller. 

Har sagt til han at han en gang at han gjør dette, da sier han "oi beklager er ikke meningen" men det skjer fortsatt gang på gang?

Vil han skal innse at han gjør dette, men vet virkelig ikke hvordan. Det er jo ikke sånn at jeg er trist og klager hele tiden, men når det skjer å jeg bare vil uttrykke det for å ha noen å støtte meg på.. så begynner det plutselig å handle om han. Det virker så selvsentrert .. jeg vet han ikke mener det vondt!

Anonymkode: f3f54...7bb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Du har sagt det til han en gang og da forventer du endring? Har du tenkt på at han kanskje tror du føler deg bedre og mindre alene når han viser at han også har det kjipt? Hvordan tenker du han kan endre seg om du ikke minner han på det og snakker med han om hvordan du reagerer på uttalelsene hans? 

Skrevet

Føler deg alene når han føler det samme? Mener du ikke heller at du ikke føler deg sett? 

Anonymkode: e4ed5...dc9

Skrevet

Dette er jo en veldig vanlig reaksjon hos de fleste mennesker :) Han mener nok ikke noe vondt med det. Snakk om det - flere ganger. 

Anonymkode: ce93c...00d

• Liker 1
Skrevet
førstedamen skrev (15 minutter siden):

Du har sagt det til han en gang og da forventer du endring? Har du tenkt på at han kanskje tror du føler deg bedre og mindre alene når han viser at han også har det kjipt? Hvordan tenker du han kan endre seg om du ikke minner han på det og snakker med han om hvordan du reagerer på uttalelsene hans? 

Ja, kan være han gjør det. Jo, altså jeg er bare beskjeden av meg å jeg vil ikke bli sett på den som klager over hvordan han er mot meg. Konfliksky... Den gangen jeg sa ifra så sa jeg det at han gjør det ofte, å at det er litt slitsomt. Følte jeg sa det godt nok, derfor jeg er redd for å mase på han om det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Føler deg alene når han føler det samme? Mener du ikke heller at du ikke føler deg sett? 

Anonymkode: e4ed5...dc9

Vi føler ikke på det samme, men han tar seg ikke tid til å lytte på hva jeg faktisk føler eller tenker på. Om jeg sier jeg er sliten f.eks... så kan det være at jeg er sliten av ting som foregår rundt meg, som om noe kjipt nettop har skjedd. Så kan jeg uttrykke meg at jeg blir så sliten psykisk av det. Da kommer det sånn typ "ja samme her, er sliten idag og trøtt" isteden for å lytte og spørre hvorfor.

Joda kan være jeg mener det, men også alene i mine egne tanker om det gir mening

• Liker 2
Skrevet

Så slitsomt...

Anonymkode: 728c4...6e5

• Liker 2
Skrevet

Han viser ikke empati eller interesse for hvordan du har det, eller hva du tenker og føler, ikke rart det er sårende. Det er selvutslettende å la dette fortsette. Neste gang tar du det der og da. For eksempel: "Nå gjør du det igjen, det jeg snakket om, i stedet for å trøste meg så begynner du å snakke om deg selv, det sårer meg."  Spør om hva han tenker der og da, er han ikke interessert i å bli bedre kjent med deg og hva som gjør deg trist? Ikke vær redd for å "mase" når forholdet ikke fungerer. Det ender bare med at du blir møkk lei, du er jo på vei dit, følelsene dine forsvinner og han står igjen og skjønner ikke noe. Det er også greit å avklare om mannen faktisk ikke er så interessert eller har empati før dere er for involvert i hverandre.

• Liker 6
Skrevet

Kanskje det er en misforstått måte å vise solidaritet på? Jeg vet hvordan du har det, for sånn har jeg det også - type ting? 

Anonymkode: 9f87e...d79

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
Skrevet
McMary skrev (30 minutter siden):

Han viser ikke empati eller interesse for hvordan du har det, eller hva du tenker og føler, ikke rart det er sårende. Det er selvutslettende å la dette fortsette. Neste gang tar du det der og da. For eksempel: "Nå gjør du det igjen, det jeg snakket om, i stedet for å trøste meg så begynner du å snakke om deg selv, det sårer meg."  Spør om hva han tenker der og da, er han ikke interessert i å bli bedre kjent med deg og hva som gjør deg trist? Ikke vær redd for å "mase" når forholdet ikke fungerer. Det ender bare med at du blir møkk lei, du er jo på vei dit, følelsene dine forsvinner og han står igjen og skjønner ikke noe. Det er også greit å avklare om mannen faktisk ikke er så interessert eller har empati før dere er for involvert i hverandre.

this

Anonymkode: 728c4...6e5

Skrevet
McMary skrev (32 minutter siden):

Ja, takk dette var godt skrevet!! Får gjøre det neste gang det skjer. Siden jeg er litt på at jeg er redd for å drive å dra opp ting ut av det blå, siden jeg er redd for konflikter eller male et negativt bilde av han. For da forstår han hvert fall ikke

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...