AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hei! Jeg er bare 27 år, men soverynkene under øynene har nå satt seg permanent 😮 Er så lei meg for dette, selv om jeg vet at det er "overfladisk". Hver morgen har jeg våknet med rynker under øynene, som gradvis har forsvunnet utover dagen. Nå har disse rynkene satt seg helt og jeg trenger sårt tips.. Ser eldre damer som ikke har antydning til dette i det hele tatt, og lurer også på hvorfor noen får slike rynker, mens andre slipper helt unna? Noen med noen tips til rynker? Er jo altfor tidlig å ha fått dette nå 😞 Anonymkode: 4f52f...a9f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Silkeputetrekk 😊 sover du mye på magen? Anonymkode: 58c05...c85
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Silkeputetrekk 😊 sover du mye på magen? Anonymkode: 58c05...c85 Funker det? 😇 Nei, jeg sover på siden.. prøver å ikke gjøre det, men er helt umulig for meg å gjøre noe annet 😕 Anonymkode: 4f52f...a9f
Roci Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Har du en tørr hudtype? Huden rundt øynene er tynnere og gjerne tørrere enn huden i resten av ansiktet, slik at man lettere får rynker der. Du trenger ikke en egen øyekrem så lenge det først og fremst er fukt du skal tilføre, det holder med en mild og ikke for "tung" (oljebasert) fuktighetskrem.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Roci skrev (49 minutter siden): Har du en tørr hudtype? Huden rundt øynene er tynnere og gjerne tørrere enn huden i resten av ansiktet, slik at man lettere får rynker der. Du trenger ikke en egen øyekrem så lenge det først og fremst er fukt du skal tilføre, det holder med en mild og ikke for "tung" (oljebasert) fuktighetskrem. Ja, har vel kanskje det. Men når man allerede har fått linjer er det vel lurt med en øyekrem? Har hvert fall brukt øyekrem i et par år nå fordi jeg begynte å se antydninger til det tidlig, men er først nå det har begynt å sette seg helt.. ikke vet jeg om jeg bruker riktig øyekrem heller, prøver litt forskjellig og føler vel egentlig aldri at det utgjør noen forskjell. Har lest at det kan forverres av å starte med øyekrem tidlig, men lest at det er forebyggende andre steder, så ikke vet jeg helt hva man skal tro heller. Anonymkode: 4f52f...a9f
Roci Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, har vel kanskje det. Men når man allerede har fått linjer er det vel lurt med en øyekrem? Har hvert fall brukt øyekrem i et par år nå fordi jeg begynte å se antydninger til det tidlig, men er først nå det har begynt å sette seg helt.. ikke vet jeg om jeg bruker riktig øyekrem heller, prøver litt forskjellig og føler vel egentlig aldri at det utgjør noen forskjell. Har lest at det kan forverres av å starte med øyekrem tidlig, men lest at det er forebyggende andre steder, så ikke vet jeg helt hva man skal tro heller. Anonymkode: 4f52f...a9f Jeg vil si at det kommer litt an på hva linjene skyldes, og som sagt er det ikke alltid du trenger en egen øyekrem. Det er ofte bare en helt vanlig fuktighetskrem på en mindre tube, kanskje tilsatt litt koffein eller lysreflekterende partikler. Huden rundt øynene er som sagt både tynnere og tørrere (har mange færre talgkjertler) enn resten av ansiktshuden, og mange produsenter av øyekrem lager derfor veldig fete/tunge øyekremer med et høyt innhold av mineralolje. Mineralolje er okklusiv, dvs. den fungerer bra til å forhindre fukttap fra huden, og den gjør dette ved å legge en "hinne" på huden. Denne oljehinnen blir imidlertid for tung for den delikate huden rundt øynene, og gjør at elastinfibrene kan svekkes og det dannes rynker. En annen faktor er at mange legger øyekrem feil. Man bruker for stor mengde, den påføres feil (den smøres/gnis inn slik at huden strekkes) og den påføres for nært selve øyet, slik at krem kommer inn i øyet og kan gi hovenhet eller irritasjon. Hvis det du har er tørrhetsrynker, kan du antakelig klare deg godt med en fuktighetskrem med et høyt innhold av fuktighetsgivende ingredienser som glyserin, aloe vera og/eller hyaluronsyre. Det vil nok ikke fjerne rynkene, men gjøre at de framstår som mindre tydelige fordi huden "plumpes" opp av all fuktigheten. Dersom du vil begynne med aktive ingredienser som c-vitamin og retinol, vil jeg imidlertid anbefale et eget produkt for øyepartiet, ettersom mengdene av de aktive virkestoffene kan være for store i produkter ment for ansiktet. Solbeskyttelse er forøvrig også viktig for å forebygge rynker, selv om det ikke akkurat beskytter mot "soverynker".
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Å sove på siden er krise for huden i ansiktet, men forsøk å ha en pute som du kan legge den øverste armen over, slik at du ikke bikker for mye ned på siden. https://m.facebook.com/posturedirect/posts/2830521040555790?locale2=zh_CN Jeg ser stor forskjell på huden de periodene jeg klarer å la være å bikke for mye ned på siden når jeg sover. Anonymkode: 652b0...0a8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Silkeputetrekk 😊 sover du mye på magen? Anonymkode: 58c05...c85 Noen som vet om det går greit med sateng isteden? Har ikke silke. Anonymkode: a3de9...ef5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Roci skrev (8 timer siden): Jeg vil si at det kommer litt an på hva linjene skyldes, og som sagt er det ikke alltid du trenger en egen øyekrem. Det er ofte bare en helt vanlig fuktighetskrem på en mindre tube, kanskje tilsatt litt koffein eller lysreflekterende partikler. Huden rundt øynene er som sagt både tynnere og tørrere (har mange færre talgkjertler) enn resten av ansiktshuden, og mange produsenter av øyekrem lager derfor veldig fete/tunge øyekremer med et høyt innhold av mineralolje. Mineralolje er okklusiv, dvs. den fungerer bra til å forhindre fukttap fra huden, og den gjør dette ved å legge en "hinne" på huden. Denne oljehinnen blir imidlertid for tung for den delikate huden rundt øynene, og gjør at elastinfibrene kan svekkes og det dannes rynker. En annen faktor er at mange legger øyekrem feil. Man bruker for stor mengde, den påføres feil (den smøres/gnis inn slik at huden strekkes) og den påføres for nært selve øyet, slik at krem kommer inn i øyet og kan gi hovenhet eller irritasjon. Hvis det du har er tørrhetsrynker, kan du antakelig klare deg godt med en fuktighetskrem med et høyt innhold av fuktighetsgivende ingredienser som glyserin, aloe vera og/eller hyaluronsyre. Det vil nok ikke fjerne rynkene, men gjøre at de framstår som mindre tydelige fordi huden "plumpes" opp av all fuktigheten. Dersom du vil begynne med aktive ingredienser som c-vitamin og retinol, vil jeg imidlertid anbefale et eget produkt for øyepartiet, ettersom mengdene av de aktive virkestoffene kan være for store i produkter ment for ansiktet. Solbeskyttelse er forøvrig også viktig for å forebygge rynker, selv om det ikke akkurat beskytter mot "soverynker". Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg, setter veldig stor pris på det! Virker som du har ganske god peiling på dette området, har du noen anbefalinger til meg? Føler meg imidlertid litt truffet av det å smøre på for mye øyekrem, jeg pleier alltid å smøre på en god dæsj i desperasjon... 🙈 Anonymkode: 4f52f...a9f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å sove på siden er krise for huden i ansiktet, men forsøk å ha en pute som du kan legge den øverste armen over, slik at du ikke bikker for mye ned på siden. https://m.facebook.com/posturedirect/posts/2830521040555790?locale2=zh_CN Jeg ser stor forskjell på huden de periodene jeg klarer å la være å bikke for mye ned på siden når jeg sover. Anonymkode: 652b0...0a8 Uff, da må jeg vel prøve å gjøre noe med det.. fikk ikke opp linken, hadde du kunnet forklare i korte trekk hva det går ut på? 😇 Anonymkode: 4f52f...a9f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen som vet om det går greit med sateng isteden? Har ikke silke. Anonymkode: a3de9...ef5 Ja, så lenge det er glatt. Jeg har bambustrekk fra Hairlust, da er det vegansk og cruelty-free i tillegg 😊 Anonymkode: 58c05...c85
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 youtube: dr dray Anonymkode: 87042...10f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Kjøpte et billig sateng putevar fra normal, det var overraskende godt! Helt glatt. Har andre sateng sett som ikke er halvparten så glatt. Kommer til å kjøpe flere av de. Naturligvis viktig å vaske de godt først! Anonymkode: 0a51c...932
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjøpte et billig sateng putevar fra normal, det var overraskende godt! Helt glatt. Har andre sateng sett som ikke er halvparten så glatt. Kommer til å kjøpe flere av de. Naturligvis viktig å vaske de godt først! Anonymkode: 0a51c...932 Takk for tips😊Hvor mye kostet de der? Og vet du om det står de er laget av polyester eller bomull? Anonymkode: a3de9...ef5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for tips😊Hvor mye kostet de der? Og vet du om det står de er laget av polyester eller bomull? Anonymkode: a3de9...ef5 Vil tippe polyester uten at jeg har sjekket🙈 kostet 70 kr tror jeg, har kikket på mange sateng sengesett men det er jo så svindyrt! Anonymkode: 0a51c...932
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vil tippe polyester uten at jeg har sjekket🙈 kostet 70 kr tror jeg, har kikket på mange sateng sengesett men det er jo så svindyrt! Anonymkode: 0a51c...932 Takk, de aller meste i sateng er laget av bomull. Polyester er syntetisk og litt klammere, men det tiltrekker seg ikke så mye fukt fra hud og hår. Polyester er syntetisk og bomull naturlig. Anonymkode: a3de9...ef5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vil tippe polyester uten at jeg har sjekket🙈 kostet 70 kr tror jeg, har kikket på mange sateng sengesett men det er jo så svindyrt! Anonymkode: 0a51c...932 Kjøpte du den i oslo? Anonymkode: a3de9...ef5
Roci Skrevet 22. februar 2021 #18 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 21.23): Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg, setter veldig stor pris på det! Virker som du har ganske god peiling på dette området, har du noen anbefalinger til meg? Føler meg imidlertid litt truffet av det å smøre på for mye øyekrem, jeg pleier alltid å smøre på en god dæsj i desperasjon... 🙈 Anonymkode: 4f52f...a9f Beklager at jeg er litt sen med å svare deg. Her er noen forslag til øyekremer med aktive ingredienser og/eller antioksidanter som kan være verd å prøve (de fra Paula's Choice kan du kjøpe i prøvestørrelser også): https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/oyepleie/oyekrem/clinical-ceramide-enriched-firming-eye-cream-15-ml https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/oyepleie/oyekrem/resist-anti-aging-eye-cream-15-ml https://www.kicks.no/medik8/hudpleie/ansiktspleie/oyekrem/c-tetra-eye-7-ml?gclid=EAIaIQobChMInoLm0oD97gIVD9ayCh3BPQh4EAQYBSABEgKwHPD_BwE https://www.blivakker.no/product/3141947?gclid=EAIaIQobChMIkKyN3IP97gIVTdiyCh3YzgAoEAQYBSABEgKwSPD_BwE https://www.skincity.com/no/peter-thomas-roth/retinol-fusion-pm-eye-15-ml?market=NOR&gclid=EAIaIQobChMIu8Pw7IP97gIVi7myCh29Hw13EAQYAyABEgIlKvD_BwE Vær obs på at Peter Thomas Roth Retinol Fusion PM Eye skal brukes på kveldstid. De andre kan du bruke om dagen sammen med solbeskyttelse.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 Roci skrev (På 22.2.2021 den 9.07): Beklager at jeg er litt sen med å svare deg. Her er noen forslag til øyekremer med aktive ingredienser og/eller antioksidanter som kan være verd å prøve (de fra Paula's Choice kan du kjøpe i prøvestørrelser også): https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/oyepleie/oyekrem/clinical-ceramide-enriched-firming-eye-cream-15-ml https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/oyepleie/oyekrem/resist-anti-aging-eye-cream-15-ml https://www.kicks.no/medik8/hudpleie/ansiktspleie/oyekrem/c-tetra-eye-7-ml?gclid=EAIaIQobChMInoLm0oD97gIVD9ayCh3BPQh4EAQYBSABEgKwHPD_BwE https://www.blivakker.no/product/3141947?gclid=EAIaIQobChMIkKyN3IP97gIVTdiyCh3YzgAoEAQYBSABEgKwSPD_BwE https://www.skincity.com/no/peter-thomas-roth/retinol-fusion-pm-eye-15-ml?market=NOR&gclid=EAIaIQobChMIu8Pw7IP97gIVi7myCh29Hw13EAQYAyABEgIlKvD_BwE Vær obs på at Peter Thomas Roth Retinol Fusion PM Eye skal brukes på kveldstid. De andre kan du bruke om dagen sammen med solbeskyttelse. Åh, tusen takk! Så snilt av deg :) jeg skal teste ut disse! For øvrig så bruker jeg Ren sin dagkrem og nattkrem mot sensitiv hud, da jeg har sensitiv hud og trenger produkter mot sensitiv hud. Vet noen dette er produkter med aktive ingredienser? evnt om de er bra for huden? :) Anonymkode: 4f52f...a9f
Roci Skrevet 25. februar 2021 #20 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Åh, tusen takk! Så snilt av deg jeg skal teste ut disse! For øvrig så bruker jeg Ren sin dagkrem og nattkrem mot sensitiv hud, da jeg har sensitiv hud og trenger produkter mot sensitiv hud. Vet noen dette er produkter med aktive ingredienser? evnt om de er bra for huden? Anonymkode: 4f52f...a9f Går ut fra at det er REN Evercalm du bruker? Hvis du liker dem og tåler dem, skal du jo bare fortsette å bruke dem, men; Jeg slutter aldri å undre meg over hvorfor REN putter parfyme og eteriske oljer som er kjent for å kunne gi hudirritasjon, i nesten alle produktene sine, inkludert disse for sensitiv hud. Når du har sensitiv hud, må du være varsom med såkalte aktive ingredienser (AHA/BHA/PHA, dvs. syrer, C-vitamin, niacinamide og retinoider). Niacinamide i lav konsentrasjon kan imidlertid være fordelaktig for sensitiv hud. De to kremene fra REN inneholder ingen av disse. Dagkremen inneholder en del antioksidanter, og det er bra, men verken dagkremen eller nattkremen inneholder andre ingredienser som er spesielt beregnet for å berolige og styrke sensitiv hud, som f.eks. ceramider, grønn te-ekstrakt, centella asiatica og havre. Om produktene er bra for din hud, merker du jo selv. Personlig synes jeg REN har en del gode produkter, men jeg skulle ønske at de droppet parfymen og alle de eteriske oljene. De er bare der for at produktene skal dufte godt, og gjør absolutt ingen ting for huden. Etter min mening kan du finne bedre produkter til samme eller lavere pris, men igjen: Hvis du synes at produktene fungerer for deg og du liker dem, så er det ingen grunn til å slutte å bruke dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå