Gå til innhold

Jeg skulle gjerne levd et liv uten å jobbe..... det hadde vært drømmen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du skriver om realisering av hobbyer og at du maler abstrakt. 

Hva med å tenke utenfor A4-boksen? Hva om du kan lage deg din egen jobb? At du klarer å leve av kunst og galleri, f.eks? Jeg bor på en liten plass, og her har vi faktisk 3 kunstgallerier som har startet selvstendig næringsdrivende og lever på dette. Dem tjener visstnok godt nok til å drive på med det! Dem selger bilder, kunst og holder utstillinger i egne lokaler. Dem driver nettsider og har nettsalg. Dem går på "jakt" etter perfekte motiver, både for bilder og for inspirasjon for å male. Dem driver også med sosiale medier, og får ofte oppdrag med å utsmykke offentlige og private kontorer. Sistnevnte har nesten ikke bunn i bøtta når det gjelder villighet til å betale. Samtidig reiser dem på stand og selger. Igjen, dette er ingen store aktører, det er små hobbykunstnere. 

Eller er det noe annet du kan gjøre i livet som du har potensiale til? Hva med å bruke utdannelsen din til noe annet enn 8-4 jobb?

Du trenger faktisk ikke leve et A4-liv hvis du ikke vil det. Tenk utenfor boksen. "Finn deg selv", som det heter innenfor personlig utvikling. Ikke lev opp til noe annet. 

Jeg er sikker på at hvis du lykkes med å bygge opp en inntekt på å realisere dine drømmer og dine ferdigheter, så vil du ikke se på det som en jobb engang, selv om det du gjør er å jobbe for deg selv. 

Anonymkode: 3703d...c02

Det letteste vil være å gjøre dette som snyltende ufør. Da trenger man ikke hensynta noe som helst, annet en det en selv finner for godt.

Anonymkode: b865f...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er TS. Jeg har selv bipolar lidelse så kan kun snakke for meg. Da jeg ble utredet var det på bakgrunn av flere måneder med utredning (dvs. mye utspørring). Dersom du har "pugget" diagnoser og studert symptomer/kjennetegn o.l. skikkelig kan du ende opp med diagnosen. Den er veldig subjektiv. Så, det tror jeg virkelig er null problem.

Anonymkode: 14566...221

det er helt sant. hvis man virkelig vil å øver seg på å lære symptomer osv, kan man nok lett få akkurat den diagnosen.

Anonymkode: d8e16...f1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det letteste vil være å gjøre dette som snyltende ufør. Da trenger man ikke hensynta noe som helst, annet en det en selv finner for godt.

Åja, debattnivået på dere er dér ja. Okei, bortkastet av meg å komme inn i tråden å prøve å gi et godt råd når dere er mer opptatt av å diskutere snylting på uføretrygd. Kvinneguiden i et nøtteskall. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja, debattnivået på dere er dér ja. Okei, bortkastet av meg å komme inn i tråden å prøve å gi et godt råd når dere er mer opptatt av å diskutere snylting på uføretrygd. Kvinneguiden i et nøtteskall. 

HI legger tydelige føringer på at det er det som diskuteres i denne tråden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er åpenbart. Hva skulle det ellers vært?

Jeg tror dette er både og. Noen er sikkert misunnelige, andre ikke. Noen liker å jobbe, og noen få er heldig og elsker jobben sin. Mens andre er misfornøyde. 

Jeg kan på en måte forstå deg også ts, for vi er nok ikke konstruert for dette penge og jobbe presset som samfunnet vårt har skapt. 

Anonymkode: 3a6b1...e14

Skrevet

Jeg tror dette er både og. Noen er sikkert misunnelige, andre ikke. Noen liker å jobbe, og noen få er heldig og elsker jobben sin. Mens andre er misfornøyde. 

Jeg kan på en måte forstå deg også ts, for vi er nok ikke konstruert for dette penge og jobbe presset som samfunnet vårt har skapt. 

Anonymkode: 3a6b1...e14

Selvsagt er det både og. Litt av poenget jeg hadde med å si at alle er høyst forskjellige og har veldig varierende verdier. Det ser ut som at flere i tråden ikke forstår dette, men uttaler seg som om at de de mener er en sannhet for alle.

Skrevet

HI legger tydelige føringer på at det er det som diskuteres i denne tråden.

Skjønner at TS er grønn av sjalusi fordi hen oppriktig tror at uføretrygd er en dans på roser som alle er frisk i. 

Men det livet TS ønsker kan hen fint klare å leve uten å være uføretrygdet. Derav et forsøk på råd. Men ser jo nå i ettertid at det var ikke råd denne tråden skulle handle om, men jakten på uføretrygdede igjen. Og det gidder jeg ikke bruke tid på. 

Imellomtiden får jo TS håpe på at hen blir skikkelig syk også da, hvis det er uføretrygd hen trakter etter. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner at TS er grønn av sjalusi fordi hen oppriktig tror at uføretrygd er en dans på roser som alle er frisk i. 

Men det livet TS ønsker kan hen fint klare å leve uten å være uføretrygdet. Derav et forsøk på råd. Men ser jo nå i ettertid at det var ikke råd denne tråden skulle handle om, men jakten på uføretrygdede igjen. Og det gidder jeg ikke bruke tid på. 

Imellomtiden får jo TS håpe på at hen blir skikkelig syk også da, hvis det er uføretrygd hen trakter etter. 

TS har nok kommet frem til hva h*n mener på grunnlag av opplevelser og erfaringer h*n har gjort seg i livet.

De er forøvrig ingen som jakter på uføretrygdede i tråden, så her må du ha misforstått kraftig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hvor mange ganger har TS sagt at det handler om de som snylter på seg uføretrygd i denne tråden? så at sykdommen følger med er ikke relevant her

Anonymkode: d8e16...f1e

Jasså du, "de snyltende uføre" liksom. Akkurat som det er en egen kategori, det skal liksom være en stor gruppe mennesker ja, riktig. Nå er det faktisk sånn at uføre er SYKE, og ikke snyltere. Og denne oppdiktede gruppen med snyltere finnes bare i fantasien din. Selv om du kjenner en ufør som sier at han egentlkg ikke er syk, så er han nok det. Men det er sånn at folk ikke har lyst til å brette ut om sykdommen sin til deg, og det trenger de jo ikke heller, de har ingen plikt til å fortelle deg hvor syke de er. Det er nemlig en privatsak. Og alle har lyst til å gi et inntrykk av at de er friskere enn de egentlig er. Så denne fantasigruppen din med "snyltere" kan du stappe langt oppi rumpa di. Og slutte å hetse de uføre!! 

Sånne tråder som dette, og svaret ditt spesielt, er med på å skape et falskt bilde av at uføre egentlig ikke er syke, og at det skal finnes en stor hemmelig grupøe med snyltere som later som de er syke. Vennligst vis til kilder for disse påstandene, eller hold til helvete kjeft og slutt å sverte uføre!

Anonymkode: 326c7...1d0

• Liker 3
Skrevet

Jasså du, "de snyltende uføre" liksom. Akkurat som det er en egen kategori, det skal liksom være en stor gruppe mennesker ja, riktig. Nå er det faktisk sånn at uføre er SYKE, og ikke snyltere. Og denne oppdiktede gruppen med snyltere finnes bare i fantasien din. Selv om du kjenner en ufør som sier at han egentlkg ikke er syk, så er han nok det. Men det er sånn at folk ikke har lyst til å brette ut om sykdommen sin til deg, og det trenger de jo ikke heller, de har ingen plikt til å fortelle deg hvor syke de er. Det er nemlig en privatsak. Og alle har lyst til å gi et inntrykk av at de er friskere enn de egentlig er. Så denne fantasigruppen din med "snyltere" kan du stappe langt oppi rumpa di. Og slutte å hetse de uføre!! 

Sånne tråder som dette, og svaret ditt spesielt, er med på å skape et falskt bilde av at uføre egentlig ikke er syke, og at det skal finnes en stor hemmelig grupøe med snyltere som later som de er syke. Vennligst vis til kilder for disse påstandene, eller hold til helvete kjeft og slutt å sverte uføre!

At folk snylter uføretrygd er allment kjent. Utbruddet ditt endrer ikke på dette.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

At folk snylter uføretrygd er allment kjent. Utbruddet ditt endrer ikke på dette.

Jeg anbefaler å bli ufør. Da kan du velte deg i luksus med 250 000, ha råd til å ta en kopp kaffe en gang hver eneste måned. Hvert 10ende år har du også råd til en utenlandsferie. Deilig! Alle vil se ned på deg, men hvem bryr seg om det når du kan bade i dine årlige 250 000? 

Anonymkode: 14854...e17

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull og tøys, hvor har du dette fra? Regjeringens egen statistikk viser at det stort sett er firmaer som blir tatt for trygdesvindel, ellers er det bare en og annen slenger. Men for all del! Vis meg kilder eller hold munn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg gikk hjemme i 14 måneder og jeg ELSKET det. Godta at folk er ulike.

14 måneder er ingen ting

Anonymkode: 42816...e2c

Skrevet

Har dere glemt uføreskandalen i fjor, hvor regjeringen ble tatt for å ha dømt uskyldige for såkalt trygdesvindel? Hvor mye sånt snusk driver vel ikke regjeringen med, som de ikke blir tatt for? Ærlig talt. Det finnes nok ikke noe særlig "snyltere" nei, men en god del justismord.!! 

• Liker 2
Skrevet

Jada, det er så godt å gå hjemme hele dagen. Drikke kaffe, se på tv og spise middag. Ligge på sofaen hele dagen. Hver eneste dag, hvert eneste år. Får veldig god livskvalitet av det. Vil heller dø, men har dessverre et overlevelsesinstinkt. 

Anonymkode: 3c9c2...dd1

Skrevet

Tull og tøys, hvor har du dette fra? Regjeringens egen statistikk viser at det stort sett er firmaer som blir tatt for trygdesvindel, ellers er det bare en og annen slenger. Men for all del! Vis meg kilder eller hold munn. 

Et utvalg beregnet i 2010-2013 tallet snyltere til å være mellom 5 og 15%. Med dagens 360000 uføre vil dette si mellom 18000 og 54000. Med tanke på at det ikke finnes noen grunn til å tro at moralen har økt i befolkningen siden 2013 er nok tallene vesentlig høyere.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på mitt 4. år med høyere utdanning på studier. Men, sannheten er at jeg er en person som igrunn HATER tanken på å ha fast jobb.

Altså ja, jeg kommer ikke til å "snylte", jeg skal jobbe og bidra med mitt. Men, det hadde vært nydelig å vært hjemmeværende.

Jeg blir så vanvittig engasjert i TV-serier, jeg elsker det. Og å bake. Lære meg nye instrumenter. Trene hver dag. Male abstrakt. Altså, jeg hadde hatt TIDENES LIV hvis det ikke var for at en må jobbe.

Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.)

Drømmelivet er å ikke ha noe jobb, slik at jeg kan få tid til å "leve". Flere som har det sånn? Hører stadig folk si det hadde vært kjedelig uten jobb, men jeg klarer ikke tro på det... Ifjor levde jeg på oppsparte midler og hadde et "friår"(litt mer kompliserte grunner enn som så) - men, det er det BESTE året i livet mitt. Jeg hadde 14 måneders pause fra alt og hadde fri. Altså - jeg ELSKET det. Jeg følte livet mitt var optimalt og skulle gjerne levd sånn hvert år.

Er alle personer skapt for å jobbe? Føler ikke jeg passer inn i det hele tatt. Jeg vil også trygde og leve livet...

Hilsen 27 år gammel jente som er sjalu på deg som får trygd og kan være hjemme å gjøre hva du vil hver dag...

Fjerde år med studier? 

Fri år og oppsparte midler?

27 år...

Trenger vel ikke være Sherlock Holmes for å avsløre den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du skriver om realisering av hobbyer og at du maler abstrakt. 

Hva med å tenke utenfor A4-boksen? Hva om du kan lage deg din egen jobb? At du klarer å leve av kunst og galleri, f.eks? Jeg bor på en liten plass, og her har vi faktisk 3 kunstgallerier som har startet selvstendig næringsdrivende og lever på dette. Dem tjener visstnok godt nok til å drive på med det! Dem selger bilder, kunst og holder utstillinger i egne lokaler. Dem driver nettsider og har nettsalg. Dem går på "jakt" etter perfekte motiver, både for bilder og for inspirasjon for å male. Dem driver også med sosiale medier, og får ofte oppdrag med å utsmykke offentlige og private kontorer. Sistnevnte har nesten ikke bunn i bøtta når det gjelder villighet til å betale. Samtidig reiser dem på stand og selger. Igjen, dette er ingen store aktører, det er små hobbykunstnere. 

Eller er det noe annet du kan gjøre i livet som du har potensiale til? Hva med å bruke utdannelsen din til noe annet enn 8-4 jobb?

Du trenger faktisk ikke leve et A4-liv hvis du ikke vil det. Tenk utenfor boksen. "Finn deg selv", som det heter innenfor personlig utvikling. Ikke lev opp til noe annet. 

Jeg er sikker på at hvis du lykkes med å bygge opp en inntekt på å realisere dine drømmer og dine ferdigheter, så vil du ikke se på det som en jobb engang, selv om det du gjør er å jobbe for deg selv. 

HALLO TS, leser du disse, eller vil du bare klage og fortsette med det studiet til den jobben du ikke vil ha? 

Er ikke rart du er misfornøyd liksom... man får et bedre liv om man har en jobb som ikke føles ut som en jobb

Anonymkode: e3b5c...18a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke statistikk, men en samfunnsanalyse. Det er vanskelig for et firma å søke uføretrygd, man må helst være en person for at dette skal gå gjennom.

Kilde sitter langt inne

Skrevet

Kilde sitter langt inne

Kildene finnes fritt tilgjengelig på nettet, for dem som måtte ønske å se dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...