Gå til innhold

Jeg skulle gjerne levd et liv uten å jobbe..... det hadde vært drømmen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
mellomtomater67 skrev (42 minutter siden):

helt enig. er deprimert fra før av å blir enda mer deprimert av jobben. når jeg ikke jobber, er det de beste dagene i mitt liv. da kan jeg faktisk bruke dagene på noe som JEG liker og som HJELPER meg, det å være med venner, trene og andre aktiviteter. 

Jeg misunner de som er ufør.

Jeg er helt lik. Jobben tar alt og gjør at jeg ikke orker andre ting. Blir bare en skygge av meg selv i denne "hverdagen". Uten er jeg den jeg er ment for å være...😕

TS

Anonymkode: 14566...221

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er du ufør eller jobber? ingen som har depresjon eller angst får ufør. sliter masse med det selv, + skal bli utredet for bipolar, men blir tvunget til å jobbe ja.

Anonymkode: d8e16...f1e

Jeg studerer og har gått i behandling på si. Jeg orker ikke å "gi opp" liksom, selvom det frister og jeg stadig drømmer om det...

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt lik. Jobben tar alt og gjør at jeg ikke orker andre ting. Blir bare en skygge av meg selv i denne "hverdagen". Uten er jeg den jeg er ment for å være...😕

TS

samme her :( er ikke meg selv å den jeg vil være. jobber sliter meg ned psykisk i tillegg til at jeg sliter psykisk fra før av. men å jobbe må vi vist, mens enkelte snylter på samfunnet å er ufør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg studerer og har gått i behandling på si. Jeg orker ikke å "gi opp" liksom, selvom det frister og jeg stadig drømmer om det...

TS

ser den. sliter selv :( 

Skrevet

Jeg vil snylte fordi jeg ikke gidder å jobbe for å forsørge kvinner fordi de ikke har sex med meg. Kilde: kvinner koster mer for staten enn menn.

Hadde jeg vært ikke-jomfru og bra nok for kvinner hadde jeg selvsagt jobbet.

Anonymkode: 4021a...801

Skrevet
Uatskillelig skrev (41 minutter siden):

Og herved har vi forstått hvorfor alle disse uføretrådene dukker opp til stadighet. Misunnelse. Ikke fordi det er noe galt med de uføre, men rett og slett fordi folk er sjalu??? Skammelig.

Ja, jeg ønsker å leve. Bare døm meg. Jeg er hvertfall ærlig.

-TS

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å ikke jobbe, men kun om jeg hadde masse penger. Å gå på trygd er ikke noe å strebe etter, mye tid ja, men lite penger til å leve for. Hadde jeg vært rik ville jeg reist rundt resten av livet. 

Anonymkode: ef6be...814

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette er min erfaring også. Folk som hater jobben sin misunner uføre. 

Anonymkode: 22f58...afb

Jeg er enig. Problemet er at jeg hater alle jobber og misliker sterkt å studere. Igrunn er jeg svært lat og liker godt å holde meg i komfortsonen.

-TS

• Liker 2
Skrevet

Forstår deg veldig godt. Tenker lignende  sjøl, men desverre så e d besta å jobba sjøl om d kan vær ett ork, eg tjene over gjennomsnittet å jobbe mindre enn de fleste, men like for godt å gjør d eg vil når eg vil. Alle e ikkje skapt for ein 7-3 jobb men d finnes mange alternativer man kan tjena penger på. Ingen skam i tankegangen din, og hvis nogen andre fortelle deg noge aent så e d bare t å øvese ka di har å sei. Alle e ikkje like, ei heller burde me vær.

Anonymkode: 351f0...3df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg ønsker å leve. Bare døm meg. Jeg er hvertfall ærlig.

-TS

Da har du lært det TS. 

Det er du som er skammelig, mens uføre er fullt og helt i posisjon til å rakke ned på deg for den du er 🙄

Anonymkode: 6d4b0...850

• Liker 1
Skrevet

Joda, men jeg tar opp en annen side av saken, hva ts FAKTISK kan gjøre. Gidder ikke diskutere hvem som snylter ditt og datt som dere hver uke 😂 dette kommenterte jeg på side 1:

Hva om å gjøre noe av det du føler å leve til en jobb? 😊mange har fått til det! Start ditt eget enkeltmannsforetak!

Du kan bli TV-serie anmelder på YouTube. Starte eget bakeri? Bake på YouTube! Det er populært det! Starte bake blogg? Hjemmeside med oppskrifter! Lage en bake bok? 
Lære det instrumenter for å gi kurs videre til andre! Da kan du lære det masse instrumenter da! Lage treningsblogg, eller ta kurs og bli privat trener 😊 lage treningsvideoer og selge de! Selge malerier, kjøpe og selge videre andre sin kunst

Selv om det kan ta tid å bli rik på hobby, så kan det gjøre at du kanskje bare trenger å jobbe deltid? 😊

Anonymkode: e3b5c...18a

Dette kan en fint gjøre som snyltende ufør også. Da beholder man "hobbyaspektet" i det og kan gjøre det i den grad man syns er gøy. Skal man leve av det er det er styr og stress hver eneste dag til pensjonsalder for å få det til å gå rundt.

En kan sope inn ca 40000 på dette i året før en trekkes i trygd. Greier man å kun gjøre det for gøy og likevel tjene 40000 i tillegg til trygden, vil jeg tro de er veldig fornøyd.

Anonymkode: b865f...55e

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan så mange på kg kan ha noen i sin omgangskrets som har fått uføretrygd på feil grunnlag. Har ingen i min krets, og kjenner faktisk bare til 1 eller 2 som har uføretrygd. Der den ene er delvis ufør. 

Anonymkode: 6a334...d00

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da har du lært det TS. 

Det er du som er skammelig, mens uføre er fullt og helt i posisjon til å rakke ned på deg for den du er 🙄

Anonymkode: 6d4b0...850

hva er det du snakker om?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan så mange på kg kan ha noen i sin omgangskrets som har fått uføretrygd på feil grunnlag. Har ingen i min krets, og kjenner faktisk bare til 1 eller 2 som har uføretrygd. Der den ene er delvis ufør. 

Anonymkode: 6a334...d00

er flest unge folk som prøver å snylte til seg ufør har jeg funnet ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er enig. Problemet er at jeg hater alle jobber og misliker sterkt å studere. Igrunn er jeg svært lat og liker godt å holde meg i komfortsonen.

-TS

akkurat samme her. takler rett å slett ikke å jobbe i det hele tatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du har virkelig ikke peiling på hva du prater om. Drømmeliv å være hjemmeværende, det er da aldeles ikke et liv å hige etter. 

Det å være student og gå hjemme noen dager i uken, er ikke det samme som å gå hjemme 24/7 over flere år med luselønn. 

Fordi jo jeg har gjort begge deler. Jeg var student fra 2017-2020. Fikk mye tid til hobbyer, og det var fint når jeg kombinerte det. Nå går jeg hjemme på tiltakspenger på den 6. mnd, og jeg kjeder livshiten ut av meg. Det var gøy de første 2.mnd, men etter det så var det ikke gøy når man ikke gjorde annet enn sine hobbyer. Jeg vet ikke en gang om jeg kan jobbe, eller hvor mye pga sykdom, og frykten min for at jeg aldri kan jobbe fult er stor.

Anonymkode: 8f9d1...729

Jeg gikk hjemme i 14 måneder og jeg ELSKET det. Godta at folk er ulike.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er på mitt 4. år med høyere utdanning på studier. Men, sannheten er at jeg er en person som igrunn HATER tanken på å ha fast jobb.

Altså ja, jeg kommer ikke til å "snylte", jeg skal jobbe og bidra med mitt. Men, det hadde vært nydelig å vært hjemmeværende.

Jeg blir så vanvittig engasjert i TV-serier, jeg elsker det. Og å bake. Lære meg nye instrumenter. Trene hver dag. Male abstrakt. Altså, jeg hadde hatt TIDENES LIV hvis det ikke var for at en må jobbe.

Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.)

Drømmelivet er å ikke ha noe jobb, slik at jeg kan få tid til å "leve". Flere som har det sånn? Hører stadig folk si det hadde vært kjedelig uten jobb, men jeg klarer ikke tro på det... Ifjor levde jeg på oppsparte midler og hadde et "friår"(litt mer kompliserte grunner enn som så) - men, det er det BESTE året i livet mitt. Jeg hadde 14 måneders pause fra alt og hadde fri. Altså - jeg ELSKET det. Jeg følte livet mitt var optimalt og skulle gjerne levd sånn hvert år.

Er alle personer skapt for å jobbe? Føler ikke jeg passer inn i det hele tatt. Jeg vil også trygde og leve livet...

Hilsen 27 år gammel jente som er sjalu på deg som får trygd og kan være hjemme å gjøre hva du vil hver dag...

Du skriver om realisering av hobbyer og at du maler abstrakt. 

Hva med å tenke utenfor A4-boksen? Hva om du kan lage deg din egen jobb? At du klarer å leve av kunst og galleri, f.eks? Jeg bor på en liten plass, og her har vi faktisk 3 kunstgallerier som har startet selvstendig næringsdrivende og lever på dette. Dem tjener visstnok godt nok til å drive på med det! Dem selger bilder, kunst og holder utstillinger i egne lokaler. Dem driver nettsider og har nettsalg. Dem går på "jakt" etter perfekte motiver, både for bilder og for inspirasjon for å male. Dem driver også med sosiale medier, og får ofte oppdrag med å utsmykke offentlige og private kontorer. Sistnevnte har nesten ikke bunn i bøtta når det gjelder villighet til å betale. Samtidig reiser dem på stand og selger. Igjen, dette er ingen store aktører, det er små hobbykunstnere. 

Eller er det noe annet du kan gjøre i livet som du har potensiale til? Hva med å bruke utdannelsen din til noe annet enn 8-4 jobb?

Du trenger faktisk ikke leve et A4-liv hvis du ikke vil det. Tenk utenfor boksen. "Finn deg selv", som det heter innenfor personlig utvikling. Ikke lev opp til noe annet. 

Jeg er sikker på at hvis du lykkes med å bygge opp en inntekt på å realisere dine drømmer og dine ferdigheter, så vil du ikke se på det som en jobb engang, selv om det du gjør er å jobbe for deg selv. 

Anonymkode: 3703d...c02

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet

Mange doktorer i denne tråden som har så god greie på andres helsetilstand bare ved å kaste ett blikk på dem. Hvorfor tjener ikke dere lassevis med penger på nettdoktorvirksomhet? Fem minutter per pasient gir ganske god timelønn.. 

Skrevet
Uatskillelig skrev (40 minutter siden):

Hvordan går det an å late som man har schizofreni eller bipolar lidelse? Det er to svært alvorlige diagnoser som vanskelig lar seg "fake".

Og om du er så sikker i din sak, hvorfor melder du ikke ifra?

Jeg er TS. Jeg har selv bipolar lidelse så kan kun snakke for meg. Da jeg ble utredet var det på bakgrunn av flere måneder med utredning (dvs. mye utspørring). Dersom du har "pugget" diagnoser og studert symptomer/kjennetegn o.l. skikkelig kan du ende opp med diagnosen. Den er veldig subjektiv. Så, det tror jeg virkelig er null problem.

• Liker 1
Skrevet

Enhver oppegående person vil selvsagt ikke være ufør, både på grunn av stigmaet det fører med seg, og på grunn av sykdommen som følger med. 

Anonymkode: 326c7...1d0

hvor mange ganger har TS sagt at det handler om de som snylter på seg uføretrygd i denne tråden? så at sykdommen følger med er ikke relevant her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...