Gå til innhold

Jeg skulle gjerne levd et liv uten å jobbe..... det hadde vært drømmen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det der «deømmelivet» du tegner deg, er helt utopisk. I virkeligheten er det omtrent isolasjon å ikke jobbe. Mangel på folk rundt deg, og folk som tar avstand fordi du ikke lenger hører til i arblivet. Du skal prise deg lykkelig om du aldri opplever det. Vi er mange som uforskyldt har falt utenfor, mistet selvfølelse og mestring. Samfunnet rundt ser på deg som en snylter og nærmest et avskum. Alle du kjenner, er borte hele dagen, så du er dessuten alene. Når de kommer hjem og du er klar for samvær, orker ikke de. Det er ensooomt! Du har malt bilde deg et indre bilde av Seychellene. Men en slik virkelighet er mer som ekstremkulda i Alaska ..

Anonymkode: f88c3...e3d

Så feil kan man altså ta.

Anonymkode: b865f...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, mellomtomater67 said:

nå mener nok ikke TS at hen misunner de som er ufør pga alvorlig psykisk/fysisk sykdom, men de som faktisk SNYLTER! som er det uten en god grunn! psykiske plager og også sikkert fysiske er lette å fake, hvis man har planlagt det!! er masse uføre som snylter på samfunnet

Helt enig. Det er bra ts er sjalu på uføre som får skarve 250 000 i året og ikke bryr seg om rikinger som har 100 milliarder i aksjer og som kan selge for flere hundretusen og millioner i året. HVorfor være sjalu på folk som har enorme formuer og har det bra når man kan være sjalu på..... 250 000 i året XD XD XD

Anonymkode: 14854...e17

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har virkelig ikke peiling på hva du prater om. Drømmeliv å være hjemmeværende, det er da aldeles ikke et liv å hige etter. 

Det å være student og gå hjemme noen dager i uken, er ikke det samme som å gå hjemme 24/7 over flere år med luselønn. 

Fordi jo jeg har gjort begge deler. Jeg var student fra 2017-2020. Fikk mye tid til hobbyer, og det var fint når jeg kombinerte det. Nå går jeg hjemme på tiltakspenger på den 6. mnd, og jeg kjeder livshiten ut av meg. Det var gøy de første 2.mnd, men etter det så var det ikke gøy når man ikke gjorde annet enn sine hobbyer. Jeg vet ikke en gang om jeg kan jobbe, eller hvor mye pga sykdom, og frykten min for at jeg aldri kan jobbe fult er stor.

Anonymkode: 8f9d1...729

Igjen en som ikke forstår at folk er veldig forskjellige.

• Liker 2
Skrevet
Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Det er svært, svært, få som er ufør uten en god grunn. 

Om du kjenner så mange uføre som snylter på samfunnet, hvorfor melder du ikke ifra til NAV? Det er helt utrolig hvor mange som påstår at de kjenner noen som snylter, men ingen gidder å melde ifra. Da tar jeg det for gitt at det bare er spekulasjoner.

De som snylter har nok laget seg en god grunn. Ellers hadde de jo ikke fått trygden.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig. Det er bra ts er sjalu på uføre som får skarve 250 000 i året og ikke bryr seg om rikinger som har 100 milliarder i aksjer og som kan selge for flere hundretusen og millioner i året. HVorfor være sjalu på folk som har enorme formuer og har det bra når man kan være sjalu på..... 250 000 i året XD XD XD

Max ufør er ca 400000. Av en eller annen grunn går det liksom ikke inn.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der «deømmelivet» du tegner deg, er helt utopisk. I virkeligheten er det omtrent isolasjon å ikke jobbe. Mangel på folk rundt deg, og folk som tar avstand fordi du ikke lenger hører til i arblivet. Du skal prise deg lykkelig om du aldri opplever det. Vi er mange som uforskyldt har falt utenfor, mistet selvfølelse og mestring. Samfunnet rundt ser på deg som en snylter og nærmest et avskum. Alle du kjenner, er borte hele dagen, så du er dessuten alene. Når de kommer hjem og du er klar for samvær, orker ikke de. Det er ensooomt! Du har malt bilde deg et indre bilde av Seychellene. Men en slik virkelighet er mer som ekstremkulda i Alaska ..

Skal sies at dette gjelder for uføre og ikke oss som lever på enorme formuer. Vi får stor respekt når vi sier vi lever på investeringer og folk vet vi er rike og kjører rundt i luksusbil. selv om vi sitter hjemme på ræva hele tiden, så innbiller folk seg at vi er supersmarte som sitter og stirrer på aksjemarkedet hele dagen. Niks, jeg har gamet i hele dag, nå sitter jeg og skriver på kg og i morgen skal jeg game igjen. Kanskje joggge litt og møte venner på kvelden. 

• Liker 2
Skrevet

De som snylter har nok laget seg en god grunn. Ellers hadde de jo ikke fått trygden.

sant

Anonymkode: d8e16...f1e

Skrevet
Uatskillelig skrev (4 minutter siden):

Det er svært, svært, få som er ufør uten en god grunn

Om du kjenner så mange uføre som snylter på samfunnet, hvorfor melder du ikke ifra til NAV? Det er helt utrolig hvor mange som påstår at de kjenner noen som snylter, men ingen gidder å melde ifra. Da tar jeg det for gitt at det bare er spekulasjoner.

kjenner flere som later som de har f.eks shizofreni, bipolar, eller at de er for deprimerte/har angst til å klare å jobbe. MEN DE BARE LATER SOM, DE HAR LÆRT SEG Å SNYLTE PÅ SYSTEMET

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er på mitt 4. år med høyere utdanning på studier. Men, sannheten er at jeg er en person som igrunn HATER tanken på å ha fast jobb.

Altså ja, jeg kommer ikke til å "snylte", jeg skal jobbe og bidra med mitt. Men, det hadde vært nydelig å vært hjemmeværende.

Jeg blir så vanvittig engasjert i TV-serier, jeg elsker det. Og å bake. Lære meg nye instrumenter. Trene hver dag. Male abstrakt. Altså, jeg hadde hatt TIDENES LIV hvis det ikke var for at en må jobbe.

Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.)

Drømmelivet er å ikke ha noe jobb, slik at jeg kan få tid til å "leve". Flere som har det sånn? Hører stadig folk si det hadde vært kjedelig uten jobb, men jeg klarer ikke tro på det... Ifjor levde jeg på oppsparte midler og hadde et "friår"(litt mer kompliserte grunner enn som så) - men, det er det BESTE året i livet mitt. Jeg hadde 14 måneders pause fra alt og hadde fri. Altså - jeg ELSKET det. Jeg følte livet mitt var optimalt og skulle gjerne levd sånn hvert år.

Er alle personer skapt for å jobbe? Føler ikke jeg passer inn i det hele tatt. Jeg vil også trygde og leve livet...

Hilsen 27 år gammel jente som er sjalu på deg som får trygd og kan være hjemme å gjøre hva du vil hver dag...

Anonymkode: 14566...221

Mistenker troll men ok. 

Jeg mener at en hver person som ikke ønsker å jobbe eller bruke hjernen sin/få stimuli, må være lettere retardert. Tanken på å sitte hjemme hele dagen fristende i kanskje to dager, men dette blir oppegående mennesker lei av etter kort tid. Hvis jeg hadde vært hjemmeværende hadde jeg sikkert fått depresjon. Kolleger og jobb, føle seg nyttig, bruke hodet, utvikle seg som menneske, det er livet det. Men for all del, kos deg på trening og café. Alene. 

Anonymkode: d0bca...c60

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Max ufør er ca 400000. Av en eller annen grunn går det liksom ikke inn.

Hvorfor tror du det ikke går inn? Jeg bryr meg ikke om at en eldre advokat får 400 000 i året som ufør, det er ikke normalen. Pluss at 200k eller 400k er lommepenger. Jeg bruker 700 000 på aksjer som er risikable og som jeg tenker jeg kan miste alle pengene. 200k eller 400k er helt ubetydelige pengesummer for meg. Det er lommepenger

Skrevet

Skal sies at dette gjelder for uføre og ikke oss som lever på enorme formuer. Vi får stor respekt når vi sier vi lever på investeringer og folk vet vi er rike og kjører rundt i luksusbil. selv om vi sitter hjemme på ræva hele tiden, så innbiller folk seg at vi er supersmarte som sitter og stirrer på aksjemarkedet hele dagen. Niks, jeg har gamet i hele dag, nå sitter jeg og skriver på kg og i morgen skal jeg game igjen. Kanskje joggge litt og møte venner på kvelden. 

Heldig du som faktisk kan gjøre det du trives med, å trene og møte venner på kvelden. vi som jobber er ofte så utslitt at vi må bare dra hjem å være hjemme, å legge oss i 9-10 tiden pga vi skal opp kl 6

• Liker 3
Skrevet

samme her. er derfor jeg spiller lotto 🤣

• Liker 1
Skrevet
mellomtomater67 skrev (1 minutt siden):

kjenner flere som later som de har f.eks shizofreni, bipolar, eller at de er for deprimerte/har angst til å klare å jobbe. MEN DE BARE LATER SOM, DE HAR LÆRT SEG Å SNYLTE PÅ SYSTEMET

Hvordan går det an å late som man har schizofreni eller bipolar lidelse? Det er to svært alvorlige diagnoser som vanskelig lar seg "fake".

Og om du er så sikker i din sak, hvorfor melder du ikke ifra?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Igjen en som ikke forstår at folk er veldig forskjellige.

Vel, det ser ut som om du har forstått noe vi andre i situasjonen ikke har...please del hemmeligheten. Du skjønner tydeligvis noe vi andre ikkr gjør..😉😉

Skrevet

Mistenker troll men ok. 

Jeg mener at en hver person som ikke ønsker å jobbe eller bruke hjernen sin/få stimuli, må være lettere retardert. Tanken på å sitte hjemme hele dagen fristende i kanskje to dager, men dette blir oppegående mennesker lei av etter kort tid. Hvis jeg hadde vært hjemmeværende hadde jeg sikkert fått depresjon. Kolleger og jobb, føle seg nyttig, bruke hodet, utvikle seg som menneske, det er livet det. Men for all del, kos deg på trening og café. Alene. 

Anonymkode: d0bca...c60

Det er like overraskende hver gang noen tror at en snylter sitter hjemme hele dagen. Som om ikke det er en milliard ting en oppegående snylter kan oppleve og lære seg.

Skrevet
Just now, mellomtomater67 said:

Heldig du som faktisk kan gjøre det du trives med, å trene og møte venner på kvelden. vi som jobber er ofte så utslitt at vi må bare dra hjem å være hjemme, å legge oss i 9-10 tiden pga vi skal opp kl 6

Jeg er blant norges mest heldige. 

Vel, om du ser bort fra uføre som ikke klarer gå på do uten at de må hvile etterpå og som får 400 000 i året, selvsagt. De er norges mest heldigste XD XD XD

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror du det ikke går inn? Jeg bryr meg ikke om at en eldre advokat får 400 000 i året som ufør, det er ikke normalen. Pluss at 200k eller 400k er lommepenger. Jeg bruker 700 000 på aksjer som er risikable og som jeg tenker jeg kan miste alle pengene. 200k eller 400k er helt ubetydelige pengesummer for meg. Det er lommepenger

På samme måte som snylterne ikke bryr seg om hva du gjør. De skal også sies at TS er mye mer troverdig enn det du kommer med.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er på mitt 4. år med høyere utdanning på studier. Men, sannheten er at jeg er en person som igrunn HATER tanken på å ha fast jobb.

Altså ja, jeg kommer ikke til å "snylte", jeg skal jobbe og bidra med mitt. Men, det hadde vært nydelig å vært hjemmeværende.

Jeg blir så vanvittig engasjert i TV-serier, jeg elsker det. Og å bake. Lære meg nye instrumenter. Trene hver dag. Male abstrakt. Altså, jeg hadde hatt TIDENES LIV hvis det ikke var for at en må jobbe.

Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.)

Drømmelivet er å ikke ha noe jobb, slik at jeg kan få tid til å "leve". Flere som har det sånn? Hører stadig folk si det hadde vært kjedelig uten jobb, men jeg klarer ikke tro på det... Ifjor levde jeg på oppsparte midler og hadde et "friår"(litt mer kompliserte grunner enn som så) - men, det er det BESTE året i livet mitt. Jeg hadde 14 måneders pause fra alt og hadde fri. Altså - jeg ELSKET det. Jeg følte livet mitt var optimalt og skulle gjerne levd sånn hvert år.

Er alle personer skapt for å jobbe? Føler ikke jeg passer inn i det hele tatt. Jeg vil også trygde og leve livet...

Hilsen 27 år gammel jente som er sjalu på deg som får trygd og kan være hjemme å gjøre hva du vil hver dag...

Anonymkode: 14566...221

Du kan jo jobbe 50% så får du likevel utbetalt mer enn de på trygd. 

• Liker 1
Skrevet
Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det an å late som man har schizofreni eller bipolar lidelse? Det er to svært alvorlige diagnoser som vanskelig lar seg "fake".

Og om du er så sikker i din sak, hvorfor melder du ikke ifra?

ja, hvordan melder jeg ifra uten at personen jeg melder ifra om vet det? vil gjerne melde i fra om en venn som er 22 år og har ung ufør pga personen faker at han har shizofreni og bipolar, pluss at personen er avhengig av medisiner og klarer seg ikke uten selv om personen ikke trenger det.

Skrevet
mellomtomater67 skrev (4 minutter siden):

Ingen vil snylte på seg bipolar eller schizofrenidignoser. De to diagnosene åpner for tvangsinnleggelser og tvangsmedisinering. En klage på din opptreden eller noen tror du er psykotisk så kommer de å henter deg. Du må gjerne prøve og se hva som skjer. 

Anonymkode: ddf39...f99

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...