AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #141 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OK, så DU mener at tallene er 5-15%, altså. Vel, dine meninger betyr faktisk ingenting her. Du har heller ingen tallgrunnlag bak denne påstanden. Det er renspikket synsing. Og du må pokker meg slutte å referere til en samfunnsanalyse som du feilaktig leser og bedømmer, og sminker til med dine egne tall. At du i tillegg er skeptisk til grunnlaget betyr jo også at du er skeptisk til rapporten, ergo, du støtter deg på en rapport med dine uekte prosenter som du selv ikke har noe tro på. Herregud, at det går an. Anonymkode: 3703d...c02 Du må gjerne mene hva du vil. Jeg presiserer igjen at jeg ikke sminker noen tall her. Jeg tar utgangspunkt i hva ekspertene kom frem til og det er opp til 15%. Det er et tall jeg er enig i. Opp mot 15% snyltere av uføretrygd ser jeg som høyst reelt. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #142 Skrevet 18. februar 2021 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Anslag ja, når vi er dobbelt så syke og omtrent dobbelt så uføre som sammenlignbare land så forstår jo de fleste at det er vesentlig mer. Alle kjenner vi slasker, folk med vondt i viljen, folk som har ‘’angst’’ som går på trygd. Statestikken er en vits på dette området og gjelder de få som blir avdekket Der var du med denne "dobbelt så syke" også, som jeg har diskutert med flere ganger om akkurat dette. Du er på konstant repeat. Nei, vi er ikke det. Vi er dobbelt så mye ufør, aap og sykemeldt, totalt. Du misbruker også kilder, og tilsminker tallene i favør deg selv. Det stemmer jo ikke. Og så refererer dere til statistikker som ikke eksisterer. Jeg gidder faktisk ikke diskutere uføretrygd med deg, for du har så sykt tunnelsyn i saken og evner ikke ta til deg det motpart sier. Sverige har blant annet flere stønadsordninger for ulike folkegrupper, og dermed ikke alle under samme "uføretrygd". Danmark trygder kun folk over 40 år, såkalt "førtidspensjonister". Alle under 40 år går på andre stønader, og er dermed ikke inkludert i uførestatistikken til Danmark. Anonymkode: 3703d...c02 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #143 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må gjerne mene hva du vil. Jeg presiserer igjen at jeg ikke sminker noen tall her. Jeg tar utgangspunkt i hva ekspertene kom frem til og det er opp til 15%. Det er et tall jeg er enig i. Opp mot 15% snyltere av uføretrygd ser jeg som høyst reelt. Anonymkode: b865f...55e Nei, du selekterer eksperter, og velger EN som påstår rundt 15%. Men så glemmer du av disse som sier 2-3,9%. Det er selektering og tilsminkning av tall. Hva du mener bryr meg midt i kaviarstjerna, for det har du ingen belegg for å mene. Anonymkode: 3703d...c02 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #144 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, du selekterer eksperter, og velger EN som påstår rundt 15%. Men så glemmer du av disse som sier 2-3,9%. Det er selektering og tilsminkning av tall. Hva du mener bryr meg midt i kaviarstjerna, for det har du ingen belegg for å mene. Anonymkode: 3703d...c02 Det blir jo som du på din måte kommer med at uføretrygden er "blitt kraftig mye strengere". Den har jo ikke det, når det er de samme kriteriene som har vært i mange år. Sminker du til grunnlaget litt her, eller...? Anonymkode: b865f...55e
Enmanelskeråhate Skrevet 18. februar 2021 #145 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Der var du med denne "dobbelt så syke" også, som jeg har diskutert med flere ganger om akkurat dette. Du er på konstant repeat. Nei, vi er ikke det. Vi er dobbelt så mye ufør, aap og sykemeldt, totalt. Du misbruker også kilder, og tilsminker tallene i favør deg selv. Det stemmer jo ikke. Og så refererer dere til statistikker som ikke eksisterer. Jeg gidder faktisk ikke diskutere uføretrygd med deg, for du har så sykt tunnelsyn i saken og evner ikke ta til deg det motpart sier. Sverige har blant annet flere stønadsordninger for ulike folkegrupper, og dermed ikke alle under samme "uføretrygd". Danmark trygder kun folk over 40 år, såkalt "førtidspensjonister". Alle under 40 år går på andre stønader, og er dermed ikke inkludert i uførestatistikken til Danmark. Anonymkode: 3703d...c02 Du sier jo selv vi er dobbelt så syke. Slutt å late som at andre land har masse ordninger som ikke vises, svada Dobbelt så mange uføre som i Sverige Norge har allerede nesten dobbelt så høyt antall uføre som Sverige: Andel mottagere av uføretrygd var 10,4 prosent av befolkningen i alderen 18–66 i september 2020. Antallet personer på uføretrygd har vokst jevnt i flere år til et historisk høyt nivå på 357.000 personer i høst. Uføreandelen blant kvinner er på 12,6 prosent, mens den er 8,4 prosent blant menn
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #146 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir jo som du på din måte kommer med at uføretrygden er "blitt kraftig mye strengere". Den har jo ikke det, når det er de samme kriteriene som har vært i mange år. Sminker du til grunnlaget litt her, eller...? Anonymkode: b865f...55e Tror du må lese deg opp på uførereformene som har blitt lagt til grunn etter 2011. Tror du får deg en overraskelse. Men du har vel sikkert andre meninger om det også, og så misbruker du reformene som "kilder". Anonymkode: 3703d...c02 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #147 Skrevet 18. februar 2021 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Du sier jo selv vi er dobbelt så syke. Slutt å late som at andre land har masse ordninger som ikke vises, svada Dobbelt så mange uføre som i Sverige Norge har allerede nesten dobbelt så høyt antall uføre som Sverige: Andel mottagere av uføretrygd var 10,4 prosent av befolkningen i alderen 18–66 i september 2020. Antallet personer på uføretrygd har vokst jevnt i flere år til et historisk høyt nivå på 357.000 personer i høst. Uføreandelen blant kvinner er på 12,6 prosent, mens den er 8,4 prosent blant menn Jada, den har du sendt meg...hva...4 ganger nå? Noe slikt. Og den har jeg kvittert ut med det jeg nettopp skrev. Man sammenligner uførestatistikker på feilaktig grunnlag, der mange undergrupper er overført til andre stønader. Hvis vi fjerner alle over 55 år og alle under 25 år, og setter dem på "førtidspensjon" og "ungdomsstønad", så får vi også veldig mye lavere uføretall. Nesten halvparten. Men igjen, jeg gidder ikke diskutere dette med deg. Du har aldri noe nytt og komme med, og er biased. Anonymkode: 3703d...c02 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #148 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du må lese deg opp på uførereformene som har blitt lagt til grunn etter 2011. Tror du får deg en overraskelse. Men du har vel sikkert andre meninger om det også, og så misbruker du reformene som "kilder". Anonymkode: 3703d...c02 Å, du må gjerne vise til at kriteriene for å få uføretrygd er strammet inn. Kilder er vel ikke noe problem for deg å svinge opp med? Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #149 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å, du må gjerne vise til at kriteriene for å få uføretrygd er strammet inn. Kilder er vel ikke noe problem for deg å svinge opp med? Anonymkode: b865f...55e Kilder henter jeg lett fram. Men jeg skal ta din metode: du får gå inn på regjeringen.no å lese. Det ligger åpent på nett. Anonymkode: 3703d...c02 2
Enmanelskeråhate Skrevet 18. februar 2021 #150 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å, du må gjerne vise til at kriteriene for å få uføretrygd er strammet inn. Kilder er vel ikke noe problem for deg å svinge opp med? Anonymkode: b865f...55e Ja strammet inn så det holder, derfor vi øker og øker:) sannheten er at pga olje er vi blitt møkka late og har vondt i viljen som aldri før. Bestemmer selv hvor lang sykemelding vi skal ha, er utbrente, lei seg, fibro, me, angst osv osv. Er helt latterlig
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #151 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kilder henter jeg lett fram. Men jeg skal ta din metode: du får gå inn på regjeringen.no å lese. Det ligger åpent på nett. Anonymkode: 3703d...c02 Det var som jeg tenkte. Kriteriene for å få uføretrygd er ikke strammet inn på mange, mange år. Denne kommer du deg nok ikke vekk fra. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #152 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og nei dette er ikke et tulleinnlegg, jeg er bare vanvittig ærlig. Føler ikke jeg tør å si dette høyt i virkeligheten... Anonymkode: 14566...221 Vær glad du er frisk...mange drømmer om bra helse... Anonymkode: 6e563...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #153 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kilder henter jeg lett fram. Men jeg skal ta din metode: du får gå inn på regjeringen.no å lese. Det ligger åpent på nett. Anonymkode: 3703d...c02 Datt litt ut av debatten her, for jeg måtte på butikken. Trygda hadde kommet! 😂 Men da jeg kom tilbake og leste gjennom tråden så ser jeg at du har skrevet absolutt alt jeg kunne tenke meg å svare her, tusen tusen takk!! Det er de samme idiotene som skriver og hetser uføre i alle tråder, disse prøver bevisst å komme med villedende fakta og ren løgn for å skape et bilde av at alle uføre er "late" og "snyltere". Dette er høyrefolk, som ønsker å kvitte seg med hele sikkerhetsnettet i dette landet, de ønsker private forsikringer istedet og amerikanske tilstander. HVORFOR FLYTTER DERE IKKE BARE TIL USA DA!!!!! Og lar oss andre være her i et Norge med sikkerhetsnett og velferdsordninger. Istedenfor å prøve å ødelegge landet vårt med sånt piss som dere kommer med i absolutt alle trådene her. Uansett, takk til deg du anonymbruker..c02 for at du gidder å være en motvekt til propagandaen som disse kapitalistsvina kommer med. Anonymkode: 326c7...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #154 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Datt litt ut av debatten her, for jeg måtte på butikken. Trygda hadde kommet! 😂 Men da jeg kom tilbake og leste gjennom tråden så ser jeg at du har skrevet absolutt alt jeg kunne tenke meg å svare her, tusen tusen takk!! Det er de samme idiotene som skriver og hetser uføre i alle tråder, disse prøver bevisst å komme med villedende fakta og ren løgn for å skape et bilde av at alle uføre er "late" og "snyltere". Dette er høyrefolk, som ønsker å kvitte seg med hele sikkerhetsnettet i dette landet, de ønsker private forsikringer istedet og amerikanske tilstander. HVORFOR FLYTTER DERE IKKE BARE TIL USA DA!!!!! Og lar oss andre være her i et Norge med sikkerhetsnett og velferdsordninger. Istedenfor å prøve å ødelegge landet vårt med sånt piss som dere kommer med i absolutt alle trådene her. Uansett, takk til deg du anonymbruker..c02 for at du gidder å være en motvekt til propagandaen som disse kapitalistsvina kommer med. Anonymkode: 326c7...1d0 Bortsett fra at ingen noensinne har hevdet at alle uføre er late og snyltere. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #155 Skrevet 18. februar 2021 Smeltemann skrev (2 timer siden): Fjerde år med studier? Fri år og oppsparte midler? 27 år... Trenger vel ikke være Sherlock Holmes for å avsløre den. Vel, du er definitivt ikke noen Holmes. Forstår ikke helt hva som var så urealistisk med dette. Verdistigning bolig, arv, deltidsjobb. Anonymkode: 93f16...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #156 Skrevet 18. februar 2021 Jeg hadde et friår etter VGS. Men det var helt forferdelig kjedelig etter en stund. Hva skal man gjøre? Man treffer ikke like mange folk, da de fleste er på skole/jobb. Ble så glad da jeg fikk en 100% jobb, orket bare 6 måneder med fri. Utviklet meg mye mer da jeg fikk jobbe igjen. Dessverre ble jeg psykisk syk etter en stund, og gikk over til deltid. Det fungerer så mye bedre for meg. Da får jeg jobbet, men også drevet med alt det jeg vil på fritiden (trene, fotografere, se på TV). Anonymkode: b6fcc...dd7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #157 Skrevet 18. februar 2021 ts-tenk utenfor a4 boksen. likte innlegget som handlet om det; å jobbe ut fra hobbyene dine. jeg er dessverre for syk til å gjøre det, men det som hjalp meg da jeg jobbet fullt var å ha jo jobber i stedet for en, for å ha variasjon. på fritiden malte jeg bilder jeg solgte, og trente 4 ganger i uken. jeg hadde en fast jobb som ansatt, og en jobb i mitt eget enk, der jeg leide ut min egen arbeidskraft. til slutt kunne jeg gå ned i 60% stilling fordi firma og salg av bilder var nok. altså jeg ble ikke rik, men fikk mer fritid. hvordan fungerer du med bipolar lidelse? jeg har både fysisk og psykisk sykdom i dag. men angsten min fikk friminutt gjennom å gjøre noe kreativt; det er gode minner jeg bærer på. Anonymkode: 36144...22d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #158 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vær glad du er frisk...mange drømmer om bra helse... Anonymkode: 6e563...4cb Hvis du leser innlegget mitt igjen er det de som snylter jeg er sjalu på Anonymkode: 93f16...ef3 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #159 Skrevet 19. februar 2021 Jeg skjønner deg innmari godt. Jeg føler det også sånn. Jeg skulle gjerne vært uten jobb. Hadde ikke hatt noe problem med å fylle dagene med meningsfulle ting, livet hadde vært herlig!! Grunnen til at jeg er i jobb, er ene og alene at jeg trenger pengene til livsopphold. Og så er jeg glad i velferdsstaten, og vil bidra med mitt så lenge jeg kan, ønsker ikke å være en snylter. Er misunnelig på foreldrene mine som nylig har blitt pensjonister, og virkelig lever livet. Håper jeg er frisk nok til å nyte den tilværelsen når den kommer. Anonymkode: eb96c...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #160 Skrevet 19. februar 2021 Er helt enig med deg. Jeg er en person som aldri kjeder meg og som er ekstremt innadvendt. Derfor blir jeg ekstremt utslitt av å jobbe og måtte forholde meg til folk. Elsker rett og slett å være alene. Lese bøker, lage mat, skrive historier (drømmen ville vært å bli forfatter!), trene, se filmer og serier, være med kjæresten. Om jeg bare vinner i lotto en dag, da slutter jeg på jobb så snart det er ville vært mulig. Anonymkode: dcd8d...9be 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå