AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #121 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg anbefaler å bli ufør. Da kan du velte deg i luksus med 250 000, ha råd til å ta en kopp kaffe en gang hver eneste måned. Hvert 10ende år har du også råd til en utenlandsferie. Deilig! Alle vil se ned på deg, men hvem bryr seg om det når du kan bade i dine årlige 250 000? Anonymkode: 14854...e17 Jeg jobber fullt med litt mer inntekt, men har verken råd til sydentur eller weekendtur hit og dit. Kjenner uføre som har 400 000 i året og de lever veldig fint og reiser mye mer enn meg. Anonymkode: 90b2a...3f1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #122 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er ikke statistikk, men en samfunnsanalyse. Det er vanskelig for et firma å søke uføretrygd, man må helst være en person for at dette skal gå gjennom. Anonymkode: b865f...55e Der tar du faktisk feil.!! Firmaer som svindler med uføre sin trygd, det vil si mottar penger fra Nav for å ha folk på tiltak, arbeidsrettet ufør etc, går innunder svindelstatistikken for uføre. Anonymkode: 326c7...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #123 Skrevet 18. februar 2021 Om du har grei inntekt nå TS, sett penger i fond! Og er du en god musiker, eller kunstner -så kan du leve ganske ok med det nedover i europa. Kjenner flere fulltidsmusikere som ikke er "stjerner"og som har det kjempegøy. Ta deg en tur til Berlin Anonymkode: f0cd1...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #124 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der tar du faktisk feil.!! Firmaer som svindler med uføre sin trygd, det vil si mottar penger fra Nav for å ha folk på tiltak, arbeidsrettet ufør etc, går innunder svindelstatistikken for uføre. Anonymkode: 326c7...1d0 Det er ikke jeg som har laget samfunnsanalysen, så i så fall er det ikke jeg som tar feil. Du får kontakte dem og si de er på ville veier. Jeg skjønner ikke hva folk på tiltak har med uføretrygd å gjøre heller. "Arbeidsrettet ufør" er ikke engang et begrep. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #125 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): drukket 2 cider og sitter på kg mens jeg spiser hamburger Anonymkode: 14854...e17 Kongen! Dette må da være helt i toppsjiktet av elite liv Anonymkode: 735b4...b61 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #126 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke jeg som har laget samfunnsanalysen, så i så fall er det ikke jeg som tar feil. Du får kontakte dem og si de er på ville veier. Jeg skjønner ikke hva folk på tiltak har med uføretrygd å gjøre heller. "Arbeidsrettet ufør" er ikke engang et begrep. Anonymkode: b865f...55e Hvor kan vi lese denne samfunnsanalysen Anonymkode: 735b4...b61 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #127 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor kan vi lese denne samfunnsanalysen Anonymkode: 735b4...b61 Den ligger tilgjengelig på nettet. Proba samfunnsanalyse. Anonymkode: b865f...55e
Enmanelskeråhate Skrevet 18. februar 2021 #128 Skrevet 18. februar 2021 (endret) Uatskillelig skrev (1 time siden): Og herved har vi forstått hvorfor alle disse uføretrådene dukker opp til stadighet. Misunnelse. Ikke fordi det er noe galt med de uføre, men rett og slett fordi folk er sjalu??? Skammelig. Nå sa hun vel at hun var misunnelig på de 20-50% som snyltet trygd, ikke de resterende 50% som virkelig er for syke? Endret 18. februar 2021 av Enmanelskeråhate 1
Enmanelskeråhate Skrevet 18. februar 2021 #129 Skrevet 18. februar 2021 Uatskillelig skrev (1 time siden): Det er svært, svært, få som er ufør uten en god grunn. Om du kjenner så mange uføre som snylter på samfunnet, hvorfor melder du ikke ifra til NAV? Det er helt utrolig hvor mange som påstår at de kjenner noen som snylter, men ingen gidder å melde ifra. Da tar jeg det for gitt at det bare er spekulasjoner. Fri fantasi du kommer med her
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #130 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den ligger tilgjengelig på nettet. Proba samfunnsanalyse. Anonymkode: b865f...55e Er det denne du sikter til? https://proba.no/rapport/trygdesvindel-i-norge-en-kartlegging-av-fem-stonadsordninger/ Og den sier: Anslaget på svindel med uførepensjon er 4,5 prosent. Dette anslaget er preget av stor usikkerhet, i hovedsak på grunn av uenighet blant ekspertene. 4,5 prosent av utbetalingene tilsvarer 2,5 milliarder kroner i 2011 4,5% altså. Ikke mellom 15 og 50%......... Anonymkode: 3703d...c02 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #131 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet i "enkle jobber" før og trives veldig dårlig i sånne jobber. Ble syk av forrige jobb, det er derfor jeg er igang og studerer... Ville ikke "gi meg". Men, av og til virker det vanvittig deilig når vi sliter og sliter, mens enkelte har ferie året rundt. Jeg er så innmari sjalu... Anonymkode: 14566...221 Hvorfor er du ikke sjalu på Oslo Vest-fruer? Det er f.eks en hel bråte av dem som surrer rundt på Vindern. De har det såååå travelt om de har to avtaler en dag. De går hjemme mens mannen jobber. Mulig du må akseptere litt utroskap og diverse, men du kan leve et privilegert liv. Med hus på Oslo vest og hytte på Hvaler. Anonymkode: e3fcb...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #132 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det denne du sikter til? https://proba.no/rapport/trygdesvindel-i-norge-en-kartlegging-av-fem-stonadsordninger/ Og den sier: Anslaget på svindel med uførepensjon er 4,5 prosent. Dette anslaget er preget av stor usikkerhet, i hovedsak på grunn av uenighet blant ekspertene. 4,5 prosent av utbetalingene tilsvarer 2,5 milliarder kroner i 2011 4,5% altså. Ikke mellom 15 og 50%......... Anonymkode: 3703d...c02 Jeg har heller ikke sagt mellom 15 og 50%, men forholder meg til analysen som sier mellom 5 og 15%. Som var uttalelsene fra fagpersonene som deltok. Dette var i 2011. Av en eller annen merkelig grunn er det ikke foretatt flere analyser av dette etter den tid. Man lurer på hvorfor. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #133 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har heller ikke sagt mellom 15 og 50%, men forholder meg til analysen som sier mellom 5 og 15%. Som var uttalelsene fra fagpersonene som deltok. Dette var i 2011. Av en eller annen merkelig grunn er det ikke foretatt flere analyser av dette etter den tid. Man lurer på hvorfor. Anonymkode: b865f...55e Men 5-15% er løgn! Anslaget er faktisk 4,5% på uføretrygd. Ikke 5-15% på uføretrygd. Andre stønadsordninger ligger høyere. Derav et "Trygdesvindelgjennomsnitt" på 6%. Det som er overraskende er at flere av ekspertene hos Proba mente at den var enda lavere for uføretrygd. Mellom 2 og 3,9%. Her kan du lese hele rapporten hvis du vil: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/ad/publikasjoner/rapporter/2013/rapport_2013_05_trygdesvindel_i_norge_korr.pdf?id=2106616 Så kos deg med dette. Skal du referere til uføretrygdsvindel og bruke denne rapporten som grunn, så slutter du å si 5-15%, og begynner å si "opptil 4,5%". Ikke tilsmink tallene for å skape deg selv et poeng! Anonymkode: 3703d...c02 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #134 Skrevet 18. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er på mitt 4. år med høyere utdanning på studier. Men, sannheten er at jeg er en person som igrunn HATER tanken på å ha fast jobb. Altså ja, jeg kommer ikke til å "snylte", jeg skal jobbe og bidra med mitt. Men, det hadde vært nydelig å vært hjemmeværende. Jeg blir så vanvittig engasjert i TV-serier, jeg elsker det. Og å bake. Lære meg nye instrumenter. Trene hver dag. Male abstrakt. Altså, jeg hadde hatt TIDENES LIV hvis det ikke var for at en må jobbe. Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.) Drømmelivet er å ikke ha noe jobb, slik at jeg kan få tid til å "leve". Flere som har det sånn? Hører stadig folk si det hadde vært kjedelig uten jobb, men jeg klarer ikke tro på det... Ifjor levde jeg på oppsparte midler og hadde et "friår"(litt mer kompliserte grunner enn som så) - men, det er det BESTE året i livet mitt. Jeg hadde 14 måneders pause fra alt og hadde fri. Altså - jeg ELSKET det. Jeg følte livet mitt var optimalt og skulle gjerne levd sånn hvert år. Er alle personer skapt for å jobbe? Føler ikke jeg passer inn i det hele tatt. Jeg vil også trygde og leve livet... Hilsen 27 år gammel jente som er sjalu på deg som får trygd og kan være hjemme å gjøre hva du vil hver dag... Anonymkode: 14566...221 Er helt enig i alt du skriver Anonymkode: 7ab5d...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #135 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men 5-15% er løgn! Anslaget er faktisk 4,5% på uføretrygd. Ikke 5-15% på uføretrygd. Andre stønadsordninger ligger høyere. Derav et "Trygdesvindelgjennomsnitt" på 6%. Det som er overraskende er at flere av ekspertene hos Proba mente at den var enda lavere for uføretrygd. Mellom 2 og 3,9%. Her kan du lese hele rapporten hvis du vil: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/ad/publikasjoner/rapporter/2013/rapport_2013_05_trygdesvindel_i_norge_korr.pdf?id=2106616 Så kos deg med dette. Skal du referere til uføretrygdsvindel og bruke denne rapporten som grunn, så slutter du å si 5-15%, og begynner å si "opptil 4,5%". Ikke tilsmink tallene for å skape deg selv et poeng! Anonymkode: 3703d...c02 Jeg har lest rapporten, der en av ekspertene sa 15%. Man må utgå fra at fyren ikke er gal, så jeg tar det med som et viktig bidrag. Mellom 5 og 15% er nok innenfor det som er rimelig å anta. I alle fall nå, 8 år etter at analysen ble laget. Som igjen tilsier mellom 18000 og 54000 snyltere. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #136 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest rapporten, der en av ekspertene sa 15%. Man må utgå fra at fyren ikke er gal, så jeg tar det med som et viktig bidrag. Mellom 5 og 15% er nok innenfor det som er rimelig å anta. I alle fall nå, 8 år etter at analysen ble laget. Som igjen tilsier mellom 18000 og 54000 snyltere. Anonymkode: b865f...55e Dette står: "Ekspertene som vurderte omfanget av svindel med uførepensjon er mer uenige enn det som gjaldt de to foregående ytelsene. Det aggregerte anslaget er sterkt påvirket av at én av ekspertene mener at svindelen mest sannsynlig er så omfattende som 14-16 prosent av utbetalingene, mens de fleste tror at det ligger mellom 2 og 3,9 prosent." Èn mente at prosenttallene var høyere, men de FLESTE mente at dem var enda lavere. Snittet på alle som "stemte" ble 4,5%. Du kan fortsatt ikke skrive 5-15% og referere til denne samfunnanalysen. Isåfall, så lyver du på deg tall som ikke står i den. Og det er typisk stråmannsargumentasjon. Det som er enda mer ironisk er at du lente deg på rapporten fullstendig tidligere i tråden, men nå tar du litt avstand fra den med at dette er 8 år siden. Vel, i løpet av 8 år så har uføretrygden blitt kraftig mye strengere. Men du vil altså at den har skapt enda flere "snyltere". Det er faktisk helt umulig for deg å anslå, og misvisende med tanke på innføring av strengere uførereformer. Enten så holder du deg til fakta og oppgir tallene som rapporten oppgir, eller så informerer du leserne om at dine tall er oppdiktede basert på magefølelse. Noe det også er. Og når du er på det nivået, så er det faktisk til det beste å holde kjeft om det. Takk for ingenting. Anonymkode: 3703d...c02 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #137 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette står: "Ekspertene som vurderte omfanget av svindel med uførepensjon er mer uenige enn det som gjaldt de to foregående ytelsene. Det aggregerte anslaget er sterkt påvirket av at én av ekspertene mener at svindelen mest sannsynlig er så omfattende som 14-16 prosent av utbetalingene, mens de fleste tror at det ligger mellom 2 og 3,9 prosent." Èn mente at prosenttallene var høyere, men de FLESTE mente at dem var enda lavere. Snittet på alle som "stemte" ble 4,5%. Du kan fortsatt ikke skrive 5-15% og referere til denne samfunnanalysen. Isåfall, så lyver du på deg tall som ikke står i den. Og det er typisk stråmannsargumentasjon. Det som er enda mer ironisk er at du lente deg på rapporten fullstendig tidligere i tråden, men nå tar du litt avstand fra den med at dette er 8 år siden. Vel, i løpet av 8 år så har uføretrygden blitt kraftig mye strengere. Men du vil altså at den har skapt enda flere "snyltere". Det er faktisk helt umulig for deg å anslå, og misvisende med tanke på innføring av strengere uførereformer. Enten så holder du deg til fakta og oppgir tallene som rapporten oppgir, eller så informerer du leserne om at dine tall er oppdiktede basert på magefølelse. Noe det også er. Og når du er på det nivået, så er det faktisk til det beste å holde kjeft om det. Takk for ingenting. Anonymkode: 3703d...c02 Jeg er fullt klar over hva som står i rapporten., Jeg er dog skeptisk til grunnlaget de brukte for å få frem tallene, da de ikke omhandler noen som faktisk fikk trygd innvilget. Jeg lyver ikke på meg tall, men mener at det reelle tallet snyltere er mellom 5 og 15%. Jeg tar overhodet ikke avstand fra rapporten på noe vis.. Uføretrygden er heller ikke blitt "strengere" å få. Det er å håpe på at en ny analyse snart blir laget. Anonymkode: b865f...55e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #138 Skrevet 18. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Mistenker troll men ok. Jeg mener at en hver person som ikke ønsker å jobbe eller bruke hjernen sin/få stimuli, må være lettere retardert. Tanken på å sitte hjemme hele dagen fristende i kanskje to dager, men dette blir oppegående mennesker lei av etter kort tid. Hvis jeg hadde vært hjemmeværende hadde jeg sikkert fått depresjon. Kolleger og jobb, føle seg nyttig, bruke hodet, utvikle seg som menneske, det er livet det. Men for all del, kos deg på trening og café. Alene. Anonymkode: d0bca...c60 Så selv om du ikke hadde likt det, så betyr ikke de at ikke andre liker det. Beste perioden i mitt liv var i 2020 når jeg var permitert mestenparten av året. Livskvaliteten har aldri vært så høy. Problmet er at økonomien blir lav Anonymkode: 7ab5d...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #139 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er fullt klar over hva som står i rapporten., Jeg er dog skeptisk til grunnlaget de brukte for å få frem tallene, da de ikke omhandler noen som faktisk fikk trygd innvilget. Jeg lyver ikke på meg tall, men mener at det reelle tallet snyltere er mellom 5 og 15%. Jeg tar overhodet ikke avstand fra rapporten på noe vis.. Uføretrygden er heller ikke blitt "strengere" å få. Det er å håpe på at en ny analyse snart blir laget. Anonymkode: b865f...55e OK, så DU mener at tallene er 5-15%, altså. Vel, dine meninger betyr faktisk ingenting her. Du har heller ingen tallgrunnlag bak denne påstanden. Det er renspikket synsing. Og du må pokker meg slutte å referere til en samfunnsanalyse som du feilaktig leser og bedømmer, og sminker til med dine egne tall. At du i tillegg er skeptisk til grunnlaget betyr jo også at du er skeptisk til rapporten, ergo, du støtter deg på en rapport med dine uekte prosenter som du selv ikke har noe tro på. Herregud, at det går an. Anonymkode: 3703d...c02 3
Enmanelskeråhate Skrevet 18. februar 2021 #140 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men 5-15% er løgn! Anslaget er faktisk 4,5% på uføretrygd. Ikke 5-15% på uføretrygd. Andre stønadsordninger ligger høyere. Derav et "Trygdesvindelgjennomsnitt" på 6%. Det som er overraskende er at flere av ekspertene hos Proba mente at den var enda lavere for uføretrygd. Mellom 2 og 3,9%. Her kan du lese hele rapporten hvis du vil: https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/ad/publikasjoner/rapporter/2013/rapport_2013_05_trygdesvindel_i_norge_korr.pdf?id=2106616 Så kos deg med dette. Skal du referere til uføretrygdsvindel og bruke denne rapporten som grunn, så slutter du å si 5-15%, og begynner å si "opptil 4,5%". Ikke tilsmink tallene for å skape deg selv et poeng! Anonymkode: 3703d...c02 Anslag ja, når vi er dobbelt så syke og omtrent dobbelt så uføre som sammenlignbare land så forstår jo de fleste at det er vesentlig mer. Alle kjenner vi slasker, folk med vondt i viljen, folk som har ‘’angst’’ som går på trygd. Statestikken er en vits på dette området og gjelder de få som blir avdekket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå