AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg er på mitt 4. år med høyere utdanning på studier. Men, sannheten er at jeg er en person som igrunn HATER tanken på å ha fast jobb. Altså ja, jeg kommer ikke til å "snylte", jeg skal jobbe og bidra med mitt. Men, det hadde vært nydelig å vært hjemmeværende. Jeg blir så vanvittig engasjert i TV-serier, jeg elsker det. Og å bake. Lære meg nye instrumenter. Trene hver dag. Male abstrakt. Altså, jeg hadde hatt TIDENES LIV hvis det ikke var for at en må jobbe. Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.) Drømmelivet er å ikke ha noe jobb, slik at jeg kan få tid til å "leve". Flere som har det sånn? Hører stadig folk si det hadde vært kjedelig uten jobb, men jeg klarer ikke tro på det... Ifjor levde jeg på oppsparte midler og hadde et "friår"(litt mer kompliserte grunner enn som så) - men, det er det BESTE året i livet mitt. Jeg hadde 14 måneders pause fra alt og hadde fri. Altså - jeg ELSKET det. Jeg følte livet mitt var optimalt og skulle gjerne levd sånn hvert år. Er alle personer skapt for å jobbe? Føler ikke jeg passer inn i det hele tatt. Jeg vil også trygde og leve livet... Hilsen 27 år gammel jente som er sjalu på deg som får trygd og kan være hjemme å gjøre hva du vil hver dag... Anonymkode: 14566...221 32
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Og nei dette er ikke et tulleinnlegg, jeg er bare vanvittig ærlig. Føler ikke jeg tør å si dette høyt i virkeligheten... Anonymkode: 14566...221 9
Silva Pluvialis Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Og de som går på trygd er misunnelig på deg som får brukt utdannelsen sin i en jobb du mestrer. Man vet gjerne ikke hva man har før man mister det. Vær takknemlig om du er frisk og arbeidsfør. 29
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 LOL. Jeg har mange millioner i formue og kan leve på 700 000 hvert år. Å være ufør der man får 300 000? For en stusselig eksistens Anonymkode: 14854...e17 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Hva om å gjøre noe av det du føler å leve til en jobb? 😊 mange har fått til det! Start ditt eget enkeltmannsforetak! Du kan bli TV-serie anmelder på YouTube. Starte eget bakeri? Bake på YouTube! Det er populært det! Starte bake blogg? Hjemmeside med oppskrifter! Lage en bake bok? Lære det instrumenter for å gi kurs videre til andre! Da kan du lære det masse instrumenter da! Lage treningsblogg, eller ta kurs og bli privat trener 😊 lage treningsvideoer og selge de! Selge malerier, kjøpe og selge videre andre sin kunst Selv om det kan ta tid å bli rik på hobby, så kan det gjøre at du kanskje bare trenger å jobbe deltid? 😊 Anonymkode: e3b5c...18a 18
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Det er en gang sånn at de fleste mennesker i verden må jobbe for å ha mat på bordet og tak over hodet. Trygd er for de som er for syk til å jobbe. Hadde det ikke vært for at du vokste opp i en velferdsstat, hadde ikke trygd engang vært en mulighet. Men for at velferdsstaten skal fungere, må altså vi som kan jobbe gjøre nettopp det. Samfunnet er avhengig av at folk jobber for å gå rundt. Så du jobber på en måte ikke bare for deg selv, men på vegne av alle andre også. Livet er ikke en konstant fest, og det må du nesten bare venne deg til. Anonymkode: f3f9d...d9f 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Da forstår jeg ikke hvorfor du ikke få deg en enkel jobb som ikke krever utdanning, som ikke for mye inntekt, men nok til å leve? Forstår ikke helt hvorfor du tar høyere utdanning, når du ikke har noe særlig interesse av å jobbe? Etter min erfaring er jobber som ikke krever utdanning (feks i butikk, resepsjon ol) mye mindre krevende og du kan bruke tid på hobbier, mens jobber som krever utdanning ofte krever mer «tankearbeid» og ikke er så lett å legge fra seg på fritiden og som derfor er mer krevende. Anonymkode: d26ca...c21 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Og jeg skulle gitt alt jeg hadde for å bli frisk nok til å jobbe. Ufør etter over 20 år i arbeidslivet. Savner jobb og kollegaer hver eneste dag 😔 Anonymkode: 208aa...690 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): LOL. Jeg har mange millioner i formue og kan leve på 700 000 hvert år. Å være ufør der man får 300 000? For en stusselig eksistens Anonymkode: 14854...e17 En stussligere eksistens er når man måler livet sitt opp i penger. Anonymkode: b865f...55e 20
Jaybird Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er rett og slett misunnelig på de som går på trygt. Jepp, der sa jeg det. Jeg er misunnelig. Riktignok de som går på trygd og "snylter"(flere jeg vet om som gjør det og er åpne om det som jeg kjenner.) Forstår ønsket å kunne ha et liv hvor man bare gjør hva man vil, når man vil. Men hvorfor er du ikke misunnelig på de som vinner flere hundre millioner i eurojackpot i stedet? Skulle jeg først vært misunnelig på noen på denne måten, så hadde jeg siktet noe høyere enn å ville leve på trygd. Endret 18. februar 2021 av Jaybird 16
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 Så enig ned deg. Har selv spart opp og hatt fri i lengre perioder, og det er så verdt det å leve livet Så fort man kommer inni arbeidet igjen, kan man nesten ikke se noen vei ut. Men det fins muligheter. Anonymkode: 71ec1...482 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 jeg bytter gjerne! men da må du også ta over smerter, søvnløshet, depresjon og minste ufør sats🤭🧐og måtte låne penger hvert år for å dekke medisiner og privat behandlinger-vil du? Anonymkode: 36144...22d 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Jaybird skrev (1 minutt siden): Forstår ønsket å kunne ha et liv hvor man bare gjør hva man vil, når man vil. Men hvorfor er du ikke misunnelig på de som vinner flere hundre millioner i eurojackpot i stedet? Skulle jeg først vært misunnelig på noen på denne måten, så hadde jeg siktet noe høyere enn å ville leve på trygd. Pga at det er fysisk mulig å snylte til seg trygd, altså en kan gå for det. Det er hakket verre å snylte lottopremier. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg bytter gjerne! men da må du også ta over smerter, søvnløshet, depresjon og minste ufør sats🤭🧐og måtte låne penger hvert år for å dekke medisiner og privat behandlinger-vil du? Anonymkode: 36144...22d Trådens første bytter. Anonymkode: b865f...55e 10
mellomtomater67 Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 helt enig. er deprimert fra før av å blir enda mer deprimert av jobben. når jeg ikke jobber, er det de beste dagene i mitt liv. da kan jeg faktisk bruke dagene på noe som JEG liker og som HJELPER meg, det å være med venner, trene og andre aktiviteter. Jeg misunner de som er ufør. 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: En stussligere eksistens er når man måler livet sitt opp i penger. Anonymkode: b865f...55e Måle liv? Hva? Jeg kan gjøre akkurat som jeg vil uten å jobbe. Jeg kan selge verdier for 700 000 og mer hvert år. Det betyr ikke at jeg måler livet i penger. Det betyr at jeg lever akkurat det livet jeg vil. For eks har jeg drukket 2 cider og sitter på kg mens jeg spiser hamburger. Skal ikke på jobb i morgen, nei. Å misunne en tryget person er grunnen til at folk er fattig. De er for dumme til å bygge formue de kan leve av 300 000 i året. LOL Anonymkode: 14854...e17
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Måle liv? Hva? Jeg kan gjøre akkurat som jeg vil uten å jobbe. Jeg kan selge verdier for 700 000 og mer hvert år. Det betyr ikke at jeg måler livet i penger. Det betyr at jeg lever akkurat det livet jeg vil. For eks har jeg drukket 2 cider og sitter på kg mens jeg spiser hamburger. Skal ikke på jobb i morgen, nei. Å misunne en tryget person er grunnen til at folk er fattig. De er for dumme til å bygge formue de kan leve av 300 000 i året. LOL Anonymkode: 14854...e17 For deg er sikkert dette kjempegreier. For andre kan det være andre løsninger og meninger på å leve akkurat det livet en vil. Uføretrygd er opp til 400000 ca. Anonymkode: b865f...55e 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): LOL. Jeg har mange millioner i formue og kan leve på 700 000 hvert år. Å være ufør der man får 300 000? For en stusselig eksistens Anonymkode: 14854...e17 Enda mindre. Rundt 250.000 brutto. Anonymkode: 22f58...afb 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enda mindre. Rundt 250.000 brutto. Anonymkode: 22f58...afb Og opp til ca 400000. Anonymkode: b865f...55e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: For deg er sikkert dette kjempegreier. For andre kan det være andre løsninger og meninger på å leve akkurat det livet en vil. Uføretrygd er opp til 400000 ca. Anonymkode: b865f...55e Bare om du har tjent bra før du ble ufør. Ts ser ikke ut til å være i den kategorien Det er kjempegreier for meg, ja, og ts virker det som, som er sjalu på noen som tjener brødsmuler XD Anonymkode: 14854...e17 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå