AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Tilbudt en saksbehandler jobb i nav. Har i dag en ganske grei jobb, driver med administrativt arbeid, og støtte til de ulike avdelingene. Alt fra å vaske jobb biler, klargjøre mobiler, koke kaffe og gå med post, til å betale lønn, ansettelser og timelister, personal mm... Veldig variabelt. Dagene går kjapt, men det er litt lite utfordrende.. Nå er jeg tilbudt en ren saksbehandler jobb i nav. Saksbehandling av ulike ytelser, fatte vedtak ihht lovverk. En mye tyngre jobb altså, men kanskje litt ensidig? Det er veldig skummelt å si opp en jobb som er grei, mot en jobb som først og fremst er veldig tung og utfordrende, samtidig som jeg er redd for at den er litt kjedelig og ensidig. Sitte på kontor i papirarbeid hele dagen.. dette er drømmejobben trodde jeg. Er jo der jeg vil. Men, nå er jeg redd at den blir litt for tung, for krevende, at jeg ikke vil klare jobben? Og at den blir litt ensidig og kjedelig ? Noen med erfaring? Input? Anonymkode: c625c...f28
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg jobber med ren saksbehandling. Ikke i NAV. Personlig synes jeg ikke det er ensidig, faktisk så er det variert. Ingen saker er like, og ingen dag er lik. Anonymkode: a2c7d...b12 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Jeg kan ikke svare for meg, men faren min har jobbet som saksbehandler i NAV i 20 år nå. Han har jobbet med litt forskjellig, fra dagpenger til bidrag som han jobber med i dag. Har ikke fått inntrykket av at jobben er kjedelig, da det er mye en må sette seg inn i og mange ulike vurderinger. Så han trives med arbeidet. Men det jo en kontorjobb, og han har nå hatt hjemmekontor siden 12.mars, hvilket jeg tror han opplevd som veldig kjedelig ut i fra det han uttrykker. Anonymkode: 964c2...478
Gjest Albbas Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Du bør gi det et forsøk da! Jeg jobber også med saksbehandling. Ikke bare saksbehandling, men en del. Syns ikke det er ensidig. Nå er det innenfor et heeelt annet felt enn NAV da, men det er jo viktige saker du skal behandle, det handler jo om velferdsstaten vår!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Jeg jobber som saksbehandler i NAV. Dagene er jo ganske like, men sakene er forskjellige. Ikke så sosialt nå som alle sitter på hjemmekontor, men veldig greit å diskutere med kollegaer på teams også. Genialt med fleksitid og trygge rammer. Og vi gjør en viktig jobb - særlig i disse dager. Anonymkode: 6f131...2e7 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Å bli tilbudt jobb i NAV er som å vinne i Lotto. Hadde ikke nølt. Kan du ikke søke om permisjon fra den andre jobben et år? Så kan du se om du trives? Anonymkode: 65b43...f3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå