Gå til innhold

Ser frem til ungene flytte. Er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenepappa for 2 jenter på 18 og 21 som jeg ble alene med når de var små. Har vært en gansk dedikert pappa som var mer på alt av aktiviteter etc. Jentene er nok en smule bortskjemt noe jeg selvfølgelig tar på egen kappe. De gjør lite eller ingenting hjemme bortsett fra og rote. Skal de gjøre noe så skal de ha betalt. Har nå funnet meg en kjæreste som jeg ønsker å dele livet med men vi får jo ikke noe privatliv når vi er sammen hjemme hos meg. Her er det 2 døtrene som oppfører seg som om jeg og kjæresten innvandrere privatlivet deres. Elsker jo mine døtre men kjenner jeg ønsker dem ut av leiligheten slik at jeg kan begynne resten av mitt liv. 

Noen tips på hvordan jeg kan få dem ut uten at de blir fornærmet og eventuelt kutter meg ut som de truet med.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har truet deg med å kutte deg ut faktisk?

Enten så har du ikke vært en så god pappa som du tror eller så har du tydeligvis oppdratt prinsesser.

Anonymkode: 19c83...ffd

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Her kan du takke deg selv for at du har oppdratt to late og bortskjemte jenter.

Stå på ditt når det kommer til den nye kjæresten din, ditt hjem, du bestemmer!

Nå er de såpass store at du fint kan sette krav! De kommer nok til å sutre, men det får stå sin prøve, hvis de ikke unner deg lykke, får de heller flytte. 

Skrevet

Vet ikke, men er veldig tøft for 18 åringer å "klare seg selv" nå til dags i forhold til i gamle dager. Viktig å huske på. Generelt går det mot flergenerasjonshjem fremover er jeg overbevist om. Det er en stor konkurransemessig ulempe å måtte ha enorme utgifter som 18 åring(og generelt sett), i forhold til 18 åringer (og andre) som slipper, og i kapitalismen er de med konkurransemessige ulemper ganske ille ute. Du kan prøve selv å f.eks lage gensere i Norge og selge dem. Du kommer til å slite fordi du har en konkurransemessig ulempe, du vil gå konkurs. Sånn er globalismen, vi må herme etter, eller gå under. Flergenerasjonshjem er fremtiden. Kanskje ikke fremtiden vi ønsker, men fremtiden vi vil bli tvunget inn i.

Ble selv kastet ut hjemmefra som 17 åring, for godt, uten å ha noe å falle tilbake på, det var for tøft. Det førte til en rekke dårlige valg og et dårlig liv. Har ikke noe kontakt med dem etter det nei.... 

Anonymkode: b90db...d4c

• Liker 4
Skrevet

Sett krav! Disse to jentene skal vel eventuelt flytte ut og klare seg selv. Når de er så gamle så bør de faktisk kunne bidra hjemme uten å bli bedt om det eller få betalt! De får en seng, mat, Internett, mobil? Osv... så skal de ha betalt for å vaske etter seg?!

Anonymkode: 4b152...53a

• Liker 4
Skrevet

Vanskelig situasjon for deg, men det er du som må sette deg ned og snakke med døtrene dine og sette krav. Jeg har selv en voksen unge som bor hjemme og det er ikke alltid lett å forholde seg til dem men du er den som må sette i gang.

Anonymkode: 90e98...dec

• Liker 1
Skrevet

Går de på skole/studier?

Anonymkode: 21460...3cb

Skrevet

Her må det tough love til. Det betyr du må gi døtrene et ultimatum. Innen sommeren må de flytte ut. 
Du har skjemt de bort. At myndige ungdommer bor hjemme uten å løfte en finger i husholdet...er sjokkerende. 

Anonymkode: cde42...4b1

• Liker 3
Skrevet

Så denne nye damen din er nå viktigere enn døtrene dine? Trist. 

Anonymkode: 35268...211

• Liker 2
Skrevet

flytt til damen la døtrene styre på

Anonymkode: 4fd80...187

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så denne nye damen din er nå viktigere enn døtrene dine? Trist. 

De er voksne. Forventer du faren skal glemme sitt eget liv pga to bortskjemte myndige døtre?

• Liker 13
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16. Fikk økonomisk hjelp de første tre årene, deretter har jeg klart meg selv. De får enten bidra hjemme og betale for å bo der, eller de kan flytte for seg selv. Så enkelt er det faktisk..💁‍♀️

Anonymkode: 36cf9...894

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 22.04):

Sett krav! Disse to jentene skal vel eventuelt flytte ut og klare seg selv. Når de er så gamle så bør de faktisk kunne bidra hjemme uten å bli bedt om det eller få betalt! De får en seng, mat, Internett, mobil? Osv... så skal de ha betalt for å vaske etter seg?!

Anonymkode: 4b152...53a

Helt enig. Slike sliter senere. Har nettopp vært igjennom at leieboerne mine på 25 skulle flyttevaske seg ut av leiligheten de har leid. De har jo aldri lært å vaske! Barn har ikke vindt av plikter, og voksne barn har iaf ikke vondt av å dele på husets oppgaver. Hvorfor bor hun på 21 fortsatt hjemme?

Anonymkode: 87d18...f12

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er voksne. Forventer du faren skal glemme sitt eget liv pga to bortskjemte myndige døtre?

Ja. Ufattelig egoistisk å dra en ny kjæreste inn i livet nå. Kjenner jeg blir skikkelig provosert, hadde aldri godtatt noe slikt fra min far. 

Skrevet

Si at om de skal bo her mer må de respektere at det er du som er huseier og at du også trenger privatliv og et eget liv. De må ta ansvar for sitt, vaske og rydde samt betale leie. Ellers kan de flytte ut.

"Nå har det seg slik at etter 20 år med null kjærlighetsliv og ulykkelighet hvor jeg har brukt alt av penger og overskudd på å være far, har jeg endelig funnet kjærligheten. Og jeg håper at nå som dere er voksne, så kan dere unne meg det. Dere er godt voksne damer, så dere må nesten hjelpe til litt mer enn dere gjør. Dere kan såklart flytte ut som andre voksne gjør, men dere kan såklart bli boende, om dere hjelper til litt mer, nå som vi alle er voksne. Vi kan sette opp en leieontrakt om dere vil bli her, - så kan vi snakke om ansvar, privatliv, respekt, oppgaver i hjemmet og leie som dekker maten dere spiser, strøm, vann og slitasje" :)

Anonymkode: 90868...a18

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Ufattelig egoistisk å dra en ny kjæreste inn i livet nå. Kjenner jeg blir skikkelig provosert, hadde aldri godtatt noe slikt fra min far. 

Du unner ikke din far en ny kjæreste? Hvordan mener du han ellers skal få kjøtt på kølla si?

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil ha tid til å være sammen med den nye kjæresten din. Hvis jentene jobber eller går på skole syns jeg det er greit at de bor hjemme. Så og si alle jeg kjenner bor hjemme (går på vg3). Å bo hjemme når man studerer er også, lurt da studielånet ikke strekker til. Man får bare litt over 8000 i måneden, og det dekker knapt husleie for en ettroms de fleste steder. I tillegg har det blitt veldig dyrt å kjøpe leilighet, så det er en fordel å bo hjemme slik at man kan spare egenkapital. Har du mulighet til å hjelpe de med å kjøpe leilighet synes jeg det er mer innafor å be de flytte ut. Pga lav studiestøtte er det en del unge jenter som er såkalte sugarbabes, og det regner jeg ikke med at du ønsker de skal begynne med. Så hvis du vil de skal flytte ut synes jeg du bør gi de litt penger. Selv om de bor hjemme kan du jo be de om å ikke sitte på stuen hele tiden, hvis de gjør det. 

Anonymkode: 8555e...1b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hææ?? Det der er tull? Barna er voksne, skal ikke far få ha kjæreste da?

Anonymkode: 8e7c3...205

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hææ?? Det der er tull? Barna er voksne, skal ikke far få ha kjæreste da?

Anonymkode: 8e7c3...205

Når de har flyttet ut. Nå drar jo far en ny kjæreste inn i deres hjem. Hade far likt om ungene lot en kjæreste flytte inn, slik at de fikk knulle mest mulig? 

• Liker 1
Skrevet

Snakke litt med de.... hva er situasjonen deres? 

Jeg vet ikke jeg, at de som må klare seg litt selv i starten på voksenlivet. er de som klarer seg dårligst, slik det blir hevder ovenfor her, om jeg ser rundt meg så er det vel heller motsatt, de som måtte ta mest ansvar selv er vel kanskje de som har klart seg best. 

Anonymkode: bf72b...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...