AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hei. Jeg håper det er noen der ute som kan gi meg råd og tips. For 7 mnd siden fant jeg ut at jeg var gravid, kjæresten og jeg hadde vært sammen i ett år. Da jeg fant det ut var jeg 2-3 uker på vei. Jeg fikk sjokk og uten at jeg hadde bearbeidet dette selv sa jeg dette til kjæresten over telefon ettersom jeg ikke klarte å vente. Har en nær venninne som bor langt unna og foreldre har jeg ikke nær kontakt med. Da jeg sa det til kjæresten ville han møtes etter jobb fordi han ikke trodde på meg. Jeg ga han testen jeg hadde kjøpt som viste positiv og det første han sa «da er det bare å bli kvitt det» Jeg gråt og gråt, klarte ikke formidle meg. Dagen etter pratet vi om det og jeg sa jeg ville beholde det når det først hadde skjedd. Abort var ikke noe jeg ville, han ville ikke høre om dette og kom bare med negative argumenter. Sa masse negativt og sa til slutt «men det er ditt valg» så begynte han igjen. Presset meg til å ringe til poliklinisk poliklinisk for å høre om muligheter osv. Jeg var så sint og langt nede at jeg ringte for å bestille en time som var 3 uker fram i tid. Jeg håpet på at han skulle ombestemme seg men det skjedde ikke. «Jeg skal være med deg gjennom dette» «vi skal klare dette sammen» Var det han sa. 0 forståelse og 0 empati for hva jeg ville og følte. Var 7 uker på vei da jeg tok abort. Jeg klarer ikke være glad, eller føle noe som helst glede siden aborten. Han klager på at jeg er pødden og bitter. Men den bitterheten sitter i meg enda og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt den. Hva skal jeg gjøre? Hvordan komme seg videre? Jeg tør ikke dra opp at jeg ikke kommer meg over aborten, han blir sur og skjønner ingenting. Anonymkode: bb370...339 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Må du være sammen med ham da? Høres ut som det er bedre å ikke bli daglig påminnet noe du synes er så vanskelig. Anonymkode: ec729...b8b 24
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Hvorfor fortsetter du å være sammen med han? Mitt tips er å slå opp og ta vare på deg selv en stund. Anonymkode: da50e...35d 21
Silva Pluvialis Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 (endret) Jeg ville slått opp. Han har sviktet deg og ikke gitt deg den omsorgen og støtten du trengte. Du fortjener bedre. Forstår godt at det er sårt. Endret 18. februar 2021 av Uatskillelig 19
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 I en slik situasjonen tror jeg at jeg hadde gjort det slutt. Jeg hadde ikke klart å ha tillit til ham etter noe sånt. Anonymkode: 1ea17...89c 13
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Har vært i samme situasjon (presset til abort) gikk fra ham, traff ny når jeg var klar, venter nå barn med en som ønsker det. Det va jævlig når det stod på, men i dag er jeg over sorgen og angrer ikke. Anonymkode: b77a9...941 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Må si meg enig med alle som har svart. Forhold med han er dødfødt for deg. Anonymkode: 9ea59...fb5 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Hadde kvitta meg med han for lenge siden. For en fjott av en mann Anonymkode: 8bd34...2d0 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Han der er ikke deg verdig! Anonymkode: af5d4...bc2 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Hva gjør du sammen med en mann som tvang på deg en abort? Du bør gå fra han og ALDRI MER GI EN MANN ROM FOR OVERGRIPENDE ADFERD SOM DETTE. Anonymkode: dc324...c5d 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 Du valgte ham fremfor ditt eget barn? Anonymkode: 5e2d7...055 1
Chiyo Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du valgte ham fremfor ditt eget barn? Anonymkode: 5e2d7...055 Skjerp deg. 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Hvor gamle er dere? Synes ikke dette høres ut som et sunt forhold for deg, synes du skal forsøke deg alene. Start med en pause på noen uker uten kontakt med ham dersom du synes det er for vanskelig å slå opp direkte. Snakk med fastlegen din om at du fremdeles sliter psyisk etter aborten, det kan være hjelp å få, du kan bli henvist til psykolog eller psykiaterisk sykepleier, helst noen med kompetanse på abort. Anonymkode: eac34...b29 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gamle er dere? Synes ikke dette høres ut som et sunt forhold for deg, synes du skal forsøke deg alene. Start med en pause på noen uker uten kontakt med ham dersom du synes det er for vanskelig å slå opp direkte. Snakk med fastlegen din om at du fremdeles sliter psyisk etter aborten, det kan være hjelp å få, du kan bli henvist til psykolog eller psykiaterisk sykepleier, helst noen med kompetanse på abort. Anonymkode: eac34...b29 Vi er 25 og 27 år. Takk for råd, jeg skal gjøre det i morgen 🙏🏼 Anonymkode: bb370...339
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Hadde dere brukt beskyttelse så hadde dere unngått alt dette. Hvor gamle er dere? Anonymkode: e9e62...1c4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du valgte ham fremfor ditt eget barn? Anonymkode: 5e2d7...055 Dette var en kommentar som var lite til hjelp. Det gnager meg nok fra før, så det er ingen behov for at du skal helle salt på såret. Anonymkode: bb370...339 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde dere brukt beskyttelse så hadde dere unngått alt dette. Hvor gamle er dere? Anonymkode: e9e62...1c4 Jeg gikk på p-piller. Vi er 25 og 27. Anonymkode: bb370...339
Bie-damen Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva gjør du sammen med en mann som tvang på deg en abort? Du bør gå fra han og ALDRI MER GI EN MANN ROM FOR OVERGRIPENDE ADFERD SOM DETTE. Anonymkode: dc324...c5d Helt enig! 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi er 25 og 27 år. Takk for råd, jeg skal gjøre det i morgen 🙏🏼 Anonymkode: bb370...339 Håper fastlegen hører på deg og henviser deg til hjelp så du kan få bearbeidet det vonde som har skjedd ❤️ Jeg må også si at det er litt rødt flagg for meg at du ble presset til dette. Sier IKKE at noe er din feil men er litt bekymret for at du kanskje er dårlig til å stå opp for deg selv, sette grenser for deg selv osv. Dette er noe du kan snakke med lege eller psykolog om, eller lese på nettet om tips for å bli mer trygg på seg selv og ikke la seg påvirke i så stor grad av andre. Ikke la deg bli tråkket på, behandlet dårlig osv. Ikke ha dårlig selvfølelse. Dette er noe jeg har fått hjelp av psykolog til iallfall Anonymkode: eac34...b29 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva gjør du sammen med en mann som tvang på deg en abort? Du bør gå fra han og ALDRI MER GI EN MANN ROM FOR OVERGRIPENDE ADFERD SOM DETTE. Anonymkode: dc324...c5d AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper fastlegen hører på deg og henviser deg til hjelp så du kan få bearbeidet det vonde som har skjedd ❤️ Jeg må også si at det er litt rødt flagg for meg at du ble presset til dette. Sier IKKE at noe er din feil men er litt bekymret for at du kanskje er dårlig til å stå opp for deg selv, sette grenser for deg selv osv. Dette er noe du kan snakke med lege eller psykolog om, eller lese på nettet om tips for å bli mer trygg på seg selv og ikke la seg påvirke i så stor grad av andre. Ikke la deg bli tråkket på, behandlet dårlig osv. Ikke ha dårlig selvfølelse. Dette er noe jeg har fått hjelp av psykolog til iallfall Anonymkode: eac34...b29 Dette er så viktig. Du hadde all rett til å si nei til abort, han hadde faktisk ikke noen rett til å bestemme at du skulle ta abort. Anonymkode: e7ec4...667 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå