Gå til innhold

Gå til tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp blitt fortalt at en på jobben er smittet, men er ikke definert som en av nærkontaktene. Fikk beskjed av smittesporingsteamet at de anbefaler meg å ta en test,  så jeg sa ja. Har en tannlegetime som jeg gjerne ikke vil gå glipp av imorgen, må jeg avbestille? Har koronatest 8 og tannlegetime kl 11, har ingen symptomer.. Er det greit å gå? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om å utsette tannlegetimen til mandag. Man skal jo være i karantene etter testen uansett :)

Gjest pangolina
Skrevet (endret)

Du kan selvsagt ikke bare trappe opp hos tannlegen om du kan være smittet.

Bare ring tannlegen din eller se på nettsiden deres, mest sannsynlig er der info på svarer/nettside om de er stengt om hvordan du forholder deg. 

Endret av pangolina
Skrevet

Dersom det viser seg at du er smittet må tannlegekontoret stenge dørene, og de får ikke refundert alle tapte inntekter.  Så avlys denne timen, det tror jeg tannlegen blir takknemlig for. Dersom du har tannverk eller noe må du kontakte tannlegen og spørre hva du skal gjøre. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke greit å gå. Etter en koronatest er du i karantene frem til du får svar, så du kan ikke ta test klokken 8 også gå til tannlegen 11. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg foreslår at du ringer tannlegen og flytter på timen din.

Personlig er jeg svært takknemlig når pasienter tar hensyn og ringer og rådfører seg med tannhelsepersonell i slike situasjoner, eller rett og slett avbestiller på eget initiativ.

• Opprett ny...