AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 1. Styret 2. Vaktselskapet med vektere og overvåking flere steder i blokkene 3. Vaktmester 4. Byggansvarlige som tar seg av reparasjoner på bygget 5. Politi som kontaktes ved klare politisaker (Innbrudd, konevold etc) Hvem kontakter dere når det er støy som må handteres omgående og klokken er plassert 23? Anonymkode: 82048...be4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg har et par ganger ringt på døren til de som bråkte og gitt beskjed om å avslutte festen. Hvis det ikke hadde hjulpet hadde jeg ringt politiet. Ville kontaktet styreleder i etterkant. Anonymkode: f0b6c...aeb 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Etter kl.23 - politiet Anonymkode: e7c64...aea 2
Pikeliten Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har et par ganger ringt på døren til de som bråkte og gitt beskjed om å avslutte festen. Hvis det ikke hadde hjulpet hadde jeg ringt politiet. Ville kontaktet styreleder i etterkant. Anonymkode: f0b6c...aeb Dette. Er. Fasiten. 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Da lurer jeg på hva sameier og borettslag skal ha vaktselskap tilknyttet bygget for? Anonymkode: 82048...be4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da lurer jeg på hva sameier og borettslag skal ha vaktselskap tilknyttet bygget for? Anonymkode: 82048...be4 Alle har ikke det. Anonymkode: f0b6c...aeb
Pikeliten Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Da lurer jeg på hva sameier og borettslag skal ha vaktselskap tilknyttet bygget for? Anonymkode: 82048...be4 Har ikke hørt om vaktselskap som tar seg av slik. Bare ifbm alarmer osv. Men dersom dere er informert om at dere har et vaktselskap som kan kontaktes ifbm husbråk, så kjør på.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 11 hours ago, Pikeliten said: Har ikke hørt om vaktselskap som tar seg av slik. Bare ifbm alarmer osv. Men dersom dere er informert om at dere har et vaktselskap som kan kontaktes ifbm husbråk, så kjør på. Ja, vi har fått beskjed om det. Men vaktselskapet vil visst kun ha beskjed når det gjelder slike ting som vi tydelig oppfatter som politisaker? Flere har fått beskjed om at de kun får kontakte vaktselskapet ved virkelig alvorlige saker, men det mener vi beboere at vaktselskapet ikke kan bestemme for slikt er uansett politiet som må ta seg av. Om en nabo feks spiller høy musikk på natta får vi ikke ringe og varsle. Det høres helt høl i huet spør du meg. Anonymkode: 82048...be4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om en nabo feks spiller høy musikk på natta får vi ikke ringe og varsle. Det høres helt høl i huet spør du me Ja - regner med at dere betaler dem for en tjeneste? Om de ikke ønsker å levere det dere trenger, bør dere vel si opp kundeforhold. Det finnes sikkert noen andre som er villige til å gjøre jobben. Anonymkode: f74a4...be8 1
Illuminatum Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, vi har fått beskjed om det. Men vaktselskapet vil visst kun ha beskjed når det gjelder slike ting som vi tydelig oppfatter som politisaker? Flere har fått beskjed om at de kun får kontakte vaktselskapet ved virkelig alvorlige saker, men det mener vi beboere at vaktselskapet ikke kan bestemme for slikt er uansett politiet som må ta seg av. Om en nabo feks spiller høy musikk på natta får vi ikke ringe og varsle. Det høres helt høl i huet spør du meg. Anonymkode: 82048...be4 Ja, det er jo gratis å få hjelp av vaktsentral. Et oppdrag fra vaktsentral ville kanskje kommet på en 2000 kroner på nattestid. Regner med at du synes det er grei bruk av fellesutgiftene. Hva kan de for øvrig gjøre? De har jo ikke andre rettigheter enn styreleder. Politiet er rette instans her.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, vi har fått beskjed om det. Men vaktselskapet vil visst kun ha beskjed når det gjelder slike ting som vi tydelig oppfatter som politisaker? Flere har fått beskjed om at de kun får kontakte vaktselskapet ved virkelig alvorlige saker, men det mener vi beboere at vaktselskapet ikke kan bestemme for slikt er uansett politiet som må ta seg av. Om en nabo feks spiller høy musikk på natta får vi ikke ringe og varsle. Det høres helt høl i huet spør du meg. Anonymkode: 82048...be4 Hva vaktselskapet skal gjøre for dere er det jo dere beboerne/styret som har bestemt. Du høres ut som du er helt utenfor dette. Vaktselskapet tar betalt for en viss tjeneste. Ønsker du at selskapet skal gjøre mer må du foreslå dette for styret/gen forsamling el. Anonymkode: 8fc69...fb7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hva vaktselskapet skal gjøre for dere er det jo dere beboerne/styret som har bestemt. Du høres ut som du er helt utenfor dette. Vaktselskapet tar betalt for en viss tjeneste. Ønsker du at selskapet skal gjøre mer må du foreslå dette for styret/gen forsamling el. Anonymkode: 8fc69...fb7 Vi leier så vi får ikke vite noen ting, og det er styret selv som har sagt vi skal kontakte vaktselskapet ved fyll og bråk. Det er motstridende opplysninger fra begge kanter. Anonymkode: 82048...be4
Pikeliten Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Vi leier så vi får ikke vite noen ting, og det er styret selv som har sagt vi skal kontakte vaktselskapet ved fyll og bråk. Det er motstridende opplysninger fra begge kanter. Anonymkode: 82048...be4 Da tar dere kontakt med styret og gir beskjed om hva dere har fått beskjed av fra vaktselskapet. Så får styret finne ut av hva som er avtalt og informere alle beboere.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 Man bør alltid skrive klagebrev til styret ved bråk, muntlig er ikke godt nok. Hvis politiet er involvert så informer styret om det. Hvis man leier så må dere kontakte de som eier leiligheten og høre hva de sier hvordan dere skal gå fram. Dere har lov og klage som alle andre. Vaktmesteren har ingenting med og ordne opp i klager. Hvis vaktselskap kommer så må dere få rapport fra de som dere kan levere til styret. Hos oss har vi enkelte som elsker og spille musikk om natten, hurra. Bryr meg ikke om på dagen men om natta vil vi gjerne få sove. Anonymkode: dc8bf...a80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå