Gå til innhold

Hva betaler dere i forsikring for katten? Hvilken forsikring har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler og ulemper med forsikringen?

Anonymkode: 300b2...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 120 per måned. Agria. 

Anonymkode: 9ea3f...42d

Skrevet

Har 2 katter forsikret i Gjensidige. Betaler 160 kr pr mnd for den ene og 176 kr for den andre. Jeg er veldig fornøyd med kundeservice, og har alltid fått dekket utgifter raskt og uten problemer. Eneste ulempen er at forsikringen ikke dekker tannsykdommer. Typisk nok har begge kattene fått tannsykdom på sine eldre dager. 

Anonymkode: 192bb...fad

Skrevet

Agria. Cirka 150 kroner i måneden. Jeg valgte dem fordi de hadde gunstigst dekning for visse sykdommer pluss eldre katter og noen færre begrensninger for rasen jeg har. (Lenge siden jeg har sammenlignet forsikringer nå, så jeg burde kanskje se på om noe har endret seg.)

Anonymkode: 0179d...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Agria. Cirka 150 kroner i måneden. Jeg valgte dem fordi de hadde gunstigst dekning for visse sykdommer pluss eldre katter og noen færre begrensninger for rasen jeg har. (Lenge siden jeg har sammenlignet forsikringer nå, så jeg burde kanskje se på om noe har endret seg.)

Dersom katten(e) dine er gamle, vil nok sannsynligvis ingen andre forsikringsbyråer gi deg forsikring på dem, hvis det er så at du tenker på å "shoppe rundt" etter billigere eller bedre forsikring nå.

Jeg prøvde dette på hunden min rett etter at den fylte 7 år, og oppdaget at ingen ville tegne ny forsikring på en så gammel hund (magisk grense gikk visst ved 7 år, oppdaget jeg). Så forsikringen min ble værende hos Agria, selv om jeg synes de er blitt svindyre.

Regner med at det samme gjelder katter over en viss alder. Man får rett og slett ikke tegnet ny forsikring på et eldre dyr, pga risikoen det innebærer for forsikringsselskapet. Alle vet jo at eldre dyr (og mennesker) har flere helseplager og at de øker markant med alderen.

Anonymkode: 4e00e...1c9

Skrevet

Agria skulle ha rundt 500 i mnd for mine to rasekatter, Tryg 300. Så da ble det dem. 
Har fast egenandel, i motsetning til mange andre som skal ha et par tusen, pluss prosenter av totalsummen. 

Anonymkode: 637bb...291

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dersom katten(e) dine er gamle, vil nok sannsynligvis ingen andre forsikringsbyråer gi deg forsikring på dem, hvis det er så at du tenker på å "shoppe rundt" etter billigere eller bedre forsikring nå.

Jeg prøvde dette på hunden min rett etter at den fylte 7 år, og oppdaget at ingen ville tegne ny forsikring på en så gammel hund (magisk grense gikk visst ved 7 år, oppdaget jeg). Så forsikringen min ble værende hos Agria, selv om jeg synes de er blitt svindyre.

Regner med at det samme gjelder katter over en viss alder. Man får rett og slett ikke tegnet ny forsikring på et eldre dyr, pga risikoen det innebærer for forsikringsselskapet. Alle vet jo at eldre dyr (og mennesker) har flere helseplager og at de øker markant med alderen.

Anonymkode: 4e00e...1c9

Ja, du har rett. Pus er nå seks år gammel, så det vil vel i det minste haste litt å shoppe rundt ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...