AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hei. I desperasjon etter motiverende ord, skriver jeg et innlegg her. Går fortiden et masterstudie ved siden av jobb. Jobber turnus i en jobb som krever mye. Masterstudie skal være tilpasset jobbsituasjon, mulig det bare er meg, men syns det krever enormt mye. Føler jeg ikke gjør noe annet enn å spise, sove, jobbe og studere. Er vel rammet av "flink pike syndrom" i tillegg, så jeg klarer liksom ikke tenke at jeg bare vil stå.. Jeg ønsker å lære og gjøre det bra på innleveringer. Leverte akkurat en eksamensoppgave på 20 sider. Ny oppgave på 20 sider skal leveres om akkurat en måned, før enda to oppgaver på samme størrelse skal leveres i april og mai. (Har også to litt mindre oppgaver etter sommer) Deretter kommer master.. Jeg blir helt kvalm av tanken på at jeg sannsynligvis blir sittende inne nedgravd i skolearbeid til langt frem til sommeren og etter ferie. Er jeg treig som bruker så sjukt lang tid på oppgaver? Er det meningen at man skal legge ned så mye arbeid? Føler jeg har kommet for langt til at jeg vurderer å gi opp, men tanken på alle disse oppgavene og tilnærmet null sosialt liv dreper motivasjonen. I min jobb føles det umulig å komme videre uten en form for videreutdanning...det er grunnen til at jeg tar studiet. Har med tiden lyst å utvikle meg og ta steg oppover i organisasjonen. Håper noen har noen motiverende ord som kan overføres denne retningene... Anonymkode: c1478...289
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Studerer du 100% og jobber 100% i tillegg? Isåfall er det jo ikke rart man blir sliten. Jeg tar 20 stp i semesteret ved siden av 100% jobb, og synes det går greit, men hadde ikke orket mer enn det. Bruker relativt mye tid på studiene ja. I perioder er det stort sett bare det jeg gjør ved siden av jobb, og så får jeg gjort en del studering på nattevakter som regel. Men motivasjonen er heller ikke på topp hos meg, men når man er så nære en mastergrad kan man liksom ikke bare kaste inn håndkleet. Anonymkode: 1c2fe...9a1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Hvorfor skal studiet være tilpasset jobbsituasjonen? Hvis man tar masterstudie på heltid så kreves det mye jobb og tid. Det stilles mye høyere krav enn ved bachelor. Høres ut som om du jobber for mye? Samtidig høres de oppgavene noe voldsomt ut! Kan du sjekke med instituttet hvor mye tid det forventes med arbeid til hver oppgave/kurs? Noen universitet skriver dette i kursinformasjonen på hjemmesiden. ellers er min motivasjon at det kun er 2 år av livet ditt og du vil angre hvis du ikke fullfører. Etter studie vil du være stolt som klarte det og nyte bedre jobbsituasjon og bedre lønn. lykke til! Anonymkode: 15b5c...431 1
Lilletrillen Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Var kanskje litt dårlig forklart, men masteren er erfaringsbasert og i utgangspunktet lagt opp slik at man kombinere den med jobb. Studiet er totalt på 90 stp, så blir omtrent 30 stp per semester. Noen klarer jo dette fint, og det kan nok også jeg gjøre. Men syns det var mer krevende enn forventet, ift antall oppgaver og kravene som settes til hver oppgave. I disse koronatider har det også vært nettundervisning, noe jeg ikke får like mye ut av som normal undervisning. Blir sittende mye alene å knote og gruble. Er også en av de yngste så studiet, så de andre har kanskje mer i ryggsekken å rutte med. 😅 Føler meg nesten litt dum i den gruppen, men har til nå slitt meg gjennom..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal studiet være tilpasset jobbsituasjonen? Hvis man tar masterstudie på heltid så kreves det mye jobb og tid. Det stilles mye høyere krav enn ved bachelor. Høres ut som om du jobber for mye? Samtidig høres de oppgavene noe voldsomt ut! Kan du sjekke med instituttet hvor mye tid det forventes med arbeid til hver oppgave/kurs? Noen universitet skriver dette i kursinformasjonen på hjemmesiden. ellers er min motivasjon at det kun er 2 år av livet ditt og du vil angre hvis du ikke fullfører. Etter studie vil du være stolt som klarte det og nyte bedre jobbsituasjon og bedre lønn. lykke til! Anonymkode: 15b Litt dårlig forklart av meg innledningsvis tror jeg. Jobber 100 % i fast stilling. Tar denne vedsiden av, masteren er lagt opp sånn at man kan kombinere jobb og studier. Kan fort hende andre i samme situasjon synes arbeidsmengden er helt ok. Men for min del syns jeg oppgavene er store og krevende. Bruker mye tid på hver av oppgavene. Har ikke studert så mye tidligere og det er lenge siden, og bruker nok også en del tid bare på å finne ut hvordan man formelt både skal skrive og sette opp oppgaven. Men enig med deg, prøver å tenke at dette er for en begrenset periode og at utfallet blir bra dersom jeg klarer å dra meg gjennom! Takk! Anonymkode: c1478...289
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Det mest motiverende jeg kunne komme på var: Det er Corona! Du sitter inne for å lese, vi andre sitter inne for å se på tv. Dette er jo den beste tiden å studere. Du går ikke glipp av en dritt, for alt er stengt uansett Anonymkode: 448a6...455 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå