Gå til innhold

Hva er smart å gjøre under en skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man tenke på under en skilsmisse?

Hvor begge er enige om brudd, ingen dramatikk, ingen felles barn, men begge har barn fra tidligere forhold, som ser på hverandre som søsken. Eier hus og biler sammen, jeg er den som har bidratt mest økonomisk, spart mest penger og hadde flest verdier/eiendeler da vi gikk inn i forholdet. 

Anonymkode: 7f3a2...0d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svære spørsmål. Kontakte advokat er lurt. 

Anonymkode: 50c0c...5d6

Skrevet

At du har bidratt mest økonomisk er ikke relevant da dere skal dele alt dere har opparbeidet 50/50 fra den dagen dere giftet dere.

Anonymkode: b5c42...08d

Skrevet

Det som er smart er å fortsette med lavt konfliktnivå, ha god dialog og komme frem til løsninger som begge er fornøyde med. 

• Liker 1
Skrevet

La barna få ha kontakt om de ønsker det!

Anonymkode: aa650...bac

Skrevet

Først å fremst søke om separasjon. Også snakke med en advokat hvordan dere skal løse økonomisaker. 

Anonymkode: 5298c...91b

Skrevet

Det er VELDIG mye lettere uten felles barn. Det er der det starter for de aller fleste. De må kontakt grunnet barna, konflikt om samvær, konflikt om nye partnere og steforeldre.

Bli enige om at barna kan omgås dersom de ønsker.

Anonymkode: f1524...efd

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva bør man tenke på under en skilsmisse?

Hvor begge er enige om brudd, ingen dramatikk, ingen felles barn, men begge har barn fra tidligere forhold, som ser på hverandre som søsken. Eier hus og biler sammen, jeg er den som har bidratt mest økonomisk, spart mest penger og hadde flest verdier/eiendeler da vi gikk inn i forholdet. 

Alt du hadde med deg inn i ekteskapet, tar du med deg ut igjen. 

Og deler resten likt, såfremt ikke partneren din føler det blir feil, siden du har bidratt mer.

Hjelper lite at du har bidratt mest økonomisk, så lenge dere ikke har skrevet en særskilt avtale om dette. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Først å fremst søke om separasjon. Også snakke med en advokat hvordan dere skal løse økonomisaker. 

Anonymkode: 5298c...91b

Helt unødvendig å bruke penger på advokat om begge er enige om ting. 

Skrevet

Ja, barna skal få ha kontakt og treffes, det er vi begge enige om. Vi har som mål å fortsette å være venner etter skilsmissen, og jeg ser for meg at vi skal kunne treffes både med og uten barna (blir sikkert annerledes dersom en av oss finner ny partner). 

Jeg føler at advokat er unødvendig. Men sparepenger, som jeg har satt av til meg og mine barn, skal vel ikke deles likt? Vi har felles regningskonto, feriekonto og felles buffer, som det stort sett er jeg som har satt penger inn på. Det må kanskje deles? 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...