Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

klarte å miste en hel gryte med kokende vann over den ene hånda istad, holdt den i iskaldt vann helt til nå da...gått ca 3 kvarter...gjør sykt vondt..noen som vet hva som hjelper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk på at du ikke skal bruke iskaldt vann, bare kjølig. Har du fått blemmer/sår så kan du dra innom legen som vil gi deg salve og dekke sårene med kompress. Det viktigste er å fortsette kjølingen slik at brannskaden ikke sprer seg videre nedover i vevet.

Skrevet

du må ikke bruke iskaldt vann, det er ikke bra. bruk lunkent vann. ellers vet jeg at du kan få tak i salve av noe slag på apoteket. husker ikke om du må ha resept. stikk på et apotek å hør.

vet det ikke er godt, har fått 300 grader varm voks over hånda selv, og den er ikke bare å fjerne heller......

lykke til :klem:

Skrevet (endret)

Har du sår/blemmer og veldig vondt, tror jeg det er best å dra på legevakten, så du får litt smertestillende og hjelp med å legge på steril bandasje. Hvis du har et vått kjøkkenhåndkle eller noe sånt rundt hånden på turen, så holder du den kald ;)

Endret av Dagoberta
Skrevet

Gå til legen og be om Fusidin. Det hjelper på brannskadet hud.

Skrevet
Kanskje du bør ha på aloe vera?

:klem:

Hm...nei. Ikke eksperimenter med slikt på egen hånd. Forlaget om legevakt er ikke så dumt.

Skrevet

Beklager.. :sjenert:

Legevakten er nok ikke så dumt nei.

Skrevet

apoteket og folk jeg har snakket med har alle sagt alovera..! å en venninne som gjorde det samme for en stund siden brukte det....hjelper vist...er bare livredd for å få arr å sånn...

Skrevet
du må ikke bruke iskaldt vann, det er ikke bra. bruk lunkent vann. ellers vet jeg at du kan få tak i salve av noe slag på apoteket. husker ikke om du må ha resept. stikk på et apotek å hør.

vet det ikke er godt, har fått 300 grader varm voks over hånda selv, og den er ikke bare å fjerne heller......

lykke til    :klem:

fikk du arr?????

Skrevet
apoteket og folk jeg har snakket med har alle sagt alovera..! å en venninne som gjorde det samme for en stund siden brukte det....hjelper vist...er bare livredd for å få arr å sånn...

Om du har åpne sår eller svære blemmer bør du dra på legevakten for å få hjelp til å forbinde såret. Brannsår er ikke til å spøke med. Har en bekjent som brente seg på frityrolje og det ser ikke pent ut for å si det sånn.

Skrevet

ok...men er heldigvis ikke blitt noe sånn...verker bare noe helt sinnsykt nå....men kan ikke se noe særlig..litt hoven men ellers ingenting...

Skrevet

Huff.. ja, det er vondt!

Jeg fikk litt salve av en venninne en gang og den hjalp med en gang nesten

Husker jo ikke hva den heter da :roll:

Skrevet

Shine21: nei utrolig nok fikk jeg ikke arr. bare pass på så det ikke blir hull om du har blemme. jeg fikk en kjempestor blemme.

ble sykemeldt i en uke etterpå.... var et arbeidsuhell.

noe sånt unner jeg ingen!!!

Skrevet
Shine21: nei utrolig nok fikk jeg ikke arr. bare pass på så det ikke blir hull om du har blemme. jeg fikk en kjempestor blemme.

ble sykemeldt i en uke etterpå.... var et arbeidsuhell. 

noe sånt unner jeg ingen!!!

oops... var ikke logget inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...