AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg tar en siving utdanning, har fått jobb etter endt studie til tross for at jeg kun er inne 3 året. Tenker å ta ekstra studiepoeng slik at jeg tar hele masteren på 1,5 år istedefor 2. Det gjør at jeg skriver master og i tillegg tar 10 studiepoeng samtidig i et semester. Jeg har ikke noe behov for å få en A på masteroppgaven og C holder mer enn nok. Hvorfor er sivinger så opptatt av god karakter på master? alle får jo jobb uansett og de fleste får 1år-0,5 år før endt utdanning. Anonymkode: 82947...03d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Kanskje de har litt høyere ambisjoner enn deg? Anonymkode: 32a9f...887
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Når du først har fått jobb er det jobberfaring som teller videre, ikke hvilke karakter du fikk på masteren. Anonymkode: 7f5b8...830
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje de har litt høyere ambisjoner enn deg? Anonymkode: 32a9f...887 Tull! Du kan ha høyere ambisjoner for jobb selv om karakterene er midt på treet. Mange som ikke er glad i skolebenken men viser seg som veldig dyktige i jobben. Og motsatt, har vært borti mange A studenter som ikke eier sosiale antenner og kommer seg aldri videre. TS, du ha fått jobb, gratulerer! Gjør ditt beste og som skrevet over, videre er det erfaring og referanser som gjelder. Anonymkode: 76901...daf 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 TS her igjen! tusen takk for hyggelig kommentar du over her! og til deg som mente jeg hadde lave ambisjoner, så stemmer nok ikke det helt, har et B snitt på et tungt siving studie! Så har kjempet mine kamper ila studietiden for å legge et grunnlag for sommerjobbsøking, som er svært viktig å få! Så jeg er fornøyd!! men godt å vite at jeg ikke trenger å svette og «angste» meg gjennom masteroppgaven! Anonymkode: 82947...03d 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Masteroppgaven er mastergraden, den bør du prioritere. Hadde ikke jeg fått A på min oppgave, ville jeg følt at hele mastergraden hadde vært bortkasta. Men alt er nå mulig..... Anonymkode: e3fe7...23b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Nei. Jeg og flere av mine venner fra master i rettsvitenskap hadde fått jobb før endt studie. Vi endte opp med karakterer i spennet A-D på masteroppgavene våre og alle har gått inn i arbeidslivet på akkurat samme måte som vi ville gjort med en annen karakter. På arbeidsplassen er det kun HR som har sett vitnemålet og karakterene. Kan naturligvis være av betydning ved neste jobb, men likevel vil nok arbeidserfaringene være viktigere på det tidspunktet. Masteroppgaven er dessuten en fordypning i et tema, slik at andre karakterer kan være viktigere - avhengig av slags jobb det er snakk om. Anonymkode: 8363e...147 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Med mindre du finner jobb før endte studier, så vil jeg si at masteroppgaven er det viktigste med mastergraden. De fleste som spør om hva de fikk på masteren din, mener egentlig hva du fikk på masteroppgaven .De bryr seg som regel lite om du fikk bare A i alle fag dersom de fikk en C på selve oppgaven. Det vil bli sett på som at du fikk en C på mastergraden din. Anonymkode: b93b6...061 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med mindre du finner jobb før endte studier, så vil jeg si at masteroppgaven er det viktigste med mastergraden. De fleste som spør om hva de fikk på masteren din, mener egentlig hva du fikk på masteroppgaven .De bryr seg som regel lite om du fikk bare A i alle fag dersom de fikk en C på selve oppgaven. Det vil bli sett på som at du fikk en C på mastergraden din. Anonymkode: b93b6...061 Dette mener jeg er feil. Når jeg har blitt spurt om dette har de vært opptatt av snitt eller lignende, ikke en enkeltstående karakter. Så tror ikke du har helt rett når du snakker om hva arbeidsgiver "mener egentlig". Anonymkode: 8363e...147 3
Ginny Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 Gratulerer med jobb før endt studie, det er det ikke fryktelig mange som får! Jeg ville tenkt at masteroppgaven er viktig, og det ville vært viktig for meg å gjøre en god jobb og få en god karakter, uansett om jeg hadde fått jobb. Klart, jeg ville nok ikke brukt unødvendig lang tid ekstra for å få god karakter, jeg ville tatt en B på normert tid liksom. Masteroppgaven sier en del om hvordan du arbeider med prosjekter over litt tid, så det kan jo være lurt å ha en bra karakter der. Men mest for min egen del 😊
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 Vet det er en gammel tråd, men svarer tilfelle du fortsatt ønsker svar. Min lillebror utdannet seg som sivilingeniør(datateknologi) for en del år siden. Etter at han hadde fått jobb så sa han seg fornøyd med å få C på resten av graden og på masteroppgaven. Han jobbet opprinnelig i et konsulentfirma og fikk så jobb hos en av kundene til konsulentfirmaet. Ingen spurte han om karakterene. Senere fikk han ny jobb av gjennom nettverket sitt, igjen ingen spurte han om karakterene. Ikke er C en dårlig karakter heller. Men broren min jobbet svært lite på slutten av studiene så han kunne helt klart fått bedre karakterer om ambisjonene var der. Anonymkode: 971c9...469
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #12 Skrevet 14. september 2021 For min del handler det mye om selvfølelse. Har fått jobb med ett år igjen av studiet, men føler på en måte at masteroppgaven "definerer" utdanningen min på NTNU. Karakteren kommer sannsynligvis aldri til å bli relevant i jobbsammenheng, men jeg ville nok fått dårlig selvfølelse om jeg gjorde det dårlig. Så har jeg også interesse for faget mitt, så jeg ønsker å lære mest mulig, selv om jeg kunne gått ut til samme jobben med rent E-snitt siste året. Anonymkode: ab477...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå