AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg skal ta matteeksamen som privatist til våren og leser meg opp på egen hånd. For det meste skjønner jeg teorien og greier å løse oppgavene i boka, men nå og da støter jeg på et stykke jeg ikke helt greier å sette opp på en enkel måte. Dvs; jeg greier enkelt å komme frem til svaret, men jeg har problemer med å sette opp stykket slik jeg tror de er ute etter at jeg skal gjøre. Jeg har flere venner som kan hjelpe meg, men de har universitetetsgrader hele gjengen, de har glemt metodene fra videregående og er vant til å sette opp stykker på veldig abstrakte måter (jeg har store problemer med å henge med...) Så spørsmålet mitt er: Om jeg på eksamen viser at jeg egentlig kan metodene for å løse stykkene på den måten som er relevant for pensum (dvs vise på de fleste oppgavene hvordan jeg regner meg frem til svarene), trekker det veldig ned om jeg nå og da løser dem på en litt annen måte og skriver ned svaret uten å nødvendigvis skrive ned hele prosessen? (For ordens skyld må jeg nevne at jeg gjør mitt beste for å skjønne hvordan ting skal gjøres, men jeg er utrolig nervøs for hvordan jeg skal klare meg på eksamen.) Anonymkode: 9e171...59a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Så lenge du viser en fremgangsmåte der du viser at du har forstått, er type fremgangsmåte uvesentlig. Det finnes ulike måter å løse de fleste oppgaver på. Anonymkode: 0f4af...321 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå