PhilosopherSe7en Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg er helt ubrukelig på valg av farger. Hva passer sammen osv. Jeg skal nå male store deler av underetasjen som består av gang, garderobe, og kjellerstue. I kjellerstuen er det en lang vegg som er av liggende panel- Motsatt ende av rommet er det pipe med brannmur, ellers er alt gips på vegger og tak. Jeg ønsker egentlig at panelveggen blir i en annen farge enn resten av veggene, eventuelt at pipen er i samme farge som panelveggen slik at det går igjen. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta dempet sort på panel/pipe og en gråfarge på resten, type comfort grey eller tilsvarende. Men er egentlig litt redd for at dette blir trist og kjedelig, så ønsker innspill på farger som kan passe fint i lag.
Jytte Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 (endret) PhilosopherSe7en skrev (3 timer siden): Jeg er helt ubrukelig på valg av farger. Hva passer sammen osv. Jeg skal nå male store deler av underetasjen som består av gang, garderobe, og kjellerstue. I kjellerstuen er det en lang vegg som er av liggende panel- Motsatt ende av rommet er det pipe med brannmur, ellers er alt gips på vegger og tak. Jeg ønsker egentlig at panelveggen blir i en annen farge enn resten av veggene, eventuelt at pipen er i samme farge som panelveggen slik at det går igjen. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta dempet sort på panel/pipe og en gråfarge på resten, type comfort grey eller tilsvarende. Men er egentlig litt redd for at dette blir trist og kjedelig, så ønsker innspill på farger som kan passe fint i lag. Eksen min var flink med farger. Han var kunstner. Jeg rygget når han valgte farge til entreen, men det ble fint. Fargen vil ikke passe til pipa, men... Det var noe i denne stilen. Han ville at folk skulle føle seg velkommen. Det ble kjempebra. Ikke i dagens stil, men jeg bryr meg ikke så mye om å følge trender. grønn gul farge - Bing images Tror fargen han valgte var litt annerledes, grenset til neon. Ikke rart jeg rygget. Vi leide på den tida. Utleier ble også fornøyd. Synes man skal bruke farger, og ikke bare duse, kjedelige toner av en farge. Endret 18. februar 2021 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Grått og sort kan fort bli litt trist. På jotun sine sider kommer det opp forslag på farger som kan passe til. Jeg har feks Cashmere i min gang uten vinduer og syns den er nydelig, og skroller du nedover ser du hvilke farger som matcher https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/10683-cashmere-interior Anonymkode: 8c677...f99 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Vi valgte fargen sjøgløtt til vår mørke kjeller. Malte lister og pipa helt matt hvitt. Er veldig fornøyd, deilig med litt frisk farge der nede Anonymkode: 853c3...9b6 1
Neket Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Se på feks Wisdom istedet for sort? Den er mørk, men ikke bare det-den ser brun ut, burgunder, alt ettersom hvilken tid på dagen. Jeg malte med den på en vegg, helmatt, og en lys grå på resten. Jeg ble veldig fornøyd og hadde lyst å male mer i den fargen. Jeg har heller ikke snøring på slikt, annet enn at jeg ikke ville ha noe gulrosabeige. Jeg fikk veldig god hjelp av en entusiastisk ekspeditør hos den nærmeste Jernia-butikken. Vi drev og gjemte oss med fargeark i den mest skyggefulle delen av butikken, for som han sa-du har ikke så mye lys hjemme. Han fant også farge til kjøkkeninnredningen som måtte males om, en farge det ikke ville ramlet meg inn å finne selv 😃 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 PhilosopherSe7en skrev (På 18.2.2021 den 13.00): sort på panel/pipe og en gråfarge Er der meget naturlig lys? Vær obs på at mørke farger forminsker. Anonymkode: 2a1c0...123 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå