AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Lurer på om nokon har liknande erfaringar, då eg aldri har vore gjennom dette før som førstegongsfødande. Hadde eit håp om at riene var starta, men gjekk over 😅 Er 37+5 Kan også sei at kynnera og nedpress har auka den siste veka, så har kjend på meg at noko nærmar seg. Eg vakna i natt med akutte smerter ilag med kynnera. Det var lokalisert på nedre venstre side av rygg og mage. Ryggsmertene avtok etter ca 2min og magesmertene etter kanskje ca 5min. Etter ca 30min igjen fekk eg nokre "stråle-murringar" i magen som varte kanskje 30sek-1 min. Etter dette har eg berre kjend meg sleten i magen, med litt vondare kynnera enn tidlegare av og til. Har hatt luftsmerter før, og kjende ikkje ut som det no. Har snakka med fødeavd, og baby gjev teikn til å ha det fint, så er ikkje bekymra for at noko er gale Håpar berre at fleire har hatt det sånn før sjølve riene starta skikkeleg 🤷♀️😅 Anonymkode: a3407...da2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Håper du får svar, jeg er like langt som deg og har de to siste dagene hatt enda flere kynnere enn vanlig, gjerne med litt ekstra vondt og nedpress.. Nå vet jeg hva nedpress er... Kan være det er maserier? Isåfall har jeg lest at det kan begynne, slutte og begynne og slutte igjen også tar det seg opp😊 Anonymkode: 0942e...db4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Jeg syns dessverre dette er like vanskelig å svare på nå etter to svangerskap og fødsler. Det blir bare "kanskje, men det er ikke sikkert", og jeg vet at det ikke akkurat er det mest spennende svaret. Jeg husker at jeg hadde et tilfelle med noen få av det jeg i ettertid tenker var en form for rier midt på natten i begynnelsen av uke 39 første gang. Jeg våknet av det, og det kjentes som sterke menssmerter som bygget seg opp samtidig som magen var stram som ved kynnere, før det slapp igjen. Det gikk over igjen, og jeg fødte 40+0. Da reagerte jeg på at jeg hadde mindre kynnere enn vanlig de aller siste dagene, men jeg hadde hatt veldig mye (de var ikke vonde eller regelmessige, bare plagsomme). Jeg hadde ikke noen flere tegn før riene startet. Men andre gang hadde jeg mye vonde kynnere, som noen ganger ble regelmessige på kveldstid, fra uke 30 og fram til jeg fødte i uke 40. Det kunne kjennes som de første riene fra første fødsel, så kanskje det var maserier for min del. I det svangerskapet var det også mye murringer og ubehag de siste ukene, og basert på erfaringene fra første gang, trodde jeg at jeg kom til å føde litt tidligere. Masse lykke til med fødsel! Uansett er det ikke lenge igjen nå (selv om dagene kan føles veldig lange mot slutten) Anonymkode: e31c3...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Takk for svar 😊 Kanskje det kan vere maserier, ja.. satse på det utviklar seg til noko. Ja, forstår at det eigentleg er umogleg å svare på dette 😅 Men uansett kjekt å høyre andres erfaringar! Litt for spennande å gå og berre vente 🙈 Anonymkode: a3407...da2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar 😊 Kanskje det kan vere maserier, ja.. satse på det utviklar seg til noko. Ja, forstår at det eigentleg er umogleg å svare på dette 😅 Men uansett kjekt å høyre andres erfaringar! Litt for spennande å gå og berre vente 🙈 Anonymkode: a3407...da2 Ahhhh, det er så merkelig å gå og vente sånn her! Kan skje i natt, i morgen, neste uke. Blir sprø, mannen og jeg bare ser på hverandre og sier, "jaa, så venter vi da..."😅 Anonymkode: a4a74...92a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå