AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 De som har råd til å bo i oslo er Rike nordmenn, rike utlendinger, Noen middelklasse nordmenn og resten fattige innvandrere. De vanskeligstilte norske blir langsomt presset ut av oslo mens vanskeligstilte utlendinger får bo i storbyen med dens mange tilbuder. Hvorfor sier jeg dette ? På 60 tallet var områder som haugenstua, grorud og andre billige steder i Oslo et sted som mange Norske bodde på. Men nå er det mange skoler som ikke noen Norske i det hele tatt, Og det at det er så stor innvandrerbefolkning i Billig oslo betyr at de kommunale boligene blir gitt til innvandrere mens Nordmenn blir bedt om å flytte til steder med billigere priser. Dette ser man jo med hele kommunale bygårder med innvandrere. Virker som at de står i første rekke når det kommer til å bli gitt kommunale boliger. ellers hadde det også bodd nordmenn i disse kommunale bygårdene. Anonymkode: 5683e...2db 29
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg er helt enig. Hvite nordmenn flykter fra kvarterer når andelen ikke-vestlige innvandrere overstiger en smertegrense på rundt 25%, dette presser opp prisene i hvite strøk som frogner, majorstuen osv. Jeg ville nok heller ikke sendt mine barn i en skole med 50% ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: b3cc8...e3a 27
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 trist utvikling Anonymkode: 5683e...2db 18
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Det er ikke innvandreres skyld at nordmenn flytter fra østkanten. Jeg har bodd på Høybråten og opplevde at nordmenn flyttet når det ble flere innvandrere i området. Nabojenta på ti år syntes muslimer var koselige og begynte å gå med lånte klær fra den pakistanske venninen. Moren ville ikke ha den påvirkningen og flyttet fra blokka. Hvis alle norske blir redde for fremmedkultur er det ikke rart at det bare blir utlendinger igjen. Anonymkode: bec40...c54 22
A-hunter Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Dette er en ønsket utvikling fra godt over 85 % av norske velgere, gjentatt med like store marginer gjennom tiår med frie valg. Norge, 1970: 0 % innvandrere Norge, 2020: 25 % innvandrere Som man ser foregår det en storstilt utskifting av befolkningen som det store flertallet av nordmenn stiller seg støttende bak. 20
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Det er jo nordmenn selv som velger å forlate disse områdene da! Anonymkode: 47141...a95 12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er helt enig. Hvite nordmenn flykter fra kvarterer når andelen ikke-vestlige innvandrere overstiger en smertegrense på rundt 25%, dette presser opp prisene i hvite strøk som frogner, majorstuen osv. Jeg ville nok heller ikke sendt mine barn i en skole med 50% ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: b3cc8...e3a Tipping point er mye lavere enn 25%. Det er forsket mye på segresjon i både England (manchester) og USA om bydeler (Suburbia) hvor mange % som skal til før "white flight" starter. Eller hvite unngår å kjøpe noe i området. Når antallet nærmer seg 10-12% akselerer det. Men det er alltid 10% av majoritetsbefolkningen som assimilerer seg til de nye normene, blir igjen og omfavner endringen. Det er ganske likt om det er svarte, hvite, hispanics mm Anonymkode: f14be...3b5 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 A-hunter skrev (2 minutter siden): Dette er en ønsket utvikling fra godt over 85 % av norske velgere, gjentatt med like store marginer gjennom tiår med frie valg. Norge, 1970: 0 % innvandrere Norge, 2020: 25 % innvandrere Som man ser foregår det en storstilt utskifting av befolkningen som det store flertallet av nordmenn stiller seg støttende bak. Hvor mange prosent innvandrer bor i Oslo? Anonymkode: cc659...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo nordmenn selv som velger å forlate disse områdene da! Anonymkode: 47141...a95 Det beviser vel bare at "vi skal selvfølgelig hjelpe alle og alle må komme hit, skulle bare mangle, det har vi råd til" ikke stikker så dypt så lenge man blir direkte påvirket selv. At så mange nordmenn, og politikere spesielt, ikke skjønner at dette er hverken bærekraftig eller sunt er et mysterium! "Det er fint å hjelpe, sånn på avstand altså, vil ikke ha de som naboer, da flytter jeg. Det problemet får noen andre ta." Jeg er mot innvandring fra ikke-vestlige land og bor ikke i Oslo, vurderer likevel å flytte fra her jeg bor nå. Det var et fint nabolag for førstegangskjøpere for 15 år siden. Nå begynner den demografiske endringen å ta form her også. Jeg vil flytte før det påvirker boligprisene for mye. Anonymkode: d3bdd...1ac 23
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Nordmenn med lav inntekt stiller ikke noe dårligere i budrunden enn innvandrere med ditto lav inntekt. Hvis nordmenn var villige til å bo i Groruddalen, hadde vi ikke hatt dette problemet. Anonymkode: 1d5dd...a17 12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nordmenn med lav inntekt stiller ikke noe dårligere i budrunden enn innvandrere med ditto lav inntekt. Hvis nordmenn var villige til å bo i Groruddalen, hadde vi ikke hatt dette problemet. Anonymkode: 1d5dd...a17 Nordmenn flytter heller litt ut av byen, med de ubekvemmeligheter det fører med seg, fremfor å bo sammen med "bare" utlendinger. Problemet hadde vært der uansett da alle folk liker å bo med "sine egne". Det er ikke uten grunn at alle klynger seg sammen med de som kommer fra samme land/område som en selv. Dette sees over hele verden. Anonymkode: d3bdd...1ac 4
A-hunter Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mange prosent innvandrer bor i Oslo? Anonymkode: cc659...b8f Offisielt: 34% Uoffisielt: 46% Problemet med statistikk på dette er at man ikke teller 2. generasjons innvandrere som innvandrere. Derfor blir alle tall feil og man må regne seg bakover fra den etniske befolkningen (stabil). Faktum er at all befolkningsvekst i Norge, og dermed også i Oslo, er drevet kun av innvandring. Endret 18. februar 2021 av A-hunter 14
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det beviser vel bare at "vi skal selvfølgelig hjelpe alle og alle må komme hit, skulle bare mangle, det har vi råd til" ikke stikker så dypt så lenge man blir direkte påvirket selv. At så mange nordmenn, og politikere spesielt, ikke skjønner at dette er hverken bærekraftig eller sunt er et mysterium! "Det er fint å hjelpe, sånn på avstand altså, vil ikke ha de som naboer, da flytter jeg. Det problemet får noen andre ta." Jeg er mot innvandring fra ikke-vestlige land og bor ikke i Oslo, vurderer likevel å flytte fra her jeg bor nå. Det var et fint nabolag for førstegangskjøpere for 15 år siden. Nå begynner den demografiske endringen å ta form her også. Jeg vil flytte før det påvirker boligprisene for mye. Anonymkode: d3bdd...1ac Kan ikke si noe annet for da får man rasist-stempel i panna her i Norge hvertfall. Blir flytting for meg også veldig snart av samme grunn som deg, tipper dette området ikke er verdt halvparten om 5-6 år, best å komme seg ut før det skjer. Anonymkode: 8f69b...67f 10
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Buhu at nordmenn er et tafatt folkeslag som villig har valgt å selge og flytte fra sine hjem og bydeler. Det er ikke som om de fikk en kniv på strupen da fraflyttingen startet. Anonymkode: 6b44d...eda 5
A-hunter Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nordmenn med lav inntekt stiller ikke noe dårligere i budrunden enn innvandrere med ditto lav inntekt. Hvis nordmenn var villige til å bo i Groruddalen, hadde vi ikke hatt dette problemet. Anonymkode: 1d5dd...a17 Er dette helt riktig? Det finnes ordninger som prioriterer innvandrere til bostøtte/lånegaranti i form av kommunale garantier via statlige ordninger som langt på vei underkjenner at en persons økonomi er den eneste faktoren i budrunden. 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det beviser vel bare at "vi skal selvfølgelig hjelpe alle og alle må komme hit, skulle bare mangle, det har vi råd til" ikke stikker så dypt så lenge man blir direkte påvirket selv. At så mange nordmenn, og politikere spesielt, ikke skjønner at dette er hverken bærekraftig eller sunt er et mysterium! "Det er fint å hjelpe, sånn på avstand altså, vil ikke ha de som naboer, da flytter jeg. Det problemet får noen andre ta." Jeg er mot innvandring fra ikke-vestlige land og bor ikke i Oslo, vurderer likevel å flytte fra her jeg bor nå. Det var et fint nabolag for førstegangskjøpere for 15 år siden. Nå begynner den demografiske endringen å ta form her også. Jeg vil flytte før det påvirker boligprisene for mye. Anonymkode: d3bdd...1ac Okei, så da flytter du villig og etter deg kan det komme en utenlandsk familie og det igjen bidrar til at du er med på endre demografien i ditt nabolag. Da er det ikke så mye å syte for da? Anonymkode: bec40...c54 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Jeg og familien bor på stovner, trives kjempegodt. Har ikke opplevd noe negativt i det hele tatt. Hadde unge norske boligjaktere vurdert dette stedet istedenfor løkka og stua så hadde de kommet inn på boligmarkedet og fått en ganske romslig leilighet. Just sayin. Anonymkode: 75ff1...524 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Buhu at nordmenn er et tafatt folkeslag som villig har valgt å selge og flytte fra sine hjem og bydeler. Det er ikke som om de fikk en kniv på strupen da fraflyttingen startet. Anonymkode: 6b44d...eda Dette vet du ingenting om. Kan godt hende de valgte å flytte da de så hvilken voldskultur de fikk med å gjøre, kan også godt hende noen av dem ble utsatt for vold fra innvandrere. Det er slettes ikke uvanlig. Anonymkode: d5a3a...b68 17
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Jeg bor i en liten blokk sentralt i Oslo som kan klassifiseres som ett bedre strøk, og det virker som det er få innvandrere her. Jeg betalte mange millioner for leiligheten, og blir ganske provosert at kommunen leier en av leilighetene her. Her skal det stues inn familier som ikke har noen kjennskap til norske normer og regler. Ikke gjør det bedre med prisene heller. Ser at de siste 20 årene i området har blitt flere og flere innvandrere som flyttes til bedre strøk. Strøk som jeg og kjæresten min aldri har råd å bo på. Anonymkode: bd227...b3e 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 A-hunter skrev (20 minutter siden): Offisielt: 34% Uoffisielt: 46% Problemet med statistikk på dette er at man ikke teller 2. generasjons innvandrere som innvandrere. Derfor blir alle tall feil og man må regne seg bakover fra den etniske befolkningen (stabil). Faktum er at all befolkningsvekst i Norge, og dermed også i Oslo, er drevet kun av innvandring. Tviler ikke. En på jobben er 3. generasjons innvandrer og "utgir seg" for å være like norsk som oss andre. Vet ikke jeg. Spiser ikke svin, ungen skal barberes på hodet dager etter fødsel, vennekretsen er pakistanske, pakistansk mann, pakistanske navn på barna, snakker "pakistaner norsk". pakistansk hjemme, id osv. Anonymkode: bd227...b3e 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå