AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg har en romantisk forestilling om at å sitte en lørdag ettermiddag og slapper av, setter på en vinylplate, og vips har man god stemning, hyggelig stemning i hjemmet. Musikken fyller stua... Har det noe for seg å begynne å kjøpe seg musikk i form av vinyl, og en liten platespiller? Ikke noe dyrt, ikke noe fancy, men dette for hyggens skyld? Noen som kan gi noen tips eller råd om det? Eller er det bare dumt å tenke sånn? Anonymkode: 60025...5be
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Vel kona mi tenkte det samme som deg og hun skulle begynne å samle på plater og kjøpe seg platespiller. Vi er begge mellom 40-45 år gamle. Jeg tenkte ikke noe særlig om det ,jeg levde med LP når jeg var ung ,så kom CD ,så MP3 osv... Jeg følte ikke noen nostalgi der eller noe sånt. Uansett jeg stoppa ikke henne eller noe ,hvis hun vil så blir det opp til henne. Vi har også fult fungerende audio anlegg i stua og på kjøkkenet så det er ikke sånn at hun kan ikke kose seg med musikken. Så kjøpte hun spilleren ,kanskje 1 år siden nå. Denne ble brukt akkurat 1 gang og det var når den kom i huset. Jeg spurte ett par ganger hva skjer med spilleren og har vi noen nye plater på vei i posten ,ja ,whatever ,sier hun. Men du TS ,har du lyst så gjør det ! Anonymkode: 88b6e...cc6
Jdz Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Go for it! Begynte å samle igjen for 7-8 år siden. Jeg bruker fortsatt streaming mye, men det blir noe annet å bruke platespilleren. Som regel bruker jeg den når jeg skal høre på musikk og ikke gjøre noe annet. Plukker fram noen plater fra samlingen, tar med et glass vin og lytter til musikken mens jeg blar i coverne som ofte er veldig flotte og forseggjorte på nye produksjoner.
Gjest TheCatLady Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Ja, jeg synes det er gir en spesiell atmosfære og følelse av musikk på vinyl. Jeg har noen plater selv, men ikke platespiller for øyeblikket. Ønsker å kjøpe det. Liker den lyden når stiften treffer platen og at det er litt knitring. Det er veldig koselig og nostalgisk. Jeg tenker at om platespilleren står klar til bruk så er det enklere å bruke den enn om den står bortgjemt eller det er noe styr for å få den i gang. Husker bare selv da jeg var sammen eksen så var det noe styr med å bytte ledninger og at vi måtte flytte på ting så da ble den sjeldent brukt
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Ja, tenkte å ha en fast plass til den, med platene lett tilgjengelige. Men nå lurer jeg på om det er så lurt mtp hvor dyrt det faktisk er. Er bare noe annet ved å «ha» musikken alltid tilgjengelig enn å måtte være avhengig av Internett for å høre. Litt godt med en internettfri dag iblant. Fant noen LP-er jeg ønsker meg, men en av de er flere hundre kroner dyre. Føles veldig spesielt da, å kunne ha en, trenger jo ikke så mange til å begynne med heller. Anonymkode: 60025...5be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå