AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hva tenker dere om det? Er det slik at dere virkelig gleder dere, koser dere sammen på visninger og med boligannonser osv? Kjenner du en form for sitrende forventning over å skulle bli samboer? Anonymkode: c572f...d43
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Følger denne, lurer på det samme. Jeg vil bli samboer med kjæresten min, og vi har blitt enige om det, men aner ikke hvor vi skal starte. Ser på det å flytte som en stor anstrengelse, og gruer meg til å måtte pakke, flytte møbler etc. Hvordan får folk dette til? 🤔 Anonymkode: ed262...374
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Når vi skulle flytte sammen første gang (leige) gikk det ganske greit. Vi var på et par tre visninger, pladask for den samme leiligheten som vi var heldige å få. Når vi skulle kjøpe derimot var det mye dårlig stemning😅 Hadde helt forskjellige forventninger og krav for hva som var viktig. Det typiske var at jeg forelsket meg pladask i en leilighet mens han var skeptisk.. det var bare EN leilighet vi begge to elsket å den smelte vi til på å kjøpte. Flytting er jo alltid stress, vi fikk god bærehjelp av venner. Så kan det jo bli uenigheter når man skal innrede, særlig visst man har en mann som har en sterk mening innad møbler og interiør(det har jeg, for å si det sånn😅). Bli enig om hvordan dere gjør det med økonomi/felles utgifter/vask og ryddig FØR dere flytter sammen. Selv om det kan virke logisk, er det ikke gitt at forventningene er like der heller :) Anonymkode: 600d7...a58
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Følger denne, lurer på det samme. Jeg vil bli samboer med kjæresten min, og vi har blitt enige om det, men aner ikke hvor vi skal starte. Ser på det å flytte som en stor anstrengelse, og gruer meg til å måtte pakke, flytte møbler etc. Hvordan får folk dette til? 🤔 Anonymkode: ed262...374 Slik er det her også. To boliger å selge og ikke minst kommer tvilen litt snikende.... gjør jeg det rette? Vil jeg leve med denne mannen resten av livet? Tvilen kommer nok pga jeg har vært gift tidligere og gikk etter 20 år. Vi skal ikke ha barn sammen da vi begge har voksne barn. Han er veldig klar, føler bare jeg «henger med» på en måte.... TS Anonymkode: c572f...d43
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik er det her også. To boliger å selge og ikke minst kommer tvilen litt snikende.... gjør jeg det rette? Vil jeg leve med denne mannen resten av livet? Tvilen kommer nok pga jeg har vært gift tidligere og gikk etter 20 år. Vi skal ikke ha barn sammen da vi begge har voksne barn. Han er veldig klar, føler bare jeg «henger med» på en måte.... TS Anonymkode: c572f...d43 Ok, ser den. Jeg har ikke noen tvil når det gjelder forholdet; han er den store kjærligheten, og er ikke noe jeg heller vil enn å våkne opp til han hver morgen. Men, jeg orker ikke tanken på alt det praktiske som venter med å flytte inn i ny bolig. For vår del, så skal jeg selge min bolig, og så kjøper vi en felles. Han skal beholde sin bolig foreløpig, fordi vi har det greit nok økonomisk til at vi ikke trenger å selge begge -og fordi vi skal bo i byen jeg bor i pga. barna mine som går på skole. Likevel, masse praktisk og jeg gruer meg til det. Anonymkode: ed262...374
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva tenker dere om det? Er det slik at dere virkelig gleder dere, koser dere sammen på visninger og med boligannonser osv? Kjenner du en form for sitrende forventning over å skulle bli samboer? Anonymkode: c572f...d43 Nå har jo samboer og jeg blitt samboere, men jeg husker godt hvordan det føltes. vi gledet oss enormt! Vi flyttet sammen etter ca 10 måneder, og det var deilig å endelig skulle begynne livet sammen ordentlig. Vi var relativt trygge på hverandre på den tiden, og hadde allerede tilbringe mye tid sammen, slik at vi visste at vi ville fungere godt sammen i en bosituasjon og. Vi gikk ikke på visninger og slikt da, samboer solgte huset sitt, å flyttet til meg. Jeg hadde skyhøye forventinger ved å flytte sammen, og disse ble innfridd. Jeg visste fra før av at han var en ryddig og ordentlig mann (ryddig hjem er viktig for meg), og jeg visste at han hadde orden i økonomien. Vi ler mye sammen, og har nå bare enda bedre tid til å tilbringe tid sammen (vi har hver vår hobby på utsiden av hjemmet + jobb, så blir allikvel ikke alt for mange timer på en dag). Anonymkode: 229f5...f5d 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Jeg flyttet inn til han, i hans eide leilighet. Jeg er glad for det, jeg ville ikke likt å forplikte meg til å teste å bo sammen ved å ha kjøpt før vi hadde bodd sammen Det koster MYE penger å komme seg ut av en leilighet om forholdet ikke varer. Vi kjøpte bolig sammen etter et år i hans leilighet, da var vi helt komfortable og visste at det var oss (forlovet) Anonymkode: e74dd...617 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Vi drømte og planla i et år før vi endelig kunne flytte sammen (hadde da vært sammen i to år men bodde på hver vår kant av landet). Vi hadde jo snakket om det meste i løpet av året fra vi bestemte oss for å flytte til vi kunne gjøre det, og visste derfor hva vi gikk til mtp vaner og rutiner, husarbeid, økonomi osv. Veldig gøy å kunne gå på visninger sammen, se for oss fremtiden. Vi valgte bevisst å finne et nytt sted sammen, i min hjemby. Nå er det tre år siden, og jeg blir nesten ikke vant til hvor lett det er å bo sammen med ham. Har ikke tvilt på forholdet et sekund, og elsker hverdagen min sammen med ham. Anonymkode: cd0bf...db0
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Vi var fullstendig avslappet. Jeg bodde i praksis hos han hver helg fra da vi traff hverandre. Han flyttet inn hos meg to måneder mellom studier og jobb. Så pendlet vi ett års tid. Jeg flyttet inn i hans leilighet noen måneder. Så bodde jeg i utlandet gjennom jobben et års tid. Flyttet sammen i utleieleilighet (var vel mulig første vi valgte sammen), kjøpte leilighet. Så pendling igjen, men beholdt jo da leiligheten. Null stress. Og hadde virkelig prøvd ut forholdet før vi smalt til med hus, familie, og full pakke 😀 Om jeg skulle startet på nytt nå ville jeg garantert valgt særbo en god del år, mulig til det var på tide med en seniorleilighet. Har sett alt for mange venninner gå på en solid smell, fordi et forhold med "bagasje" alltid fører med seg mange utfordringer. Anonymkode: ad851...4e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå