AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Ved skilsmisse hvor man har blitt kjøpt ut av boligen, kan man på et senere tidspunkt kjøpe denne boligen av eksen igjen? Altså da har man stått som eier tidligere, men det har kanskje ikke noe å si? Jeg hadde ikke høy nok inntekt til å sitte med boligen, så jeg er kjøpt ut av den, men leier den nå av min eks (dårlig leiemarked her vi bor), men jeg ønsker på et senere tidspunkt å kanskje kjøpe denne boligen. Anonymkode: cdb99...6b8
Kristin70 Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Det er ingenting i veien for at du kan kjøpe denne boligen.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Det kan du. Du kan kjøpe, selge, kjøpe den igjen så mange ganger du vil. Anonymkode: 2ad14...c92
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Klart du kan, men eksen din kan selvsagt da den prisen hun ønsker (som kan slå ut begge veier, alt etter hva slags forhold dere har). Du har ikke noen rett til å kjøpe den tilbake til den prisen dere brukte da du ble kjøpt ut (men mindre dere avtalte det på det tidspunktet). Anonymkode: 33e88...468
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Selvfølgelig kan du kjøpe den tilbake, men det er jo helt og fullstendig opp til exen om han/hun ønsker å selge til deg og til hvilken pris. Det er jo som en hvilken som helst annen bolig du har lyst til å kjøpe. Anonymkode: 5c04e...f48
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig kan du kjøpe den tilbake, men det er jo helt og fullstendig opp til exen om han/hun ønsker å selge til deg og til hvilken pris. Det er jo som en hvilken som helst annen bolig du har lyst til å kjøpe. Anonymkode: 5c04e...f48 Ja det vet jeg. Den biten går nok greit, da han i utgangspunktet ønsket at jeg skulle få beholde boligen. Anonymkode: cdb99...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå