AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Har hørt litt forskjellig, men hvordan opplevde DU det. Noen spørsmål jeg har. Er det vondt å ta testen, hvordan gjorde de det med deg når du tok testen? Får jeg karantene hvis jeg ikke har Corona virus? Det jeg lurer mest på er: Får jeg svar samme dag som jeg blir testet? Jeg håper virkelig at jeg ikke er smittet.😭 Anonymkode: 015ba...191
DrueSmoothie Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg har tatt denne testen noen ganger tidligere, ikke ifm Covid, men bla kyssesyken. Og nei, det er ikke vondt. Ja det er litt ubehagelig og det kjennes ut som om den pinnen er langt bak i hjernen, men det er fort gjort Så det er ikke noe å grue seg for! Har du fått beskjed om at du er i karantene som nærkontakt? I så fall vil du forbli i karantene uansett testresultat. Dersom du IKKE har fått beskjed om at du er ansett som nærkontakt, så er du vel, så vidt jeg vet, ikke i karantene lengre enn til testen er negativ så vidt jeg vet. Men om jeg forstår rett så har du fått beskjed om at du må ta test fordi du er nærkontakt? De fleste får svar neste dag, mens noen får samme dag og andre igjen må vent 2 dager. Det kommer helt an på kapasiteten på laboratoriet vs antall tester som skal analyseres. Sjansen for at du er smittet er heldigvis liten, men det er greit å sjekke så du ikke evt smitter flere LYKKE TIL! 1
mlifjeld Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Siden du har vært i kontakt med en som har korona skal du i karantene med en gang. Og den varer i 10 dager uansett om du tester negativt. (er over et halvt år siden jeg hadde korona så ant dager kan ha endret seg) De nye mutasjonen gir først positiv test og symptomer mye senere enn den tidligere utgaven av korona, så det er viktig at folk faktisk følger karantenereglene..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Du skal være i isolasjon frem til du har fått negativt resultat. Deretter skal du være i karantene dersom du er nærkontakt. Tester du positivt, må du isoleres. Testen er ikke ille, bare ubehagelig. Syns det hjelper å puste ut når de stapper pinnen i nesen. Jeg fikk svar 4-5 timer etter test siden jeg jobber på et sykehus, men her jeg bor har venner av meg fått svar samme dag. Det er vel litt avhengig av hvor du bor, men du kan regne med innen 1-2 dager. Anonymkode: 3fac5...bcb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Hør spesifikt med de der du skal ta testen, Men om det var en nærkontakt, så ser det ut til at du skal i karantene. Samboer har tatt testen flere ganger, litt ubehagelig bare, ikke vond, sier han. Ønsker deg lykke til ❤ Anonymkode: 8027d...195
zemer Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Du kan etter neg test gå ut av karantene før, mener det var på dag 7. Dette fikk vi mail om fra kommunelegen denne uka etter nok en smittet nærkontakt. Som nærkontakt er du i karantene fra du får den beskjeden. Testen er ikke vond synes jeg, har tatt den 3 ganger nå, men ubehagelig. Den er rask å ta. Vi fikk nå tilbud om hurtig test da får du svar innen en time. De tar også den vanlige testen samtidig, men den hurtige gir en indikasjon. Svar er fra 1 til 3 dager, vi fikk svaret samme kveld. Har du ikke allerede blitt oppringt av smittesporingsteamet?
Anbefalte innlegg