AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hei nå har det seg slik at jeg aldri har likt brudekjoler, uansett farge eller fasong😬 tenker å bruke noe annet, men alt skal selvfølgelig avhenge av farge osv...noe jeg er litt stikk i strid med vi skal gifte oss på rådhuset med kun vitner og barn tilstede, og vi er ikke så veldig «fin» av oss noen av oss har en fin kjole jeg brukte i ett bryllup en gang, men regner med det kommer kommentarer som «du kan ikke bruke den fordi det er blomster på den» og «den har for mye svart» er litt lei av at slikt må «passe» for alle andre, og ikke de det gjelder kjenner ei som brukte svart kjole på bryllupet sitt, og nei, hun er ikke djevelen selv dere som ikke brukte brudekjole, eller bunad, hvilken kjole brukte dere? Anonymkode: 80aa4...27d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg brukte brudekjole, men kunne fint giftet meg i en fin "vanlig" kjole. Velg noe du er komfortabel med Anonymkode: 99ec3...24d 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Jeg kjøpte en fin og klassisk sommerkjole fra en kjent designer. En kjole jeg fint kunne har brukt mange ganger senere, hadde det ikke vært for at den under feiringen fikk en diger flekk som dessverre ikke gikk bort. Anonymkode: fb275...267 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Jeg kjøpte meg en rosa blondekjole på HM, den var utrolig fin. Denne: https://www2.hm.com/no_no/productpage.0751936002.html?gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bxAsKDO5i7_FTetrgX1BjlACAFg7b_WBLxnC-i-AXHccF73UEkpvNkaAiVQEALw_wcB Anonymkode: 6173d...39b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Om du har en bunad så kan du gifte deg i den også. Det er din dag og det er opp til deg hva du vil ha på deg. Har selv vært gift tidligere og hvis det skulle forekomme at jeg gifter meg på nytt, så blir det nok bunaden valget. Anonymkode: 2fc9b...3bd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du har en bunad så kan du gifte deg i den også. Det er din dag og det er opp til deg hva du vil ha på deg. Har selv vært gift tidligere og hvis det skulle forekomme at jeg gifter meg på nytt, så blir det nok bunaden valget. Anonymkode: 2fc9b...3bd Er ikke så gla i bunaden min😅 mer ikke så kresen selv, men orker ikke diskusjoner om hva jeg skal ha på meg, eller hva jeg hadde på meg, med andre mer litt sånn samfunnet, man skal gi kritikk til alt man kan gi kritikk til...ingen som tenker på at vedkommende kanskje blir såret er vel viktigere med bygdesladder Anonymkode: 80aa4...27d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Noen eksempler fra Zalando på kjoler. NATALIA MIDI DRESS - Cocktailkjole 629,00 kr https://www.zalando.no/tfnc-natalia-midi-dress-cocktailkjole-new-mauve-tf121c0lv-i11.html RIRI MIDI - Cocktailkjole 829,00 kr https://www.zalando.no/lace-and-beads-riri-midi-cocktailkjole-nude-ls721c05r-j11.html Anonymkode: 2fc9b...3bd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Skulle jeg giftet meg i rådhuset hadde jeg ikke brukt brudekjole uansett, selv om jeg elsker brudekjoler. Da hadde jeg heller gått for en sin lang selskapskjole. Og uansett så må du jo velge det du liker Anonymkode: 72bd4...939 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Du kan omså komme i joggebuksa og gifte deg i den. Disse ‘reglene’ for brudekjole er gammeldags og utgått på dato. Ha på deg det du vil, en blomstrete sort kjole er faktisk lov. Anonymkode: 71e6d...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Giftet meg i bunad for noen uker siden, så det er også en mulighet hvis du trives i bunad altså. Anonymkode: 882cd...f8b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: dere som ikke brukte brudekjole, eller bunad, hvilken kjole brukte dere? Anonymkode: 80aa4...27d Hadde bare vanlig (for os) tøy på - jeans og genser (eller fleece, husker ikke?). Anonymkode: d0e36...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.38): Hei nå har det seg slik at jeg aldri har likt brudekjoler, uansett farge eller fasong😬 tenker å bruke noe annet, men alt skal selvfølgelig avhenge av farge osv...noe jeg er litt stikk i strid med vi skal gifte oss på rådhuset med kun vitner og barn tilstede, og vi er ikke så veldig «fin» av oss noen av oss har en fin kjole jeg brukte i ett bryllup en gang, men regner med det kommer kommentarer som «du kan ikke bruke den fordi det er blomster på den» og «den har for mye svart» er litt lei av at slikt må «passe» for alle andre, og ikke de det gjelder kjenner ei som brukte svart kjole på bryllupet sitt, og nei, hun er ikke djevelen selv dere som ikke brukte brudekjole, eller bunad, hvilken kjole brukte dere? Anonymkode: 80aa4...27d Bruk det du vil, det er jo du som bestemmer hva du vil ha på deg. Jeg brukte bukse, en pyntet topp og blazer 😊 Anonymkode: a7c4e...421 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Jeg giftet meg borgerlig på en norsk ambassade i utlandet, iført en lys rosa kjole med store blomster på. Veldig enkelt snitt, veldig fin, gikk ned til knærne. Kjøpte den på salg til 600,- kr i 2002. Anonymkode: 2d519...715 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.38): Hei nå har det seg slik at jeg aldri har likt brudekjoler, uansett farge eller fasong😬 tenker å bruke noe annet, men alt skal selvfølgelig avhenge av farge osv...noe jeg er litt stikk i strid med vi skal gifte oss på rådhuset med kun vitner og barn tilstede, og vi er ikke så veldig «fin» av oss noen av oss har en fin kjole jeg brukte i ett bryllup en gang, men regner med det kommer kommentarer som «du kan ikke bruke den fordi det er blomster på den» og «den har for mye svart» er litt lei av at slikt må «passe» for alle andre, og ikke de det gjelder kjenner ei som brukte svart kjole på bryllupet sitt, og nei, hun er ikke djevelen selv dere som ikke brukte brudekjole, eller bunad, hvilken kjole brukte dere? Anonymkode: 80aa4...27d Virker som du tror at alle andre er veldig opptatt av hva du har på deg under vielsen? De fleste gir nok beng. Bare ta noe du selv synes passer. Anonymkode: 35d27...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 Sånn apropos, svart brudekjole var helt vanlig før. Bestemoren min har svart kjole på brudebildet deres. Før i tiden kjøpte man kjole til å gifte seg i som også kunne brukes som penkjole i mange år framover. Svarte og mørkeblå kjoler var veldig populære som brudekjoler, fordi de var så anvendelige som penkjole senere. Men uansett, blås i hva folk måtte mene og gift deg i det du vil. Anonymkode: 9c5b3...929 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Jeg giftet meg i jeans, blomstrete bluse og skinnjakke 💕 Anonymkode: 72030...5b7 2
Maleficenta Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.38): Hei nå har det seg slik at jeg aldri har likt brudekjoler, uansett farge eller fasong😬 tenker å bruke noe annet, men alt skal selvfølgelig avhenge av farge osv...noe jeg er litt stikk i strid med vi skal gifte oss på rådhuset med kun vitner og barn tilstede, og vi er ikke så veldig «fin» av oss noen av oss har en fin kjole jeg brukte i ett bryllup en gang, men regner med det kommer kommentarer som «du kan ikke bruke den fordi det er blomster på den» og «den har for mye svart» er litt lei av at slikt må «passe» for alle andre, og ikke de det gjelder kjenner ei som brukte svart kjole på bryllupet sitt, og nei, hun er ikke djevelen selv dere som ikke brukte brudekjole, eller bunad, hvilken kjole brukte dere? Anonymkode: 80aa4...27d Keg føler at Det er litt slik at når man gifter sehr på rådhuset er Det ikke så nøye hva klær man bruker. Vet on flere som har giftet seg på rådhuset som bare har pynta seg Lett og Hatt en vanlig fin kjole på. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Virker som du tror at alle andre er veldig opptatt av hva du har på deg under vielsen? De fleste gir nok beng. Bare ta noe du selv synes passer. Anonymkode: 35d27...3fd Ehm, det er faktisk ganske vanlig at folk blander seg i sånne ting, særlig familie men også venninner. Anonymkode: 9c5b3...929 1
Duff Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 På rådhuset går folk i de rareste klær så en klassisk hvit brudekjole hadde jeg aldri brukt penger på hvis jeg skulle giftet meg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå