Gå til innhold

Gifte seg uten brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

nå har det seg slik at jeg aldri har likt brudekjoler, uansett farge eller fasong😬

tenker å bruke noe annet, men alt skal selvfølgelig avhenge av farge osv...noe jeg er litt stikk i strid med

vi skal gifte oss på rådhuset med kun vitner og barn tilstede, og vi er ikke så veldig «fin» av oss noen av oss

har en fin kjole jeg brukte i ett bryllup en gang, men regner med det kommer kommentarer som «du kan ikke bruke den fordi det er blomster på den» og «den har for mye svart» 

er litt lei av at slikt må «passe» for alle andre, og ikke de det gjelder

kjenner ei som brukte svart kjole på bryllupet sitt, og nei, hun er ikke djevelen selv

dere som ikke brukte brudekjole, eller bunad, hvilken kjole brukte dere?

Anonymkode: 80aa4...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte brudekjole, men kunne fint giftet meg i en fin "vanlig" kjole. Velg noe du er komfortabel med

Anonymkode: 99ec3...24d

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøpte en fin og klassisk sommerkjole fra en kjent designer. En kjole jeg fint kunne har brukt mange ganger senere, hadde det ikke vært for at den under feiringen fikk en diger flekk som dessverre ikke gikk bort. 

Anonymkode: fb275...267

• Liker 1
Skrevet

Om du har en bunad så kan du gifte deg i den også. Det er din dag og det er opp til deg hva du vil ha på deg. Har selv vært gift tidligere og hvis det skulle forekomme at jeg gifter meg på nytt, så blir det nok bunaden valget.

Anonymkode: 2fc9b...3bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om du har en bunad så kan du gifte deg i den også. Det er din dag og det er opp til deg hva du vil ha på deg. Har selv vært gift tidligere og hvis det skulle forekomme at jeg gifter meg på nytt, så blir det nok bunaden valget.

Anonymkode: 2fc9b...3bd

Er ikke så gla i bunaden min😅 

mer ikke så kresen selv, men orker ikke diskusjoner om hva jeg skal ha på meg, eller hva jeg hadde på meg, med andre 

mer litt sånn samfunnet, man skal gi kritikk til alt man kan gi kritikk til...ingen som tenker på at vedkommende kanskje blir såret

er vel viktigere med bygdesladder

Skrevet

Skulle jeg giftet meg i rådhuset hadde jeg ikke brukt brudekjole uansett, selv om jeg elsker brudekjoler. Da hadde jeg heller gått for en sin lang selskapskjole. Og uansett så må du jo velge det du liker 

Anonymkode: 72bd4...939

• Liker 1
Skrevet

Du kan omså komme i joggebuksa og gifte deg i den. 

Disse ‘reglene’ for brudekjole er gammeldags og utgått på dato. 

Ha på deg det du vil, en blomstrete sort kjole er faktisk lov.  

Anonymkode: 71e6d...e6a

• Liker 1
Skrevet

Giftet meg i bunad for noen uker siden, så det er også en mulighet hvis du trives i bunad altså. 

Anonymkode: 882cd...f8b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde bare vanlig (for os) tøy på - jeans og genser (eller fleece, husker ikke?). 

Anonymkode: d0e36...a1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.38):

Hei

nå har det seg slik at jeg aldri har likt brudekjoler, uansett farge eller fasong😬

tenker å bruke noe annet, men alt skal selvfølgelig avhenge av farge osv...noe jeg er litt stikk i strid med

vi skal gifte oss på rådhuset med kun vitner og barn tilstede, og vi er ikke så veldig «fin» av oss noen av oss

har en fin kjole jeg brukte i ett bryllup en gang, men regner med det kommer kommentarer som «du kan ikke bruke den fordi det er blomster på den» og «den har for mye svart» 

kjenner ei som brukte svart kjole på bryllupet sitt, og nei, hun er ikke djevelen selv

Bruk det du vil, det er jo du som bestemmer hva du vil ha på deg. Jeg brukte bukse, en pyntet topp og blazer 😊

Anonymkode: a7c4e...421

• Liker 1
Skrevet

Jeg giftet meg borgerlig på en norsk ambassade i utlandet, iført en lys rosa kjole med store blomster på. Veldig enkelt snitt, veldig fin, gikk ned til knærne. Kjøpte den på salg til 600,- kr i 2002.

Anonymkode: 2d519...715

• Liker 1
Skrevet

Hei

Virker som du tror at alle andre er veldig opptatt av hva du har på deg under vielsen? De fleste gir nok beng. Bare ta noe du selv synes passer. 

Anonymkode: 35d27...3fd

• Liker 1
Skrevet

Sånn apropos, svart brudekjole var helt vanlig før. Bestemoren min har svart kjole på brudebildet deres. Før i tiden kjøpte man kjole til å gifte seg i som også kunne brukes som penkjole i mange år framover. Svarte og mørkeblå kjoler var veldig populære som brudekjoler, fordi de var så anvendelige som penkjole senere. 

Men uansett, blås i hva folk måtte mene og gift deg i det du vil.

Anonymkode: 9c5b3...929

• Liker 1
Skrevet

Jeg giftet meg i jeans, blomstrete bluse og skinnjakke 💕

Anonymkode: 72030...5b7

• Liker 2
Skrevet

Hei

Keg føler at Det er litt slik at når man gifter sehr på rådhuset er Det ikke så nøye hva klær man bruker. Vet on flere som har giftet seg på rådhuset som bare har pynta seg Lett og Hatt en vanlig fin kjole på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Virker som du tror at alle andre er veldig opptatt av hva du har på deg under vielsen? De fleste gir nok beng. Bare ta noe du selv synes passer. 

Anonymkode: 35d27...3fd

Ehm, det er faktisk ganske vanlig at folk blander seg i sånne ting, særlig familie men også venninner. 

Anonymkode: 9c5b3...929

• Liker 1
Skrevet

På rådhuset går folk i de rareste klær så en klassisk hvit brudekjole hadde jeg aldri brukt penger på hvis jeg skulle giftet meg der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...