Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i uke 38 og merket de siste dagene jeg ikke føler meg nevneverdig bra. Jeg fikk påvist lavt jernnivå for noen mnd siden og har gått på det, jeg måtte doble dosen og det hjalp litt, men er fortsatt lavt. 

Jeg vet ikke om det er pga jernet eller lavt blodsukker, men jeg føler meg svak og "susete" i hodet, typ kald og at det prikker, er helt bleik. Jeg har ingen energi og kjenner jeg må sette meg og ofte legge meg ned, må sove på dagen. Jeg orker å levere barnet i bhg, dra hjem, sove og gjøre én husarbeid ting før jeg drar og henter barnet, og vi blir bare sittende frem til mannen min kommer hjem. 

Hver gang jeg reiser meg får jeg også ganske intense, men ikke vonde, kynnere. Får masse press i underlivet 😅 

Skal til legen etter helgen, men jeg bare er så sliten er det noen som veit hva det er, er det flere som opplever det slik? Hva hjelper? 

Anonymkode: 8f139...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik selv og er bare i uke 32.

Anonymkode: f3134...a78

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har det slik selv og er bare i uke 32.

Anonymkode: f3134...a78

Uff 😕 håper det er forbigående. Passer du på å spise nok? 

Skrevet

Jeg lå og så på serier hver eneste dag i sengen fra permisjonstiden til fødsel.

Hva forventer dere av kroppene deres som høygravide egentlig...?

Anonymkode: 08f11...5fa

Skrevet

Uke 38 her og, og null energi. Jeg føler meg ikke susete eller syk da, bare sliten konstant. Tenker vi bare får hvile, spise,  og plutselig er vi i mål 😊 

Anonymkode: 9407a...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lå og så på serier hver eneste dag i sengen fra permisjonstiden til fødsel.

Hva forventer dere av kroppene deres som høygravide egentlig...?

Jeg forventer ikke en dritt. Jeg vet at dette mest sannsynligvis er normalt, men det hadde vært fint om noen kom med noen tips hva som kan hjelpe mot det 🙃 for kanskje det er noe som  hjelper som jeg ikke har tenkt på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uke 38 her og, og null energi. Jeg føler meg ikke susete eller syk da, bare sliten konstant. Tenker vi bare får hvile, spise,  og plutselig er vi i mål 😊 

Er det noe spesielt du føler hjelper å spise? Jeg har ikke matlyst og spiser usunt mellom frokost og middag.. 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det noe spesielt du føler hjelper å spise? Jeg har ikke matlyst og spiser usunt mellom frokost og middag.. 😅

Null matlyst her og 😄 ingenting spesielt som frister å spise, men får alltids i meg noe. Steker noen rundstykker med gulost og paprika ofte 😄 Og saftis spiser jeg masse av! Haha.. blir endel usunt her også, jeg spiser det som frister der og da. Men om det hjelper med energien vet jeg ikke. Det får meg gjennom dagene 😂 Er SÅ LEI av denne graviditeten at jeg får lyst til å grine 😂

Skrevet

Det var i uke 38 min kropp sa takk for seg. Den første uka av permisjonen var jeg fortsatt i veldig god fysisk form, men i uke 38 ble jeg kjempesliten og alt føltes veldig tungt, selv om jeg hadde liten mage til å være høygravid. Det er vel egentlig ikke annet å forvente enn at kroppen er ganske ferdig så nærme termin? 

Anonymkode: 8fbbb...0bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg forventer ikke en dritt. Jeg vet at dette mest sannsynligvis er normalt, men det hadde vært fint om noen kom med noen tips hva som kan hjelpe mot det 🙃 for kanskje det er noe som  hjelper som jeg ikke har tenkt på. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du har jo svaret ditt her. Spis bedre, så får du det litt bedre. Kan være du har fått svangerskapsdiabetes siden du er såpass uvel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Null matlyst her og 😄 ingenting spesielt som frister å spise, men får alltids i meg noe. Steker noen rundstykker med gulost og paprika ofte 😄 Og saftis spiser jeg masse av! Haha.. blir endel usunt her også, jeg spiser det som frister der og da. Men om det hjelper med energien vet jeg ikke. Det får meg gjennom dagene 😂 Er SÅ LEI av denne graviditeten at jeg får lyst til å grine 😂

Saftis høres godt ut 😊 her er det ristet brød med banan hver morgen og oboy. Ellers blir det veldig mye appelsinjuice, brus (helst sukkerfri), og annen drikke.. Vurderer å kjøpe saft etterpå, det er veldig godt hvis jeg har kullsyrevann 😍

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var i uke 38 min kropp sa takk for seg. Den første uka av permisjonen var jeg fortsatt i veldig god fysisk form, men i uke 38 ble jeg kjempesliten og alt føltes veldig tungt, selv om jeg hadde liten mage til å være høygravid. Det er vel egentlig ikke annet å forvente enn at kroppen er ganske ferdig så nærme termin? 

Anonymkode: 8fbbb...0bd

Uansett magestørrelse, det ble tungt for kroppen din, og da må du lytte 😊 denne gangen er magen min diger, og siden jeg ikke er så stor fra før, så synes det ekstra godt. Heldigvis varer det ikke evig, men det føles veldig lenge. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har jo svaret ditt her. Spis bedre, så får du det litt bedre. Kan være du har fått svangerskapsdiabetes siden du er såpass uvel.

Følte liksom jeg har spist greit, men får sjekke det ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Saftis høres godt ut 😊 her er det ristet brød med banan hver morgen og oboy. Ellers blir det veldig mye appelsinjuice, brus (helst sukkerfri), og annen drikke.. Vurderer å kjøpe saft etterpå, det er veldig godt hvis jeg har kullsyrevann 😍

Uansett magestørrelse, det ble tungt for kroppen din, og da må du lytte 😊 denne gangen er magen min diger, og siden jeg ikke er så stor fra før, så synes det ekstra godt. Heldigvis varer det ikke evig, men det føles veldig lenge. 

Oboy og Pepsi Max her og! 😍 Er egentlig først på kvelden jeg får lyst på mat, men da blir det et helvete med halsbrann, så prøver å unngå å spise da.  Jeg har egentlig bare kapitulert jeg, gitt opp 😄 Spiser litt hvis jeg får lyst, og ligger mest i senga og glor ellers. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du skrev jo akkurat du spiser usunt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mellom måltidene, skrev hun. Så hun får vel i seg litt næring til måltidene da :) Uansett tenker jeg det er normalt og helt OK at ikke salater og rugbrød er det som frister mest når man er i ferd med å føde når som helst :)  

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg mener mellom måltidene. Nå er ikke frokosten særlig sunn den heller. Det er en halv liter oboy vi snakker her😂

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oboy og Pepsi Max her og! 😍 Er egentlig først på kvelden jeg får lyst på mat, men da blir det et helvete med halsbrann, så prøver å unngå å spise da.  Jeg har egentlig bare kapitulert jeg, gitt opp 😄 Spiser litt hvis jeg får lyst, og ligger mest i senga og glor ellers. 

Klarer ikke spise på kveldene, blir litt te kanskje og litt frukt, er som regel stappa etter middagen 😊 det er på dagen det er verst, for jeg er så trøtt og slapp at jeg ikke orker å lage noe og ingenting frister. Da er ofte sjokolade og brus det som går ned 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...