Gå til innhold

Hvor lenge bør barn bruke egen sjampo og såpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 4-åring som bruker sjampo tilpasset barn, og lurer på når det er "greit" å slutte med dette og de kan bruke min? 

Hele familien har gått over til parfymeri og mild dusjsåpe, så da føler jeg det ikke trengs egen såpe.

Hva tenker du? 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, om dere bruker parfymefri såpe så trengs det nok ikke egen, men det er ikke noe i veien for å bruke det heller. Gjør som det passer dere. :)

9-åringen min bruker fortsatt egen sjampo fordi han vil ha en som ikke svir i øynene. (Vi voksne bruker ikke parfymefri.)

Anonymkode: 1c82d...b92

• Liker 1
Skrevet

Om dere bruker parfymefri sjampo og såpe er det ingen grunn til at ikke barnet kan bruke det samme. Det er ikke nødvendig med egne barneprodukter til barn, så lenge det de bruker er parfymefritt og fritt for parabener og andre hormonforstyrrende stoffer.

Skrevet
Arkana skrev (18 minutter siden):

Om dere bruker parfymefri sjampo og såpe er det ingen grunn til at ikke barnet kan bruke det samme. Det er ikke nødvendig med egne barneprodukter til barn, så lenge det de bruker er parfymefritt og fritt for parabener og andre hormonforstyrrende stoffer.

Ja, det tenker jeg også egentlig. Såpa er grei, men akkurat sjampoen jeg bruker pleier å være med parfyme. Så derfor egen sjampo foreløpig. Hvor gamle kan de være når de kan bruke produkter med parfyme? 😊

Skrevet

Det er vel anbefalt at barn ikke bruker parfymerte produkter i det hele tatt, men så kan man jo spørre seg selv hvordan de definerer et barn i denne sammenheng. Gjelder det alle under 18, under ungdomsalder, under skolealder? Personlig ønsker jeg å vente så lenge som mulig, det er jo både unødvendig og kan være helseskadelig. 8- og 10-åringen bruker fremdeles uparfymerte produkter mens 12-åringen såvidt har begynt med parfymert sjampo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...