Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi er ikke aktive prøvere, men skjer det så skjer det.

Mensen er 6 dager sein og har aldri vært sein før, tok graviditetstest i går som var tydelig negativ. Ingen tegn til at mensen skal komme med det første - bruker å ha skikkelige murringer flere dager i forveien, men nå er det ingenting. Kan testen ha vært tatt for tidlig? Det er 22 dager siden siste ubeskyttet samleie. Er i følge Flo-appen på dag 36 av syklus.  

Anonymkode: 45851...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, vi er ikke aktive prøvere, men skjer det så skjer det.

Mensen er 6 dager sein og har aldri vært sein før, tok graviditetstest i går som var tydelig negativ. Ingen tegn til at mensen skal komme med det første - bruker å ha skikkelige murringer flere dager i forveien, men nå er det ingenting. Kan testen ha vært tatt for tidlig? Det er 22 dager siden siste ubeskyttet samleie. Er i følge Flo-appen på dag 36 av syklus.  

Det er ekstremt sjeldent at testen ikke slår ut så sent. Så du er nok ikke gravid. Helt normalt at syklusen kan tulle noen ganger. De fleste opplever det en gang i blandt, selvom syklusen er stabil til vanlig.

Anonymkode: 39457...6a7

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Ja jeg trodde det samme. Stresser sikkert bare litt pga flytting og ny jobb.

Skrevet

Eggløsningen har vel vært seinere enn du forventet da, hvis du bare går ut ifra en app. Tid for eggløsning i syklusen kan forandre seg fra måned til måned. 

• Liker 1
Skrevet
Niny skrev (2 timer siden):

Eggløsningen har vel vært seinere enn du forventet da, hvis du bare går ut ifra en app. Tid for eggløsning i syklusen kan forandre seg fra måned til måned. 

Mulig. Gir det over helga. Har aldri vært så sein før, uansett hvor mye jeg har stresset.

Skrevet

Følger, er i akkurat samme situasjon selv.

Anonymkode: 05ab8...114

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig. Gir det over helga. Har aldri vært så sein før, uansett hvor mye jeg har stresset.

Må ikke nødvendigvis stresse for at eggløsningen blir forsinket. Det går an at kroppen prøver å slippe et egg men ikke får det til. Vil da prøve på nytt etter en liten stund. 

For noen måneder siden skjedde det med meg. Eggløsningsslim og alt rett før jeg pleier å få eggløsning, men testene forble negative. 

Prøver å bli gravid og temper for å bekrefte når eggløsning har vært. Den måneden hadde jeg ikke stresset noe. Hadde ferie og full avslapping i de dagene. Eggløsningen skjedde ikke før 1,5 uke senere. Da kom alle de andre tegnene på kroppen og tempen hoppet til værs som den gjør når EL har vært 😉

Mensen ble tilsvarende forsinket. Aldri hatt så lang syklus før, og hadde selv stresset om jeg ikke visste hvilken dag EL faktisk skjedde 😉

Skrevet
Niny skrev (5 timer siden):

Må ikke nødvendigvis stresse for at eggløsningen blir forsinket. Det går an at kroppen prøver å slippe et egg men ikke får det til. Vil da prøve på nytt etter en liten stund. 

For noen måneder siden skjedde det med meg. Eggløsningsslim og alt rett før jeg pleier å få eggløsning, men testene forble negative. 

Prøver å bli gravid og temper for å bekrefte når eggløsning har vært. Den måneden hadde jeg ikke stresset noe. Hadde ferie og full avslapping i de dagene. Eggløsningen skjedde ikke før 1,5 uke senere. Da kom alle de andre tegnene på kroppen og tempen hoppet til værs som den gjør når EL har vært 😉

Mensen ble tilsvarende forsinket. Aldri hatt så lang syklus før, og hadde selv stresset om jeg ikke visste hvilken dag EL faktisk skjedde 😉

Jøss, såpss! Får bare vente og se da. Aldri hørt om at den kan vere så mye forsinket 🙈

• Liker 1
Skrevet

Venter på mensen selv her. Er 38 dager siden sist. Jeg er også tatt test, og negativ. Vi fikk barn i oktober, har hatt to menstruasjonener etter det (des og jan), men den jeg skulle hatt i februar ser jeg ingenting foreløbig til..

Hører at syklusene kan være litt ustabil etter fødsel, stemmer dette?  Gjelder dette også for kvinner som ikke ammer? Noen som vet? 

Anonymkode: 06615...2fa

• 2 år senere...
Skrevet

Hei dere som skrev i denne tråden. Ble det mens eller graviditet?? :D

Anonymkode: cef61...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...