AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg har et par spørsmål vedrørende oppheng av taklampe på kjøkkenet. Jeg har skjønt det slik at så lenge lampa henger på krok, kan man koble den til i sukkerbiten selv, og det skal jeg nok få til. Men ledningen er alt for lang, og jeg får ikke plass til hele snurrepiperiet i koppen. Kan man klippe av det overflødige? Det skal ikke ha noe å si det? Jeg ser det er satt på en slags gummi-/plastikkdings på enden nå, er dette noe som bør sitte på, eller spiller ikke det noen rolle? Håper det er noen (hobby-)elektrikere som kan svare Anonymkode: 238e2...89d
newman01 Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Dropp sukkerbiten, kjøp wago-klemmer. Mye enklere å jobbe med. Og ja, det er bare å klippe kabel på et passende sted. Husk å avisolere ytterste cm av ledningen. Og bruk én wago-klemme pr leder. Begge lederne skal ikke inn i samme wago 1
Pikeliten Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 On 2/18/2021 at 2:41 PM, newman01 said: Dropp sukkerbiten, kjøp wago-klemmer. Mye enklere å jobbe med. Og ja, det er bare å klippe kabel på et passende sted. Husk å avisolere ytterste cm av ledningen. Og bruk én wago-klemme pr leder. Begge lederne skal ikke inn i samme wago Hvor kjøper man wagogreier?
skrue Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 9 hours ago, Pikeliten said: Hvor kjøper man wagogreier? Wago-klemmer er praktiske. Du trenger to klemmer da alle innganger i hver klemme er koblet sammen internt slik at man kan koble mange ledninger sammen om det mange innganger. To innganger slik som den øverst i midten er det du helst vil ha da det tar minst plass. https://www.clasohlson.com/no/Wago-tilkoblingsklemmer-/p/36-4863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå