Alice Ayres Skrevet 15. mai 2008 #21 Del Skrevet 15. mai 2008 Takk for maten, den var god. Om en time eller to, havner den i do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bestemor Tuzz Skrevet 15. mai 2008 #22 Del Skrevet 15. mai 2008 Flere bidrag: Alle store (eller små), sitter ved bordet, for nå er det mat å få. Etterpå, vi leke skal, men først skal vi spise littegrann. ______ Jorden nærer lite frø, solen modner korn til brød. Kjære sol og kjære jord, takk for maten på vårt bord. _______ Melke ku du og du, la nå melken strømme. La den stå, snart vi får, tykk og deilig rømme. _______ Kua mi, jeg takker deg, deilig melk du gir til meg. Hver en dag, jeg til mitt brød, drikker melka di så søt. ________ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jeanett_* Skrevet 12. september 2009 #23 Del Skrevet 12. september 2009 Hva skjedde egentlig med O du som metter og Gledens herre vær vår gjest? Det er ikke lov å synge kristne sanger i barnehage og skole lenger. De er blitt religionsnøytrale. !? Savner de sangene jeg og. Vi elever sang: Du som spiste liten fulg, vær snill å spytt den ut. Amen. (Uten at læreren hørte det da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hverdagslykke Skrevet 12. september 2009 #24 Del Skrevet 12. september 2009 Her er forresten link til pulverheksa lydfil: http://www.fava.no/site/content/download/1...ksa_abelone.mp3 (Vi synger den også litt annerledes, men her har man ihvertfall et utgangspunkt. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #25 Del Skrevet 12. september 2009 Når jeg gikk på skolen sang vi denne: Noen har mat men de kan ikke spise, andre kan spise men har ikke mat. Vi takker deg Gud vi er så glad, for vi kan spise og vi har mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Skrevet 12. september 2009 #26 Del Skrevet 12. september 2009 Her i huset går det stort sett på O' du som metter liten fugl, men på melodien til Emil i Lønneberget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mette_* Skrevet 12. september 2009 #27 Del Skrevet 12. september 2009 I tillegg til noen av de nevnte synger vi denne: * Tingelingelater, to tomater tre poteter og en biff. Det skal kongen ha til middag, og et lite pikekyss. * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 23. september 2009 #28 Del Skrevet 23. september 2009 "min" pulverheksa-sang er slik... Pulverheksa labbelone spiste uten takt og tone værsågod og velbekomme mums mums mums Ganske sikker på at det skal vere Abelone, og ikke labbelone Vi sitter med albuene på bordet, og hendene under haka når vi synger denne. (På denne måten ar alle barnas hender "bundet" til å ikke røre mat og drikke mens vi synger, noe som mange barn sliter med til vanlig.. ) Pulverheksa Abelone, spiser uten takt og tone Sim - sum - sim - sum Velbekomme en - to -tre! (evt bom, bom, bom) (på en to tre, dunker vi albuene i bordet. Så sier vi versågod, og vi kan spise. Jeg også liker godt herre, vår jord bærer mat nok til alle, men den har jeg ikke brukt på mange år, så den var kjekk å høre igjen Å du som metter - på Emil måten, er også populær hos oss. merker vi at barna er veeeeldig urolige og sultne, hender det at vi bare ber alle vere heeeeelt stille et lite sekund eller to, så sier vi bare versågod. kriseløsninger er gode å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest balla Skrevet 23. september 2009 #29 Del Skrevet 23. september 2009 Her kommer ole brum.... osv eller : Her kommer nassenøff et lite svin på skogen tralla lalalala boff Jeg heter nassenøff Dette er en liten svinevise å må tro jeg snart får noe å spise Her kommer nassenøff et lite svin på skogen tralla lalalala boff Jeg heter nassenøff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sumsum Skrevet 25. september 2009 #30 Del Skrevet 25. september 2009 Mange forskjellige pulverhekser ser eg:) Vi synger den som dette: Pulverheksen abelone spiser uten takt og tone bom bom bom bom bom bom velbekomne sum sum sum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest a Skrevet 6. november 2009 #31 Del Skrevet 6. november 2009 Gutter og jenter (melodi nisser og dverger) Gutter og jenter sitter og venter magen er sulten (gnir seg på magen) og halsen er tørst (gnir seg på halsen) Nå skal vi spiser , men vi må vise at vi kan vente på turen vår først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå