Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #1 Del Skrevet 19. august 2005 Hei alle kloke kvinneguiden mennesker med gode hukomelser. Kan noen Pulverheksa matsangen. Er det i det hele tatt en sang eller talekor? Synes også det hadde vært spennende om noen fortalte om andre matsanger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #2 Del Skrevet 19. august 2005 I tillegg til "O' du som metter liten fugl" er disse mest populære i min klasse: Pulverheksa Pulverheksa, abelone, spiser uten takt og tone. sim, sam, sim, sam, velbekomme bom-bom-bom. (På bom-bom-bom dunkes albuene i bordet) Skippern Når skippern skal ha seg mat, da tar han en boks spinat. Så går han i stua og danser med frua, når skippern skal ha seg mat. Ormen Lange Ormen Lange, krøp som en slange, under et gjerde, fant seg en pære, delte den i to: værsågod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #3 Del Skrevet 19. august 2005 eller som hos oss: pulverheksa abelona synger uten takt og tone sum-sum-sum-sum-velbekomme m-m-m-vær så god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #4 Del Skrevet 19. august 2005 Tusen takk for svar! Men er det sanger eller talekor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #5 Del Skrevet 19. august 2005 Nå romler det i magen for det er langt på dagen vi kanke sitte stille vi har det riktig ille. Så tar vi fram maten og spiser den opp og etter på har vi det heltpåtopp SPIS!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobo Skrevet 19. august 2005 #6 Del Skrevet 19. august 2005 Pulverheksa Abelone spiser uten takt og tone sim sam sim sam velbekomme homp homp homp (homper med rumpa på stolen) på vår lille stump stump stump uten at vi slapp en promp promp promp men kanskje en bæsjeklump klump klump (knis, fnis fnis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #7 Del Skrevet 19. august 2005 Hei,vi synger Pulverheksa omtr.hver dag i Barnehagen!Vil si at melodien går som i:en og to og tre indianere. Pulverheksa appelone eller:Pulverheksa gråt av lykke spiser mat med takt og tone for hun fant et rompestykke sim sam velbekomme sim sam velbekomme værsågod å spis værsågod og spis Så har vi ekornsangen: Ekorn sitter i furutre spiser kongler og nøtter den spiser ikke med gaffel og skje men spiser med sine små føtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #8 Del Skrevet 19. august 2005 Herregud,dette ble tull,prøver igjen: Pulverheksa appelone spiser mat med takt og tone sim sam velbekomme værsågod og spis Pulverheksa gråt av lykke da hun fant et rompestykke sim sam velbekomme værsågod og spis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Første gjest. Skrevet 20. august 2005 #9 Del Skrevet 20. august 2005 Pulverheksa og Skippern er sanger, Ormen Lange et talekor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2005 #10 Del Skrevet 20. august 2005 Nå romler det i magen for det er langt på dagen vi kanke sitte stille vi har det riktig ille. Så tar vi fram maten og spiser den opp og etter på har vi det heltpåtopp SPIS!! ← Melodi?? Vi synger ....spiser pent med takt og tone... på Pulverheksa-sangen. Ellers så synger vi denne: Matpakke med brunost eller leverpostei Melk og frukt det er viktig for meg mat som har stoffer som kroppen vil ha så jeg kan fungere og føle meg bra! Niste- nistepakke, det vil alle sammen ha, JA! Hvis vi har det litt travelt, eller er veldig sultne synger vi : Nå skal vi spise, HOGG INN! Eller denne: Tingelingelate, to tomater tre poteter og en biff for det skal kongen ha til middag og et lite pikekyss (smask) værsågod begynn å spis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 23. august 2005 #11 Del Skrevet 23. august 2005 Hva skjedde egentlig med O du som metter og Gledens herre vær vår gjest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #12 Del Skrevet 23. august 2005 I tillegg til "O' du som metter liten fugl" er disse mest populære i min klasse: Pulverheksa Pulverheksa, abelone, spiser uten takt og tone. sim, sam, sim, sam, velbekomme bom-bom-bom. (På bom-bom-bom dunkes albuene i bordet) Skippern Når skippern skal ha seg mat, da tar han en boks spinat. Så går han i stua og danser med frua, når skippern skal ha seg mat. Ormen Lange Ormen Lange, krøp som en slange, under et gjerde, fant seg en pære, delte den i to: værsågod. ← Det er faktisk en av de som barna ber om mest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 23. august 2005 #13 Del Skrevet 23. august 2005 mange versjoner av pulverheksa tydeligvis vi synger: pulverheksa, apelone spiser uten takt og tone ching chong ching chong velbekomme hei,hei,hei også bruker vi ormen den lange, som tidligere nevnt. i tillegg til gutter og jenter, og jorden er et lite frø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #14 Del Skrevet 23. august 2005 mange versjoner av pulverheksa tydeligvis vi synger: pulverheksa, apelone spiser uten takt og tone ching chong ching chong velbekomme hei,hei,hei også bruker vi ormen den lange, som tidligere nevnt. i tillegg til gutter og jenter, og jorden er et lite frø ← JA! Gutter og jenter synger jo vi også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_iris_* Skrevet 15. mai 2008 #15 Del Skrevet 15. mai 2008 pulver heksa abelone spiser uten takt og tone sim sum sim sum velbekomme omp omp omp troll og tusser heks og riser setter seg og grise spiser sim sum sim sum velbekomme omp omp omp pulverheksa gråt av lykke for hun fant et rompestykke sim sum sim sum velbekomme omp omp omp troll og tusser spiser lopper lager gröt av edderkopper sim sum sim sum velbekomme omp omp omp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 15. mai 2008 #16 Del Skrevet 15. mai 2008 I min barnehage synger vi også pulverheksa og skipper`n. Kua mi, gutter og jenter er også med. Ellers jobbet jeg i skolen en periode, og der sang vi denne: Herre, vår jord bærer mat nok for alle takk for den delen du vil vi skal ha Lær oss å dekke et langbord i verden som alle kan reise seg mette fra Amen, amen...aaaamen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 15. mai 2008 #17 Del Skrevet 15. mai 2008 Vi synger: - gutter og jenter . du som metter (men med emil-melodien:) - kua mi og: Det sto mat på bordet da vi kom bommeli-bom (trommer med fingrene på bordet) Det sto mat på bordet da vi kom bommeli-bom Da vi gikk -bommelibom Var det tomt - bommelibom Det sto mat på bordet da vi kom bommeli-bom Den siste er kjempe populær blant barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghost Skrevet 15. mai 2008 #18 Del Skrevet 15. mai 2008 Store, små, stitter nå, for nå er det mat å få. værsågo`, sitt i ro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #19 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg er førskolelærer, og en bordsang som har vært populær er "Vi skal dra til Afrika". Den lærte jeg i 1996 da jeg begynte barnehagekarrieren, og går slik: "Vi skal dra til Afrika. Ned til palmer og bananer, og til lunsj så skal vi ha stekt sjiraff med paprika". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. mai 2008 #20 Del Skrevet 15. mai 2008 "min" pulverheksa-sang er slik... Pulverheksa labbelone spiste uten takt og tone værsågod og velbekomme mums mums mums Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå