Gå til innhold

Hva kan jeg ta i betaling for uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en voksen i familien..  uavhengig av hvem. for klesvask, matlaging og vasking? 

Anonymkode: 1b199...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det foreldrene dine? Om du bor hjemme så er det vel en selvfølge at du skal hjelpe til med disse tingene uten å få betalt.

Anonymkode: 31712...01c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det foreldrene dine? Om du bor hjemme så er det vel en selvfølge at du skal hjelpe til med disse tingene uten å få betalt.

Anonymkode: 31712...01c

nå er det jeg som gjør disse tingene for en leieboer... Jeg tenker at jeg bør begynne å ta betaling for det jeg gjør i tillegg til husleien? 

Skrevet

200kr/timen. 

Anonymkode: dd3c0...235

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

nå er det jeg som gjør disse tingene for en leieboer... Jeg tenker at jeg bør begynne å ta betaling for det jeg gjør i tillegg til husleien? 

Hvorfor har du begynt å gjøre disse tingene for leieboeren din? Du får nesten regne ut hvor mange timer arbeid det er snakk om og så vurdere om du tar timelønn eller fastpris. Bare husk at den servicen du yter bør stå i forhold til prisen. 

Anonymkode: e1cef...00b

Skrevet

Hvorfor gjør du dette for leieboeren din? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av en voksen i familien..  uavhengig av hvem. for klesvask, matlaging og vasking? 

Jeg fikk 500 kr mnd + utgiftsdekning.

(Eldre familiemedlem som insisterte på at jeg ikke skulle gjøre dette gratis)

Anonymkode: e1123...fbe

Skrevet

Og så er det jo forskell på om det er gamle tante Inga på 80+ som er leieboer eller et arbeidsfør søsken som har flytta inn på gjesterommet...

Anonymkode: e1cef...00b

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette er en jevnaldrende som har kontrakt på å bo der ville jeg ikke gjort noe som helst. Hadde gitt personen advarsel eller økt leien.

Er det en person som trenger hjelp og ikke klarer dette selv hadde jeg ikke rynket på nesen en gang.  Hafde gjort det uten tanker om kompensasjon.

Anonymkode: 90fc3...490

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du skal hvertfall avtale pris og at det er ok før du plutselig tar deg betalt så ikke det blir en overraskelse. Ikke at det er noe galt i å ta betalt,  men når man først har gjort ting gratis så blir det sjokk når dette plutselig endrer seg. Leieboer må få mulighet til å takke nei til betalte tjenester. Kanskje har hun ikke råd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...