AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Ja, hva syns du. Jeg har alle dusjetingene mine på jobben, sparer i aksjer og fond. Følger hele tiden med på tilbud. Jeg har et mål om leilighet i Florida hvor jeg skal tilbringe vinteren når jeg kan gå av jobb. Et jeg smart eller gjerrig? Anonymkode: d7fcb...de9 4
Sylveon Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, hva syns du. Jeg har alle dusjetingene mine på jobben, sparer i aksjer og fond. Følger hele tiden med på tilbud. Jeg har et mål om leilighet i Florida hvor jeg skal tilbringe vinteren når jeg kan gå av jobb. Et jeg smart eller gjerrig? Anonymkode: d7fcb...de9 Du har jo et mål. Det handler jo om økonomiske prioriteringer, og du prioriterer det som er viktig for deg. Jeg syns du er fornuftig og flink som står på for å nå målet ditt. Det står det respekt av 👏 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Syns du høres fornuftig ut, jeg. Anonymkode: f3cdf...fab 2
Gjest Smeltemann Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Det er ikke forbudt og være nøktern 👍👍
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Jeg håper for din del at du ikke dør med før du når målet. Litt kjip å bare eksistere nå for å leve når du blir gammel og så blir du ikke gammel. Anonymkode: e87b4...e06 18
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, hva syns du. Jeg har alle dusjetingene mine på jobben, sparer i aksjer og fond. Følger hele tiden med på tilbud. Jeg har et mål om leilighet i Florida hvor jeg skal tilbringe vinteren når jeg kan gå av jobb. Et jeg smart eller gjerrig? Anonymkode: d7fcb...de9 Hvordan hjelper det å klage på skatten? Skatt er skatt liksom, den må man jo bare betale. Anonymkode: 33837...126 18
Cuntzilla Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 (endret) Her var det mye forskjellig. Handle en gang i uka og klage på skatteoppgjør er vel bare smart. Å spare i aksjer og fond er jo ikke gjerrig i seg selv. En som dusjer på jobben er altfor gjerrig for meg sånn om jeg skulle valgt en kjæreste. Jeg kan også synes det er noe trist over folk som først skal leve når de blir pensjonister, og skal gå i graven med millioner på bok. Men folk prioriterer det som er viktig for dem selv, selv om jeg ikke vil være sammen med den type supersparer fordi det hadde påvirket vårt samliv, så har jeg ikke noe imot at andre lever på vann og havregryn akkurat. Endret 18. februar 2021 av Cuntzilla 19
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Det meste høres helt fornuftig ut, men å konsekvent dusje på jobb uten at du har f.eks. syklet langt er sånt som trigger gnieralarmen min. Anonymkode: bca4e...976 17
Kristin70 Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, hva syns du. Jeg har alle dusjetingene mine på jobben, sparer i aksjer og fond. Følger hele tiden med på tilbud. Jeg har et mål om leilighet i Florida hvor jeg skal tilbringe vinteren når jeg kan gå av jobb. Et jeg smart eller gjerrig? Anonymkode: d7fcb...de9 Jeg synes det er merkelig at noen ikke unner seg å leve litt da de er unge, du vet aldri hvordan fremtiden vil bli. Du høres litt kjip ut - en gylden middelveg er alltid bra. 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Verken smart eller gjerrig, du høres nevrotisk ut. Anonymkode: 3cc7e...956 15
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 Synes å dusje på jobben høres gjerrig ut. Kan ikke se at å klage på skatten gjør en økonomisk smart eller gjerrig, om du ikke mener på selve selvangivelsen når du har oppdaget feil? Ellers er det vel bare fornuftig. Anonymkode: 52ec6...077 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan hjelper det å klage på skatten? Skatt er skatt liksom, den må man jo bare betale. Anonymkode: 33837...126 Klage på verdi av bolig etc. De priser skyhøyt nå. Anonymkode: d7fcb...de9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 En ting er å spare i fond og aksjer, men det andre er gjerrighet. Anonymkode: 26776...97b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Jeg dusjer alltid på jobb, men det er fordi jeg har en jobb hvor det er helt nødvendig å dusje etter arbeid - hver dag. Så om jeg ikke gjør noe spesielt som gjør at jeg blir svett eller skitten kan det gå uker mellom hver gang jeg har behov for å dusje hjemme. Dusjen på jobb er ellers bedre enn den jeg har hjemme mht vannmengde og trykk, og jeg slipper å vaske der... Å bytte telefonabonnement, nettleverandør, forsikring, bank osv. til rimeligste leverandør (som kan levere et produkt man er fornøyd med) er noe alle burde gjøre. Det er altfor mange som liker å sponse Telenor med hundervis av kroner i mnd for noe de kunne fått til 1/3 av prisen om de gadd bytte. Klage på skatten er bare et poeng dersom det er gjort en vesentlig feil. Hvis ikke kaster du bort din egen og Skatteetatens tid. Handle en gang i uka kan spare penger, jeg tror det er viktigere å ha en plan for hva man handler. Stort sett synes jeg du høres fornuftig ut. Anonymkode: 440f0...319 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En ting er å spare i fond og aksjer, men det andre er gjerrighet. Anonymkode: 26776...97b Syns du virkelig det. Altså køage på vesentlige feil i selvangivelse. Undersøke billig strøm, mobilabonnement, foesikring, handle alt en dag i uken. Og dusje hver dag og komme ren hjem? Ved enkel grei har jeg spart veldig mange penger. De går rett inn på konto til framtidig leilighet i Florida. Jeg lever ellers ok. Har et hus på 200 kvm som jeg pusser opp og skal ha om tipp topp stand om ikke så lenge. Bra beliggenhet.ser på det som investering. Anonymkode: d7fcb...de9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns du virkelig det. Altså køage på vesentlige feil i selvangivelse. Undersøke billig strøm, mobilabonnement, foesikring, handle alt en dag i uken. Og dusje hver dag og komme ren hjem? Ved enkel grei har jeg spart veldig mange penger. De går rett inn på konto til framtidig leilighet i Florida. Jeg lever ellers ok. Har et hus på 200 kvm som jeg pusser opp og skal ha om tipp topp stand om ikke så lenge. Bra beliggenhet.ser på det som investering. Anonymkode: d7fcb...de9 Hva er poenget med å spørre om du er gjerrig eller smart når du reagerer sånn på noen som syns du er gjerrig? Du mener selv du ikke er gjerrig - hva betyr det da hva andre mener? Anonymkode: e87b4...e06 12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså køage på vesentlige feil i selvangivelse. Det er lenge siden vi hadde selvangivelser her i landet, og var det feil i dem var det jo ens egen skyld. I dag har vi skattemelding, og da får man en sjanse til å rette den opp før skatten beregnes. Det er ikke noen "klage", men å rette opp feil i grunnlaget for beregning av skatt. Å rette ligningsverdi for bolig er et eksempel på dette. Å "klage på skatten" gjør man først dersom skatten er ferdig beregnet (man har fått skatteoppgjør) og noe er feil. Det skjer svært sjelden nåtildags. Anonymkode: 440f0...319 7
Hippogriff Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 Gå gjennom abonnementer, forsikringer osv for å få billigst mulig - utelukkende fornuftig. Leve billigst mulig og spare inn på det andre ser på som kos - noe bare du kan bestemme og ikke noe noen andre har noe med. Skyve dine kostnader over på andre slik at de (ufrivillig) sponser deg - gnient og utrolig dårlig gjort. Sørge for at jobben din betaler alt varmtvann ved dusjingen din? Det er jo bare ikke greit. 6
Gjest ti10 Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det meste høres helt fornuftig ut, men å konsekvent dusje på jobb uten at du har f.eks. syklet langt er sånt som trigger gnieralarmen min. Anonymkode: bca4e...976 Enig, men jeg lurer også på hva TS gjør på fridager og i ferier? Stikker du innom jobben på julaften og hele ferien for å dusje, lar du være å vaske deg, eller kryper du til korset og bruker vann hjemme? Eller snylter du på venner og familie?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 Jeg dusjet på jobben før fordi jeg syklet til jobb. Gratis trening og dusj syns ikke det er noe galt i det, så lenge det ikke er en kjempelang dusj på 20 min. Vi ukeshandler også, og av og til varer det i to uker. Når vi egentlig vil handle mat så venter vi en dag og to til, og spiser oss litt ut av frys og boden. Da blir det mindre matsvinn. Bytte abo og forsikringer er bare lurt. Jeg forstår ikke hvorfor folk sløser nå mye når man heller kan bli gjeldsfri raskere, og jobbe mindre på eldre dager Anonymkode: a6156...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå