Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger litt hjelp fra dere hudpleieorakler her inne!

Jeg leter etter en ny dagkrem. De produktene jeg bruker nå er:

• Elixir Niactil (som serum morgen og kveld)
  • Dagkrem: BodyShop Vitamin C Glow-Protect Lotion SPF 30 (denne ønsker jeg å bytte ut)
  • Nattkrem: BodyShop Aloe Soothing Night Cream (ønsker å byte ut denne også på sikt, men er enda såpass mye igjen at det vil ta tid før jeg kan bytte den).
  • Rens: BodyShop Aloe Rens innimellom, men som oftest kun en mikrofiberklut.

Grunnen til at jeg ønsker å bytte dagkremen (og etter hvert nattkremen) er at jeg føler at disse kremene ikke gir meg noe. Riktignok gjør de ikke at jeg får utbrudd eller noen andre problemer, men de gjør heller ikke huden bedre.

Om meg: Jeg er 30 år, aldri brukt noe fancy hudpleie før (nettopp starta med Niactil – type en uke siden), men ser nå at det begynner å komme noen linjer. Jeg har sensitiv hud, tror den er fuktfattig (føles noen ganger stram ut), blir fort blank og oljete, og har lett for å få kviser, store porer og generelt ujevn hud. Føler også at jeg mangler glød, men det kan være vintergustenhet. Jeg har forøvrig et håp om å bli gravid innen rimelig tid, så vil helst unngå produkter som ikke er trygt for gravide/ammende (har lest at det er noen ingredienser man bør unngå da).

Jeg er primært ute etter en dagkrem som har minst 30 spf, om det finnes, for å slippe å måtte ta på solkrem til hverdags.

Noen som har noen tips til meg?

Dere må gjerne også komme med tips til nattkrem også :)

Anonymkode: 30bd8...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du har fet/uren og sensitiv hud, så det er lurt av deg å bytte ut de kremene fra BodyShop, de passer rett og slett ikke til din hudtype. Niactil er bra, og vil nok på sikt hjelpe huden din til å stabilisere seg. Her er noen dagkremer med SPF som jeg tror kan passe til huden din:

Paula's Choice RESIST Youth-Extending Daily Hydrating Fluid SPF 50

NeoStrata Sheer Hydration SPF 40

Paula's Choice Clear Ultra-Light Daily Hydrating Fluid SPF 30

På denne tiden av året der sola står lavt og man kanskje befinner seg mest innendørs, er det tilstrekkelig å påføre krem om morgenen. Etterhvert bør du antakelig kombinere med en solkrem i tillegg, spesielt dersom du oppholder deg en del utendørs, solbeskyttelsen brytes nemlig ned av UV-stråling og må derfor fornyes (dvs. påføres på nytt) med jevne mellomrom, og man bør ideelt sett bruke en mengde tilsvarene 1/3 spiseskje for ansikt og hals. 

Du kan forsøke med et fuktighetsgivende serum i tillegg, som du bruker før du påfører Niactil og dagkrem, f.eks. 

https://www.skincity.com/no/dr-ceuracle/hyal-reyouth-ampoule-50-ml

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/vichy-mineral-89-booster-large-751,5009582/?gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bwr2Dps9OPR8tvbRaA3yBPbjpPDexkuruNzKcH85PGVCQDPyOSqGK0aAkK7EALw_wcB

https://www.rituals.com/no-no/the-ritual-of-namaste-hyaluronic-acid-natural-booster-1108147.html?channable=007815696400313130383134373b&gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bwzEZAZjctK47Gxp3baag4BwrICZ1q7-85IdRudfllpBMCEC-E8AfgaAsccEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

https://www.skinsecret.no/produkter/serum/cosrx-full-fit-propolis-light-ampoule/

Når det gjelder nattkrem, trenger du kanskje først og fremst en krem som gir fukt og som du kan bruke sammen med Niactil. Siden du forsøker å bli gravid, kan det være en fordel å holde seg unna slikt som f.eks. retinol og syrer. En god og mild fuktighetskrem du kan forsøke, er denne - den kan fint kombineres både med Niactil og evt. serum hvis du ønsker det.

Ang. rens, så tenker jeg at den microfiberkluten din kan være for irriterende for huden din, og at det er bedre at du bruker en krem eller lotion som du skyller av med lunkent vann. 

Håper dette kan være til hjelp :) 

• Liker 1
Skrevet

Altså wow, tusen takk for et utrolig hjelpsomt svar, @Roci! Tusen takk for at du tok deg tid til dette 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Altså wow, tusen takk for et utrolig hjelpsomt svar, @Roci! Tusen takk for at du tok deg tid til dette 😊

Bare hyggelig, får håpe det hjelper :) 

Skrevet

Sverger til Weleda light. Den har jeg brukt i mange år. Vanlig Weleda om natten, hvis huden er tørr. 

Anonymkode: 4e7ea...edb

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sverger til Weleda light. Den har jeg brukt i mange år. Vanlig Weleda om natten, hvis huden er tørr. 

Anonymkode: 4e7ea...edb

Weleda Skin Food Light (hvis det er den du mener) inneholder ganske mye alkohol og flere andre ingredienser som kan irritere sensitiv hud. Den inneholder også mye olje, som ikke er gunstig for fet og kviseutsatt hud, men kan helt sikkert fungere bra for tørr, ikke-sensitiv hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...