AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #21 Skrevet 7. august 2021 Frk Midnattsol skrev (Akkurat nå): Jeg var ferdig med dette studiet våren 2020. Hadde fulltidsjobb, men forelesningene ligger jo på nett, så man ser de når det måtte passe. I faget prosjekt måtte vi danne grupper for eksamen skulle være gruppebasert. Det henger litt sammen med at i dette faget må man samarbeide. Jeg fant to stykker som bodde nært meg, så vi møttes fysisk, men vet at veldig mange bare jobbet sammen på nett. Eksamen foregikk på gitte steder i landet for fagene høstsemester. Vårsemesteret var jo midt i verste koronatiden, så der ble eksamene gjort på nett. Hva om alle andre danner grupper og du står plutselig alene? Skal man trenge seg på for å bli i en gruppe? Anonymkode: ac395...17e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #22 Skrevet 7. august 2021 Usj, jeg hadde ikke fått med meg at det skulle være gruppearbeid, jeg hater gruppearbeid over alt på jord! En av grunnene til at jeg meldte meg på dette studiet var nettopp at jeg skulle slippe å måtte møte opp til faste forelesninger OG at jeg skulle slippe sånn påtvunget "sosialisering" som gruppearbeid er. Har enda til gode etter 6 år med studier å ikke ende opp med å måtte gjøre alt arbeidet alene når det er "gruppe"arbeid. Anonymkode: e2a17...e57 1
Frk Midnattsol Skrevet 7. august 2021 #23 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva om alle andre danner grupper og du står plutselig alene? Skal man trenge seg på for å bli i en gruppe? Anonymkode: ac395...17e Vet at alle fant en gruppe. Dette er et VELDIG stort studie, og når jeg tok det var det folk både i England og Sverige som var med. Tror faktisk det var et sted mellom 1000 og 1500 som tok dette studiet, så tror ikke du trenger å bekymre deg for å ikke finne gruppe. Det opprettes sider på studiet der man kan få kontakt med hverandre, så det var ikke noe problem, iallfall ikke hvis du er på nett rundt studiestart. 1
Summeer Skrevet 7. august 2021 #24 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spør generelt, ikke om ledelse Anonymkode: ac395...17e Huh? Dette er en tråd om en spesifikk utdanning. For å jobbe som leder MÅ du ha gode samarbeidsevner, kjernen i det man gjør er jo å spille på styrkene til medarbeiderne dine. Du må evne å jobbe med folk enten du liker dem eller ikke vet du 😉 1
Frk Midnattsol Skrevet 7. august 2021 #25 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Usj, jeg hadde ikke fått med meg at det skulle være gruppearbeid, jeg hater gruppearbeid over alt på jord! En av grunnene til at jeg meldte meg på dette studiet var nettopp at jeg skulle slippe å måtte møte opp til faste forelesninger OG at jeg skulle slippe sånn påtvunget "sosialisering" som gruppearbeid er. Har enda til gode etter 6 år med studier å ikke ende opp med å måtte gjøre alt arbeidet alene når det er "gruppe"arbeid. Anonymkode: e2a17...e57 De poengterte at grunnen til at de har pålagte gruppeoppgaver, er at man faktisk tar 20 studiepoeng i prosjektarbeid, og prosjekt er jo gruppearbeid, men det går helt greit altså, og hvis man noen gang skal gjøre noe prosjektbasert, så er jo dette en god erfaring. Dessuten er det greit å slippe å gjøre store oppgaver alene. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #26 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Usj, jeg hadde ikke fått med meg at det skulle være gruppearbeid, jeg hater gruppearbeid over alt på jord! En av grunnene til at jeg meldte meg på dette studiet var nettopp at jeg skulle slippe å måtte møte opp til faste forelesninger OG at jeg skulle slippe sånn påtvunget "sosialisering" som gruppearbeid er. Har enda til gode etter 6 år med studier å ikke ende opp med å måtte gjøre alt arbeidet alene når det er "gruppe"arbeid. Anonymkode: e2a17...e57 Akkurat. Hvis man gjør alt alene, består man ikke eksamen da? Anonymkode: ac395...17e
Summeer Skrevet 7. august 2021 #27 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Akkurat. Hvis man gjør alt alene, består man ikke eksamen da? Anonymkode: ac395...17e Nei, du får vel ikke gå opp til eksamen fordi du ikke har oppfylt arbeidskravene. Med mindre veileder har gitt unntak for å kunne levere alene. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #28 Skrevet 7. august 2021 Summeer skrev (Akkurat nå): Nei, du får vel ikke gå opp til eksamen fordi du ikke har oppfylt arbeidskravene. Med mindre veileder har gitt unntak for å kunne levere alene. Det er diskriminering av folk med sosial angst 😁 Anonymkode: ac395...17e
Summeer Skrevet 7. august 2021 #29 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er diskriminering av folk med sosial angst 😁 Anonymkode: ac395...17e Har du sosial angst er det å jobbe med ledelse ikke noe for deg..... 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #30 Skrevet 7. august 2021 Summeer skrev (1 minutt siden): Har du sosial angst er det å jobbe med ledelse ikke noe for deg..... Jeg spør ikke om ledelse! Anonymkode: ac395...17e
Summeer Skrevet 7. august 2021 #31 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spør ikke om ledelse! Anonymkode: ac395...17e Og igjen; dette er en tråd om et spesifikt studium! 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #32 Skrevet 7. august 2021 Summeer skrev (Akkurat nå): Og igjen; dette er en tråd om et spesifikt studium! Ok, er det ikke lov å spørre om årsstudium generelt? Sorry da... Anonymkode: ac395...17e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #33 Skrevet 7. august 2021 Frk Midnattsol skrev (9 minutter siden): De poengterte at grunnen til at de har pålagte gruppeoppgaver, er at man faktisk tar 20 studiepoeng i prosjektarbeid, og prosjekt er jo gruppearbeid, men det går helt greit altså, og hvis man noen gang skal gjøre noe prosjektbasert, så er jo dette en god erfaring. Dessuten er det greit å slippe å gjøre store oppgaver alene. Det står ingenting om 20 studiepoeng i prosjektarbeid i oppbyggingen av årsstudiet, det står 10 stp i ledelse av prosjekt. Vil sånn helt ærlig ikke si at 10-20 stp er et stort fag, det er jo ikke engang ett semester, og når jeg leser nå virker det som om det er et arbeidskrav og ikke tellende for eksamenskarakteren. Jeg har gjort veldig mye prosjektarbeid tidligere, jeg har bare ikke den formelle kompetansen på papiret, har også drevet forskning ifm master som i alle høyeste grad er samarbeid og prosjekt. Og min erfaring er fremdeles at det går kjappere å gjøre slike ting alene fremfor å samle noen studenter med helt ulike ambisjoner for å gjøre et arbeidskrav. En annen ting er at jeg ikke kan risikere at det blir kjent på jobb at jeg tar dette. Det er en meget betent situasjon på arbeidsplassen for tiden, og kommer det ut at jeg studerer ledelse vil sjefen garantert se på det som en trussel og tro jeg forbereder meg på å ta hennes jobb, hvilket ikke er realiteten i det hele tatt. Så å legge ut på en gruppe med 1500 studenter om noe fra samme sted vil møtes og drive gruppearbeid i et ledelsesfag er faktisk hel uaktuelt. Anonymkode: e2a17...e57 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #34 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, er det ikke lov å spørre om årsstudium generelt? Sorry da... Anonymkode: ac395...17e Dette er en tråd om et spesifikt studium, hvis du lirer på noe generelt så kan du jo lage din egen tråd. Anonymkode: e2a17...e57 3
Frk Midnattsol Skrevet 7. august 2021 #35 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det står ingenting om 20 studiepoeng i prosjektarbeid i oppbyggingen av årsstudiet, det står 10 stp i ledelse av prosjekt. Vil sånn helt ærlig ikke si at 10-20 stp er et stort fag, det er jo ikke engang ett semester, og når jeg leser nå virker det som om det er et arbeidskrav og ikke tellende for eksamenskarakteren. Jeg har gjort veldig mye prosjektarbeid tidligere, jeg har bare ikke den formelle kompetansen på papiret, har også drevet forskning ifm master som i alle høyeste grad er samarbeid og prosjekt. Og min erfaring er fremdeles at det går kjappere å gjøre slike ting alene fremfor å samle noen studenter med helt ulike ambisjoner for å gjøre et arbeidskrav. En annen ting er at jeg ikke kan risikere at det blir kjent på jobb at jeg tar dette. Det er en meget betent situasjon på arbeidsplassen for tiden, og kommer det ut at jeg studerer ledelse vil sjefen garantert se på det som en trussel og tro jeg forbereder meg på å ta hennes jobb, hvilket ikke er realiteten i det hele tatt. Så å legge ut på en gruppe med 1500 studenter om noe fra samme sted vil møtes og drive gruppearbeid i et ledelsesfag er faktisk hel uaktuelt. Anonymkode: e2a17...e57 Vel, ser at det er litt endret fra da jeg tok det. Da var det to 10 stp fag innen prosjekt, men nå har de byttet ut det ene med markedsføring. Hvis du ser på andre semester, er det noen som heter "ledelse av prosjekt". Der står det følgende under "eksamen": "Minst ett obligatorisk arbeidskrav er grunnlaget for vurdering underveis av studentene, i tillegg til ikke-obligatoriske arbeidskrav. Hensikten med arbeidskrav er å øke læringen og forberedning til eksamen ved at studentene samarbeider om å jobbe med pensum. Obligatoriske arbeidskrav skal gjøres i studentteam med 3-5 deltakere" Tror ikke skolen ser så mye på om du har erfaring fra før innen prosjekt, og dermed kan få fritak. Det blir uansett lagt ut en oversikt over alle som tar dette studiet, men som sagt, det er MANGE som tar det, så tror ikke noen på din arbeidsplass går igjennom dette. Det er fullt mulig å bare søke etter noen å samarbeide med KUN på nett. Det dannes mange mange små grupper som søker etter noen å samarbeide med, så da kan du jo bare kontakte noen som er på helt andre plasser, og som kun ønsker å samarbeid nettbasert. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå