Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man jobbet gradert i en ny jobb mens man er i perm? Det er kjent at jeg er ferdig i den andre jobben når permisjonen min er over. Jeg har allerede funnet nytt arbeid og lurer på å jobbe gradert der. 

Anonymkode: 92bca...1f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke jobbe mens du er i permisjon. Når det gjelder rett til ulønnet permisjon må du sjekke tariffavtalen din, eventuelt personalhåndboken om bedriften ikke er underlagt tariffavtale. 

Anonymkode: 9538c...1ee

Skrevet

Jeg gjorde det, jobbet 20% og hadde 80% betalt permisjon fra baby var 3 mnd.

Usikker på hvordan arbeidsgiver gjorde det, men fikk en midlertidig kontrakt og jobben meldte det inn til nav.

Var null problem, og win-win for alle parter 😊

Anonymkode: 9d5cc...6d1

• Liker 1
Skrevet

Du kan jobbe gradert i fellesperioden om det er du som skal ta denne. NAV trenger ikke annet enn at du tar med hvor mange prosent gradering du skal ha når du søker, men ift til jobben må det avklares med dem. Jeg tror ikke de er pliktig til å la deg jobbe gradert dersom dette er vanskelig å gjennomføre. 
NAV anbefaler dog å skrive en kontrakt på graderingen med arbeidsplassen, men denne trenger ikke sendes inn (Er hvertfall det som står i permisjonsplanleggeren, har ikke kommet så langt at jeg har søkt selv enda).
Jeg skal jobbe 50% gradert med hjemmekontor i hele fellesperioden, jobben min var veldig positiv til det :) 

Skrevet
EmKay skrev (2 timer siden):

Du kan jobbe gradert i fellesperioden om det er du som skal ta denne. NAV trenger ikke annet enn at du tar med hvor mange prosent gradering du skal ha når du søker, men ift til jobben må det avklares med dem. Jeg tror ikke de er pliktig til å la deg jobbe gradert dersom dette er vanskelig å gjennomføre. 
NAV anbefaler dog å skrive en kontrakt på graderingen med arbeidsplassen, men denne trenger ikke sendes inn (Er hvertfall det som står i permisjonsplanleggeren, har ikke kommet så langt at jeg har søkt selv enda).
Jeg skal jobbe 50% gradert med hjemmekontor i hele fellesperioden, jobben min var veldig positiv til det :) 

Jeg er enslig og har hele permen selv. Har fått et supert jobbtilbud, men da må jeg begynne en dag i uken. Barnet mitt er 7 mnd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er enslig og har hele permen selv. Har fått et supert jobbtilbud, men da må jeg begynne en dag i uken. Barnet mitt er 7 mnd. 

Skjønner. Da har jeg ikke noe godt svar til deg dessverre, det lureste er nok å ringe NAV å høre :)

Skrevet

Du kan jobbe gradert fra uke 7 tror jeg det er. Bare å endre hos nav. 

Anonymkode: 3cb13...1cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...