AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hvem er det som kontakter pappaen når man er i aktiv fødsel? Jeg tenker, da jeg var førstegsngsfødende var alt i en stor tåke, og hadde nok ikke greid noe som helst. Kommer jordmor til å gjøre det for deg? Eller må man klare det selv..? Anonymkode: a18d2...ba6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Jeg ringte pappaen selv (han satt i bilen utenfor, fikk fødestue straks jeg bar undersøkt, da hadde jeg nesten 5 cm). Men jeg var jo i "god form". De ringer nok for deg om du ikke er i stand til det selv, men greit å ha nummeret lett tilgjengelig for de. Anonymkode: 7bc65...fca
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Jeg fikk taxisjåføren til å ringe far. Mohammed stilte opp der😊 Anonymkode: 0c09b...b70 11
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Her gikk jordmor ut for å hente inn faren. Han satt i venteområde - men det tok bare 2 minutter fra når vi komm inn, jeg gikk videre, vi sjekket åpning (7cm, haha)... Og hun sprang for å hente han inn. Jeg har født før uten mann tilstede og da var øverst i fødselsbrevet hans nummer med beskjed å ringe han hvis jeg ikke klarer selv. Men klarte selv å gi beskjed da. Men de spurte etter om de skulle gi beskjed. Anonymkode: e3170...d65
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Førstegangsfødende her og jeg måtte sende mld til partner selv. Gikk helt fint det. Anonymkode: 590a7...2b2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Jeg hadde stormrier og de på sykehuset tilbudte seg å ringe. Nummeret hans skal stå i helsekortet hvis man har fylt ut alt. Jeg følte allikevel at jeg var i stand til å sende han en melding selv, så jeg gjorde det. Han satt jo uansett bare og ventet på å høre fra meg. Anonymkode: 63be1...50d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Jeg fødte rett før korona, men her dro jeg i forveien mens mannen leverte i barnehagen (alt skjedde veldig fort). Jordmor ringte ham for å si at han måtte skynde seg om han ville nå det. Anonymkode: 74666...7d5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Jeg ringte selv. De ringer garantert for deg om du ikke klarer selv. Anonymkode: cac4b...04d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Tusen takk for svar, 😊 da går det nok fint 😊 får skrive nummeret hans ned på noen av de papirene man har med Anonymkode: a18d2...ba6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar, 😊 da går det nok fint 😊 får skrive nummeret hans ned på noen av de papirene man har med Anonymkode: a18d2...ba6 Jeg er helt sikker på at de hjelper med å varsle ved behov. Mest sannsynlig klarer du det også selv:) men skriv heller ned litt for mye i papirene enn litt for lite. Jeg dummet meg der og var litt sånn «jeg kan jo si ifra selv», men jeg spydde sånn at jeg klarte ikke å snakke. Og det var jeg rett og slett ikke forberedt på. Så forstår nå verdien av fødebrev. Far var med altså, det var midt imellom runde en og to av corona. Anonymkode: 22f6f...cf1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her gikk jordmor ut for å hente inn faren. Han satt i venteområde - men det tok bare 2 minutter fra når vi komm inn, jeg gikk videre, vi sjekket åpning (7cm, haha)... Og hun sprang for å hente han inn. Jeg har født før uten mann tilstede og da var øverst i fødselsbrevet hans nummer med beskjed å ringe han hvis jeg ikke klarer selv. Men klarte selv å gi beskjed da. Men de spurte etter om de skulle gi beskjed. Anonymkode: e3170...d65 Fødebrev er tull og hysteri selv når den gravide skriver det, men det må være en spøk når du skiver « i fødebrevet HANS»? Du tuller?! Skriver menn også fødebrev? Anonymkode: 8db6a...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fødebrev er tull og hysteri selv når den gravide skriver det, men det må være en spøk når du skiver « i fødebrevet HANS»? Du tuller?! Skriver menn også fødebrev? Anonymkode: 8db6a...0ff Hun mente nok å skrive ".. og da var øverst i fødebrevet, hans nummer med beskjed om å.." istedet for nummeret hans 😊 Anonymkode: a18d2...ba6 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Jeg ringte selv, men de hadde ringt for meg ved behov. Anonymkode: 1cfc0...086
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Jeg ringte selv, men jeg hadde faktisk kommet helt i aktiv fødsel heller, var tre cm men da fikk han komme med engang han ankom sykehuset også. Fødte for to uker siden. Hvis du ikke er i stand til å ringe selv, gjør de det for deg Anonymkode: 98a22...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødebrev er tull og hysteri selv når den gravide skriver det, men det må være en spøk når du skiver « i fødebrevet HANS»? Du tuller?! Skriver menn også fødebrev? Anonymkode: 8db6a...0ff Tjukk i huet i dag? Anonymkode: 633c2...5be 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Ringte selv. Hadde rier jeg kunne snakke meg gjennom. Alt var veldig rolig og greit. Og ved sjekk var det ikke noe åpning, og ellers lite som tydet på fødsel. Men jeg sa det snart kom til å skje. Så jeg fikk til slutt avgjøre det selv... Så jeg ringte og ble flyttet til fødestue idet han kom (ca 15min etter jeg ringte). Under en halvtime etterpå var babyen ute. Anonymkode: f9864...5ec
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 Jeg ringte også selv. De aller fleste klarer å ta en kjapp telefon å si "kom NÅ". Anonymkode: 23bfa...4be
Frøyamor Skrevet 1. mars 2021 #19 Skrevet 1. mars 2021 Fødte i oktober, ringte far selv å sa nå får du lov å komme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå