Gå til innhold

Kunne du, mann, vært sammen med en dame på 40 som bor hos mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, kunne du vært sammen med en dame på 40 som bor med mammaen sin? 

Eller om det var en mann på 40 som bodde hjemme med mor? 

Anonymkode: 9f726...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bor man lenge nok hos mamma bor mamma hos deg.

Men ville vært utrolig skeptisk en en person som aldri forlot redet.

Anonymkode: b9d58...fe5

• Liker 4
Skrevet

Når noen passerer 40 så er det motsatte mer naturlig, at vedkommende lar moren bo hos seg. Hvis det var tilfelle, og det var adskilte boenheter, så hadde det vært ok det. Men en voksen person som bor hjemme hos mamma fordi han ikke hadde økonomi til å ha egen bolig feks er selvfølgelig helt uaktuelt.

Anonymkode: 5a0b9...f87

• Liker 4
Skrevet

Det kommer an på mye rart. Først og fremst grunnen til at hun bor hjemme. Dernest om hun har bodd der siden hun var barn eller flyttet hjem i voksen alder.

Hvis hun aldri har stått på egne ben er det et rødt flagg. Om hun som voksen har flyttet hjem for å ta vare på en syk mor, er det noe helt annet.

Anonymkode: 814ab...9cf

• Liker 6
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det kommer an på, men det kan være mange ulike grunner til at noen bor hjemme. 

Veldig mange bor hjemme hos foreldrene i kortere perioder i løpet av livet. Det kan være etter endte studier, ved samlivsbrudd, ved sykdom osv. 

Så for meg hadde det vært viktig å finne ut hvorfor og jeg hadde vært svært skeptisk til noen som aldri hadde bodd for seg selv. Jeg tenker at det er naturlig å ønske å bo for seg selv og at man lett blir uselvstendig ved å bo hjemme. Det hadde for eksempel ikke vært spesielt interessant for meg å være sammen med en som var vant til at mamma vasket klærne, laget mat til han osv og at han forventet å flytte rett inn til meg med samme opplegg.

Når jeg har midlertidig bodd hjemme så har jeg hatt et sterkt ønske om å bo for meg selv så det hadde vært rart om noen aldri hadde gjort noe med det og flyttet ut. 

Skrevet

Det kommer så an på hvorfor, hvordan og hele forhistorien. Det finnes grunner og omstendigheter som gjør at det er helt uproblematisk, og andre som vil gjøre det fullstendig uaktuelt å i det hele tatt vurdere det. Har han tilbragt hele livet på gutterommet md mamma som hushjelp og trives med det, er det neppe verdt å satse på...

• Liker 3
Skrevet

Jeg er snart denne! 

Etter noen tøffe år økonomisk, ( av forskjellige grunner ) har jeg ikke lenger råd til å ha egen leilighet. 

Det er også veldig dyrt å leie i området, og heller lite å oppdrive av annet enn kollektiv med studenter og det orker jeg rett og slett ikke. 

Da er det bedre at jeg flytter inn hos mor en periode slik at jeg kan dele husleie ( lån ) med henne for en tid til økonomien har bedret seg litt. 

Anonymkode: 087c0...ca7

• Liker 2
Skrevet

Nope. Har datet en mann som bodde hjemme hos mamma før, og Makan til selvsentrert, umoden dott har jeg ikke vært borti. Så for meg hadde det vært et varsel (med mindre det er en mellomløsning etter brudd eller tap av inntekt e.l). Men ikke en som aldri har forlatt redet. 

Han jeg datet (han var 25 den gang, 35 nå) bor fremdeles hos mamma 🥴 Og nå bor den nye kjæresten hans der også, for han vil ikke flytte, han vil bo i samme bolig som mamma, som en generasjonsbolig/samboerskap/hva enn man skal velge å kalle det. (Ja, jeg kjenner en venninne av den nye kjæresten, derfor jeg har fått høre det). 

Så nei, jeg ville ikke datet en ny som ikke ville forlate mammas rede. Veldig greit å slippe å måtte besøke svigermor hver gang jeg besøkte nåværende kjæreste, før vi flyttet sammen. 😂 

Anonymkode: 0ace3...5ed

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nope. Har datet en mann som bodde hjemme hos mamma før, og Makan til selvsentrert, umoden dott har jeg ikke vært borti. Så for meg hadde det vært et varsel (med mindre det er en mellomløsning etter brudd eller tap av inntekt e.l). Men ikke en som aldri har forlatt redet. 

Han jeg datet (han var 25 den gang, 35 nå) bor fremdeles hos mamma 🥴 Og nå bor den nye kjæresten hans der også, for han vil ikke flytte, han vil bo i samme bolig som mamma, som en generasjonsbolig/samboerskap/hva enn man skal velge å kalle det. (Ja, jeg kjenner en venninne av den nye kjæresten, derfor jeg har fått høre det). 

Så nei, jeg ville ikke datet en ny som ikke ville forlate mammas rede. Veldig greit å slippe å måtte besøke svigermor hver gang jeg besøkte nåværende kjæreste, før vi flyttet sammen. 😂 

Oppskriften på katastrofe. Er som Colt i 90 days to wed... Latterlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer an på. Om dama disponerte en mer privat del i morens bolig, en plass hvor vi kan knulle uforstyrret. Da er det greit.
Men bor hun på typ pikerommet hvor moren kan høre alt vi gjør og sier...nei takk. 

Anonymkode: fb22f...db9

Skrevet
Lunaris skrev (4 minutter siden):

Oppskriften på katastrofe. Er som Colt i 90 days to wed... Latterlig.

Ja, Det var virkelig katastrofe. 

Jeg har stor forståelse for at ting kan skje i livet, så en mann som bodde midlertidig hos mor pga livssituasjon, er noe helt annet. 

Men når en rett og slett ikke har lyst til å kutte navlestrengen, og valget man får er å flytte inn med den personen og mamma, eller være særboere.. Nei, det funker ikke i lengden. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor hos far, og er 40 år. Men jeg har bodd for meg selv fra jeg var 18 år og frem til i fjor. Det er tomannsbolig, og flyttet inn både for å ivareta svekket far og det digre huset og hagen som trenger masse vedlikehold.

Anonymkode: 317a0...968

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg bor hos far, og er 40 år. Men jeg har bodd for meg selv fra jeg var 18 år og frem til i fjor. Det er tomannsbolig, og flyttet inn både for å ivareta svekket far og det digre huset og hagen som trenger masse vedlikehold.

Anonymkode: 317a0...968

Samme her, faktisk. Flyttet hjemmefra da jeg var 17 og har bodd for meg selv i alle år, men flyttet hjem til aldrende far for å hjelpe til med praktiske ting i hus og hage. Jeg har utdanning, jobb og disponerer egen del av boligen så jeg og min far slipper gå oppå hverandre i hverdagen. Kjæresten min jobber i utlandet, men flytter tilbake til Norge om 2 år. Har planer om å flytte sammen da, og håper finne bolig ikke så langt unna min far slik at jeg fortsatt kan hjelpe han når han trenger det. Hva andre tenker om at jeg er over 40 og bor hjemme hos fatter`n får være deres problem. Life happens :) 

Anonymkode: a51ea...627

• Liker 1
Skrevet

En stor takk til dere to over her. Godt voksne som flytter hjem til foreldre for å ta vare på de på deres eldre dager er veldig prisverdig. Alternativet er ofte at de gamle må flytte inn på et trist alders- eller sykehjem. 
Takket være dere to kan deres aldrende fedre få en verdig slutt på livet.  

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En stor takk til dere to over her. Godt voksne som flytter hjem til foreldre for å ta vare på de på deres eldre dager er veldig prisverdig. Alternativet er ofte at de gamle må flytte inn på et trist alders- eller sykehjem. 
Takket være dere to kan deres aldrende fedre få en verdig slutt på livet.  

Men skal de ikke stifte sin egen familie? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men skal de ikke stifte sin egen familie? 

Jeg har hatt kreft så kan ikke få barn. Trodde ikke det var et krav at man måtte stifte egen familie?

Anonymkode: a51ea...627

• Liker 2
Skrevet

Nei, det hadde nok vært en dealbreaker. 

Anonymkode: cac79...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...