Gå til innhold

Slim i halsen om morgenen/kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stort sett hver morgen våkner jeg med slim i halsen om morgenen, noe som gjør at jeg brekker meg. Jeg må skynde meg å lage mat og gjerne en kopp ingefærte, for om jeg ikke får i meg mat raskt nok brekker jeg meg så mye at jeg kaster opp. 

For mange år siden tok jeg gastroskopi uten noe funn, men det ble ikke diskutert videre med fastlege. 
Er det flere som har dette, om så i mindre grad? Mulige løsninger, alt fra apotekvarer til kjerringråd? 

Anonymkode: cc6df...ce3

• Liker 1
Skrevet

Dersom du våkner opp med tett nese og får masse slim i halsen bør du sjekke om du har støvallergi.

Anonymkode: 0b936...a6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er allergisk mot husstøvmidd og må vaske nøye flere ganger i uka og lufte godt inne hver dag, hvis ikke får jeg slim i hals, nese og øyne og er kvalm når jeg våkner.. får det også hvis jeg har spist noe jeg er allergisk mot eller hvis jeg har magesyrerefluks.

Anonymkode: f0798...077

• Liker 1
Skrevet

Jeg gurgler saltvann om morgenen for å redusere slim. Synes det hjelper litt.

Anonymkode: 57756...08f

Skrevet

Kan være du har refluks -min datter har det sånn i hvertfall. Bruker reseptbelagte medisiner i periodene som er værst. Mulig dårlig lukkemuskel som gjør at magesyre kommer opp i svelget i løpet av natten. Hun sliter også med kvalme etter måltider.

Anonymkode: 19c85...42f

Skrevet

Er du i 40årene kan det skyldes at du nærmer deg overgangsalder.

Anonymkode: 7447b...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...