Gå til innhold

Aktivitet som fortsatt trekker penger, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei. Hva gjør jeg nå? Noen som vet hvilke rettigheter jeg har, eller er pengene tapt? 

Skal selvsagt ta kontakt med de, men vil høre litt først. 

Saken er den at jeg har ett barn som har gått på turn i ett år i 2017-2018. Betalte 340kr i mnd. Avtalegiro. Barnet sluttet i juli 2018, sa opp plassen. Sendte en mail. Tenkte at trekket ble stoppet automatisk, og glemte det bort. Pengene ble trukket fra en regningskonto, der det meste går automatisk. Vel, fant nå ut at  De fortsatt trekker penger. Har byttet bank, derfor var den kontoen tom forrige mnd, og igår kom det ett inkassovarsel.  Hva gjør jeg nå? Er pengene tapt? 

Anonymkode: c7920...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må avslutte/stoppe det faste trekket fra banken din. Det kan du gjøre selv eller få hjelp til det. Det skulle du gjort da barnet ditt sluttet.
Om du får tilbake pengene vet jeg ikke, men du bør forhøre deg med turnforeningen. Uff, ble en dyr tabbe for deg dette.

Skrevet

De fleste foreninger har regler for hva som gjelder ved oppsigelse. Jeg tror det vanligste er at du må betale ut det året eller halvåret du sier opp.

Her tipper jeg at oppsigelsen ikke er kommet frem (hvordan sendte du den? Fikk du en bekreftelse på at den var mottatt?), eller at beskjeden ikke er kommet frem til den som krever inn kontingenten.

Send en hyggelig epost der du forklarer situasjonen. Om idrettslaget er greie refunderer de det du har betalt siden oppsigelsen var gyldig. Om de ikke er så greie svarer de at de har vurdert dette som en frivillig støtte til lagets aktivitet.

Anonymkode: fdf8d...7e7

• Liker 1
Skrevet

Ja, du må helt sikkert inn og stoppe trekket. Det har skjedd meg også, det er så surt!

Anonymkode: 33531...49b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...