AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Hei vurder å kjøpe denne leiligjeten. Skal på visning på søndag. Badet er fra 2007 og kjøkkenet er fra 2004. Leiligheten er ikke moderne i det hele tatt men heller ikke oppussingsobjekt. Hva tenker dere om denne boligen? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=207880654 Anonymkode: 223b2...827
Million Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Det var kanskje litt høye månedsutgifter med fellesutgifter på 6700 kr, synes jeg? Men ellers får du mange kvadratmeter for bare 3,5 mill i Oslo med denne leiligheten. Det er på Holmlia da, og der er ikke prisene så høye. Regn med fargerikt nabolag. Fin beliggenhet med turområder og badeplasser ved sjøen i nærheten. 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Jeg vil jo anta at plenen utenfor er fellesområde og dermed kan risikere og fylles med fotballglade og trampolinehoppende nabounger. Kan liksom ikke sitte usjenert utenfor leiligheta. Anonymkode: fdfd8...05a 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Hvis fellesutgiftene dekker oppvarming og alt det andre som står der er det ikke så gæærnt. Minuset er evnt 1.etg og bydelen den ligger i,men det gjenspeiles i prisen. Mye leilighet for pengene sammenlignet med andre steder i Oslo. Anonymkode: 2b647...c37 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Du har lest nøye salgsoppgaven, og sett de feil/mangler som er der? Bl.a på badet, og gulvet på kjøkken? Om du ikke er førstegangskjøper og skal makse opp lånet så er det vel greit. Husleia er temmelig høy. Selve prisen er helt grei, og mer enn det. Anonymkode: 2bb50...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Syns prisene i Oslo er helt syke!! Her jeg bor hadde aldri den leiligheten kostet mer enn 2 millioner. Vi bygget et stort, nytt hus for 1,3 millioner mer enn det den koster😱. Men leiligheten var grei den, men jeg personlig hadde ikke brukt så mye penger på den (men så er jeg ikke vant til å bo i by heller da). Anonymkode: 759c8...847
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei vurder å kjøpe denne leiligjeten. Skal på visning på søndag. Badet er fra 2007 og kjøkkenet er fra 2004. Leiligheten er ikke moderne i det hele tatt men heller ikke oppussingsobjekt. Hva tenker dere om denne boligen? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=207880654 Anonymkode: 223b2...827 Det er ok leilighet. Jeg leste fort gjennom takstmanns erklæring og er ikke noe spesielt dårlig der. Å ordne i manglene er ikke så vanskelig hvis en er handy ,hvis du må sette bort jobben så kommer det til å koste en del. Nye ytre vinduer og inngangsdør. Felleskostnader er litt for høye : Felleskostnader kr. 5.121,- Garasje kr. 100,- Oppvarming kr. 1.298,- Strøm el-bil kr. 200,- Sentralfyring koster ja ,hvis du har ikke bil så kanskje kan du leie ut garasjeplass videre ,sjekk med megler. Sparer litt penger der. Sjekk hvem som bor øverst ! Er det familie med xx antall barn = bråk !!! Sjekk for oppvarming og ,betaler en hver måned hele året eller bare i fyringssesongen. Ellers har du lyst så gå for it ! Anonymkode: 1dd9e...dfb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns prisene i Oslo er helt syke!! Her jeg bor hadde aldri den leiligheten kostet mer enn 2 millioner. Vi bygget et stort, nytt hus for 1,3 millioner mer enn det den koster😱. Men leiligheten var grei den, men jeg personlig hadde ikke brukt så mye penger på den (men så er jeg ikke vant til å bo i by heller da). Anonymkode: 759c8...847 Det kan ikke sammenlignes. TS får nok igjen pengene den dagen hun selger igjen. Jeg er ikke blant de som tror at prisveksten i Oslo «vokser inn i himmelen», men det er mye å gå på i Søndre Nordstrand og Groruddalen. Kjenner en økonom som har god peiling på eiendomsmarkedet i Oslo. Han sier at han tror at den største prisveksten i årene som kommer blir langs lokaltoglinjene i Groruddalen og Søndre Nordstrand, men at investorer ikke er «på ballen» i noen særlig grad pga. at det er mye andelsleiligheter og ikke selveier. Man kan dermed gjøre et godt kjøp som privatperson, forutsatt at man tenker å bo der og ikke leie ut i mange år om gangen. Det er en veldig fin pris for en leilighet på den størrelsen i Oslo. Den har også uteområde med god plass, jeg tror at dette vil bli mer og mer attraktivt for boligkjøpere i Oslo i årene som kommer. Har ikke sett nøye på annonsen og takstrapporten, men etter en overfladisk titt virker det lovende. Anonymkode: ba8d1...515 3
enkefru Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Helt ok pris til den leiligheten den, markedet der omkring tatt i betraktning
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du har lest nøye salgsoppgaven, og sett de feil/mangler som er der? Bl.a på badet, og gulvet på kjøkken? Om du ikke er førstegangskjøper og skal makse opp lånet så er det vel greit. Husleia er temmelig høy. Selve prisen er helt grei, og mer enn det. Anonymkode: 2bb50...3d3 Ja leste om mugg på badet. Koster det mye å få fikset dette problemet?? Kan det bli dyrt for meg Ts Anonymkode: 223b2...827
Kila Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 Så spennende med mulig boligkjøp 😊 Det er absolutt ingen upris for en leilighet på 100kvm i Oslo. Den ligger jo i et område hvor prisene er lavere, men er du interessert i Holmlia så er det jo ikke noe problem. Jeg ville vært skeptisk til mugg/fukt på badet og at kjøkkenet på sikt også bør byttes. Men det kan fikses, bare det legges inn i budsjettet. Personlig hadde jeg styrt unna på grunn av skjeggkre og "noen dyreforhold". Hva er det? For øvrig var jeg på visning med samme megler for noen måneder siden. I salgsoppgaven var det det nevnt en tidligere vannlekkasje på kjøkkenet og sølvkre på badet. Spurte henne om det på visning, og neeei, det var det ikke i leiligheten. Ingen vannskader her og eier hadde ikke sett sølvkre. Eh jo, det står jo her..? Hun var ikke tilstede i det hele tatt, og fikk ikke så mye tiltro til henne. Ha litt sunn skepsis, bare!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 Dette er litt sånn «Holmlias vestkant» er det ikke? Hallagerbakken skolekrets er vel så bra det blir i Søndre Nordstrand. Syntes du får mye for pengene jeg. Anonymkode: 01ce8...26a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vil jo anta at plenen utenfor er fellesområde og dermed kan risikere og fylles med fotballglade og trampolinehoppende nabounger. Kan liksom ikke sitte usjenert utenfor leiligheta. Anonymkode: fdfd8...05a Plenen er privat, ikke fellesområde. Hilsen en som er kjent i nabolaget. Anonymkode: 4b1e2...81f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Plenen er privat, ikke fellesområde. Hilsen en som er kjent i nabolaget. Anonymkode: 4b1e2...81f Det er jo definitivt en fordel. Kjøyr på! Anonymkode: fdfd8...05a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja leste om mugg på badet. Koster det mye å få fikset dette problemet?? Kan det bli dyrt for meg Ts Anonymkode: 223b2...827 Kan noen svare meg på det også 😲 Anonymkode: 223b2...827
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #17 Skrevet 19. februar 2021 Den er jo billig av en grunn, ikke den beste beliggenheten. Anonymkode: 9ea4d...df0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #18 Skrevet 19. februar 2021 Syntes faktisk det var veldig rimelig. Fin beliggenhet. Kunne selvsagt vært nærmere sentrum, men det går t-baner. Anonymkode: dfef5...d93 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #19 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 12.36): Det kan ikke sammenlignes. TS får nok igjen pengene den dagen hun selger igjen. Jeg er ikke blant de som tror at prisveksten i Oslo «vokser inn i himmelen», men det er mye å gå på i Søndre Nordstrand og Groruddalen. Kjenner en økonom som har god peiling på eiendomsmarkedet i Oslo. Han sier at han tror at den største prisveksten i årene som kommer blir langs lokaltoglinjene i Groruddalen og Søndre Nordstrand, men at investorer ikke er «på ballen» i noen særlig grad pga. at det er mye andelsleiligheter og ikke selveier. Man kan dermed gjøre et godt kjøp som privatperson, forutsatt at man tenker å bo der og ikke leie ut i mange år om gangen. Det er en veldig fin pris for en leilighet på den størrelsen i Oslo. Den har også uteområde med god plass, jeg tror at dette vil bli mer og mer attraktivt for boligkjøpere i Oslo i årene som kommer. Har ikke sett nøye på annonsen og takstrapporten, men etter en overfladisk titt virker det lovende. Anonymkode: ba8d1...515 Burde jeg gå for denne boligen eller ikke? Pga mugg skade på badet. Tenker det blir dyrt å fikse?😷 Anonymkode: 223b2...827
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #20 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Burde jeg gå for denne boligen eller ikke? Pga mugg skade på badet. Tenker det blir dyrt å fikse?😷 Anonymkode: 223b2...827 Badet må antagelig totalrenoveres, men da kan du f.eks. velge å slå sammen toalettrommet med badet slik at du får et mye større bad. Jeg synes det var en veldig fin leilighet, i et helt greit nabolag. Synes ikke felleskostnadene var spesielt høye mtp. alt som er inkludert. Anonymkode: 2084a...c38 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå