AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Jeg leier en leilighet i Holmenkollen i Oslo, og en nabo er veldig nedlatende. Jeg forstår ikke helt hvordan han vet at jeg leier, men jeg vet han er en nabo siden jeg vet han bor i et hus like ved meg. Har sett han parkere bilen sin utenfor og gå inn i huset, og han har måkt snø. Jeg leier en leilighet like ved han. Det er flere selvstendige leiligheter så jeg har ingen huseier boende rett over meg. Det er en gangsti rett bak huset hans, nærmere bestemt rett bak garasjen hans, og den bruker alle som bor der. Den er ikke på eiendommen hans, men den er akkurat i grensa til eiendommen. En dag jeg bruke denne gangstien stod han utenfor ved garasjen og så meg komme gående forbi. Da han så meg da han "Den gangveien er bare for de som bor her og eier, den er ikke for de som leier. De får gå veien rundt!" Jeg ble helt satt ut av det, men bare fortsatte. Etter dette har jeg syns det er veldig ubehagelig å gå der, men jeg bruker bare 5 min til tbanen istedenfor for å bruke 10 min på å gå rundt. En annen gang, i høst, da jeg skulle forte meg til tbanen, stod han utenfor og pratet med noen naboer. Da han så meg fnyste han høyt og satte øynene i meg. De han pratet med så bare sjokkerte ut eller visste ikke hva de skulle si eller gjøre. Burde jeg flytte? Eller burde jeg spare opp masse penger og kjøpe et hus rett ved siden av han og bli den jævla naboen? Anonymkode: 9a52a...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Du burde si fra. Be han om å dra til h.... Anonymkode: 7697f...887 10
Blålilla Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Hadde ringt på døren og bedt om en forklaring.
Gjest Smeltemann Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Ville krevd å få sett hvor denne loven var forankret i. Det virker som en uskreven regel han har i hode sitt.
GammelKaktus Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 For en idiot, du betaler leie så du har da like mye bruksrett som andre. Hadde ikke flyttet på grunn av det der, jeg hadde bare smilt mitt største smil når jeg ser han og gått den veien jeg ville. 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Spent på hva slags begrunnelse han har på dette. Hva sier naboene? Ta en prat med dem neste gang dere møtes. Anonymkode: 5a6f5...662 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Holmenkollen ja. Vis fingeren til mannen og si f... off bitch hver gang du ser ham. Anonymkode: cd41f...651 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Er ikke noe å bry seg om. Han er åpenbart psykiatrisk pasient Anonymkode: 1d071...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke noe å bry seg om. Han er åpenbart psykiatrisk pasient Anonymkode: 1d071...bbb Nei. Kutt ut. Anonymkode: 21ca8...9d8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Bare ignorer han. Om han ikke får noen reaksjon blir det ikke moro, vet du. Eventuelt kan du passe på å hilse med ditt hyggeligste smil, når han er med andre, sånn at han virker koko om han klager på deg :knegg: Anonymkode: 978b2...2e5 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Burde jeg flytte? Eller burde jeg spare opp masse penger og kjøpe et hus rett ved siden av han og bli den jævla naboen? Anonymkode: 9a52a...ec3 Spar opp penger til et plasskrevende kråkeslott, kjøp tomta veien går over, og bygg huset midt på så han må gå rundt ditt hus. 😈 Prøver han seg på å snike så mye som en lilletå inn på din tomt, hiver du ham i vollgrava, hvor krokodillene på sin måte forteller ham hvor David kjøpte ølet. Anonymkode: 5a6f5...662 3
Bebz Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 Du får vise han et klipp av Terje i "Neste sommer" Og si "AKKURAT sånn er du" (for de som ikke har sett "neste sommer", så eier Terje en hytte, og klikker i vinkel når folk bruker hans sti. Ikke greit av han uansett. Diskriminering faktisk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg leier en leilighet i Holmenkollen i Oslo, og en nabo er veldig nedlatende. Jeg forstår ikke helt hvordan han vet at jeg leier, men jeg vet han er en nabo siden jeg vet han bor i et hus like ved meg. Har sett han parkere bilen sin utenfor og gå inn i huset, og han har måkt snø. Jeg leier en leilighet like ved han. Det er flere selvstendige leiligheter så jeg har ingen huseier boende rett over meg. Det er en gangsti rett bak huset hans, nærmere bestemt rett bak garasjen hans, og den bruker alle som bor der. Den er ikke på eiendommen hans, men den er akkurat i grensa til eiendommen. En dag jeg bruke denne gangstien stod han utenfor ved garasjen og så meg komme gående forbi. Da han så meg da han "Den gangveien er bare for de som bor her og eier, den er ikke for de som leier. De får gå veien rundt!" Jeg ble helt satt ut av det, men bare fortsatte. Etter dette har jeg syns det er veldig ubehagelig å gå der, men jeg bruker bare 5 min til tbanen istedenfor for å bruke 10 min på å gå rundt. En annen gang, i høst, da jeg skulle forte meg til tbanen, stod han utenfor og pratet med noen naboer. Da han så meg fnyste han høyt og satte øynene i meg. De han pratet med så bare sjokkerte ut eller visste ikke hva de skulle si eller gjøre. Burde jeg flytte? Eller burde jeg spare opp masse penger og kjøpe et hus rett ved siden av han og bli den jævla naboen? Anonymkode: 9a52a...ec3 Som leietaker har du bruksrett på vegne av huseier. Og nei, du vil ikke spare for å eie og bli hans nabo. Han har nok selvsagt noe å utsette på de andre huseierne også, selv om de har høyere status enn leietakere i hans øyne. Sånne mennesker har alltid noe å utsette på andre. Anonymkode: 69349...510 3
Gjest Lunaris Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Bare smil og vis han at den lille mannen der ikke har noen makt over deg. Smil, fortsett å gå og smil, og vit at smilet ditt bare vil få ham til å føle seg enda mindre enn det han allerede er. Er han som oppfører seg som en idiot, ikke du.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Han har garantert liten penis og komplekser for dette. Anonymkode: 3cabb...de9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #16 Skrevet 19. februar 2021 Jeg ville vært superglad at du bare leier, TS! Ikke tro at han naboen endrer seg og blir plutselig superhyggelig menneske om du eide, neida, han ville funnet andre ting å hate deg for. Du klipper ikke hekken for ofte, du måker ikke snøen fort nok, uansett. Men hvis du eide og var naboen hans, ville du vært mer "låst" i situasjonen. Som leietaker, dritt i ham, rett og slett. Din fulle rett med null konsekvenser, hva skal han gjøre liksom. Anonymkode: 41488...2f7 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #17 Skrevet 19. februar 2021 Today in things that never happened. Anonymkode: ff346...788
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #18 Skrevet 19. februar 2021 Flytte fordi en nabo kom med en spydig kommentar? Seriøst, hvor hårsår er mulig å bli. Anonymkode: 2319f...777
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #19 Skrevet 19. februar 2021 Jeg ville kontaktet utleier og fortalt om denne plagsomme oppførselen, så kan utleier som eier ta en prat med vedkommende. Mener mannen at de som bor i din blokk og som eier, fritt kan gå der? Om det er en vanlig gjennomgangssti så kan han ikke nekte deg å gå der. Her vi bor er det åpent igjennom eiendommen og mange som ikke bor her går og løper igjennom blokkens private uteområde, kun fordi det ikke er blitt avgrenset med porter i begge ender. Det er veldig tydelig at området er for kun beboere her. Den veien du snakker om er den på eiendommen til bygget du bor i? Anonymkode: 03ee5...ed7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå