Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere håndtert barselbesøk etter hjemkomst når det er snakk om besteforeldre/tanter/onkler/osv som må reise langveisfra med fly eller annen kollektivtransport for å se den lille? 

Vi bor på et sted som omtrent ikke har påvist smitte, kun et par tilfeller det siste året. 

Anonymkode: ffae8...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut i fra at de skal holde babyen? Bo hos dere kanskje? Jeg ville bedt de ta en test dagen før de reiser eller at de bor på hotell der dere bor og teste seg når de kommer og være i karantene til prøvesvar. 

Jeg ville sikkert unngått overnatting uansett. Ikke bare pga. fare for smitte, men også for å få ro selv som nybakt familie. 

Om de ikke tar test så hadde jeg passet på at de vasket seg grundig og gjerne brukte munnbind. Tenker jo at det er en viss sjanse for smitte når de reiser. 

Anonymkode: 26c3c...20b

• Liker 1
Skrevet

De sov hos annen familie da vi ikke har plass, men så lenge de var friske så fikk de komme. 1 av de er i risikosonen så de tar forholdsregler og er veldig forsiktige. De fikk holde babyen.

Anonymkode: 87f1e...eee

• Liker 1
Skrevet

De (besteforeldre) kom fra utlandet, så de tok test før avreise og ved innreise i landet (de kom fra Norge, jeg bor i Danmark).

Anonymkode: 2afc9...125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...